خانهاخبار
پایان عصر 140 کاراکتری؛ توییتر از امروز 280 کاراکتری می‌شود

پایان عصر 140 کاراکتری؛ توییتر از امروز 280 کاراکتری می‌شود

توییتر یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که تاکنون توانسته با هر ترفندی که شده خود را در بازار شبکه‌های اجتماعی حفظ کند. همواره محدودیت ۱۴۰ کاراکتری یکی از ایرادهایی بود که کاربران به توییتر می‌گرفتند اما توییتر اعلام کرده از امروز محدودیت طول توییت‌ها برای همه کاربران به ۲۸۰ کاراکتر افزایش یافته است.
۱۳۹۶/۸/۱۷

توییتر ساعاتی پیش در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد پس از گذشت یک دوره آزمایشی، از امروز امکان ارسال توییت‌های ۲۸۰ کاراکتری برای همه کاربران فعال می‌شود. این تغییر بدون شک بزرگترین تغییر توییتر در عمر ۱۱ ساله این شبکه اجتماعی به‌شمار می‌رود.

از سال ۲۰۰۶ که توییتر شروع به‌کار کرد تا امروز تغییرات زیادی را به خود دیده؛ از تغییرات ظاهری تا قابلیت‌های متنوعی که به آن اضافه شدند اما همواره در این سال‌ها طول توییت‌ها محدود به ۱۴۰ کاراکتر بود. با اینکه به عقیده بسیاری توییتر قاتل عصر باشکوه وبلاگ‌نویسی بود، اما همواره کاربران زیادی از محدودیت ۱۴۰ کاراکتری آن ناراضی بودند و آن را کافی نمی‌دانستند. 

بخصوص در زبان‌هایی غیر از انگلیسی که به‌طور معمول جملات برای رساندن کامل مفهوم، نیاز به تعداد کاراکترهای بیشتری دارند. به عنوان مثال معمولا برای تبدیل یک توییت ۱۴۰ کاراکتری انگلیسی به فارسی به فضای ۲۰۰ کاراکتری یا حتی بیشتر نیاز داریم. 

این تغییر طبیعتا بدون مطالعه و برنامه‌ریزی صورت نگرفته. براساس آماری که توییتر اعلام کرده، تا امروز ۹ درصد توییت‌ها در زبان انگلیسی به محدودیت ۱۴۰ کاراکتری برخورد می‌کردند اما با افزایش طول توییت‌ها به ۲۸۰ کاراکتر، تنها ۱ درصد توییت‌ها به محدودیت می‌رسند.

image

در هر حال از امروز توییتر برای همه زبان‌ها به غیراز ژاپنی، چینی و کره‌ای، ۲۸۰ کاراکتر فضا در نظر گرفته است. بدین‌ترتیب هم در نسخه موبایل (اپلیکیشن‌های اندروید و آی‌اواس) و هم در نسخه وب می‌توانید توییت ۲۸۰ کاراکتری ارسال کنید. اثر این تغییر به مرور زمان بر شیوه انتقال محتوا در این شبکه اجتماعی محبوب مشخص خواهد شد. به‌عنوان مثال خبرگزاری‌هایی که از توییتر به‌عنوان ابزار خبررسانی استفاده می‌کنند از این پس کاربران بیشتری را به‌سمت خود جذب می‌کنند. 

حتی پیش‌بینی می‌شود زمان استفاده کاربران از توییتر به‌شکل ناخواسته‌ای افزایش یابد. اگر تا امروز به‌طور میانگین ۲ ساعت در روز را صرف خواندن تعداد مشخصی توییت می‌کردید، حالا این زمان با دوبرابر شدن طول توییت‌ها می‌تواند تا دوبرابر افزایش یابد.

نظر شما در مورد این تغییر چیست؟ فکر می‌کنید ۲۸۰ کاراکتری شدن توییت‌ها می‌تواند به محبوبیت این شبکه اجتماعی بیافزاید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۶/۸/۱۷
به نظرم خیلی بهتر شده و باعث محبوبیت بیشتر اون میشه. چون خیلی از موارد هست که بیان مفهومی نیاز به بیش از ۱۴۰ کاراکتر داره و قبلا اینطور بود که یا باید قید گذاشتن اینگونه پیامها رو زد و یا اینکه جمله گذاشته شده بیانگر اصل مطلب نبود.

فرهاد

۱۳۹۶/۸/۱۷
ما اگه قرار بود بشینیم 280 کاراکتر بخونیم درسای خودمونو میخوندیم به یجایی برسیم ... بیخیال بابا!!