خانهاخبار
تماشا کنید: ویدیوی مربوط به رکوردشکنی کوئنیگزگ آگرا RS

تماشا کنید: ویدیوی مربوط به رکوردشکنی کوئنیگزگ آگرا RS

کوئنیگزگ موفق شد توسط آگرا RS رکورد حداکثر سرعت خودروهای خیابانی را بشکند و به سرعتی بالای 457 کیلومتر دست پیدا کند. اکنون ویدئوی این رکوردشکنی در دسترس است.
۱۳۹۶/۸/۱۵

در خبری خواندید که کوئنیزگ موفق شده تا رکورد حداکثر سرعت خودروهای خیابانی را بشکند و به سرعت 444.6 کیلومتر دست یابد. به تازگی ویدئوی مربوط به این رکوردشکنی منتشر شده و نشان می‌دهد که نیکلاس لیلجا چگونه توانسته خودرو را تا مرز جنون به پیش ببرد. ابرخودرو 1360 اسب بخاری سوئدی، توانسته در مسیری در بیابان‌های نوادا و جایی بین لاس وگاس و پارومپ، رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند و این موفقیت را از دستان بوگاتی ویرون برباید. بوگاتی ویرون سوپر اسپرت در سال 2010 توانست در پیست اختصاصی گروه فولکس واگن به سرعتی برابر با 431 کیلومتر بر ساعت برسد.

image

همانگونه که در ویدئو مشاهده می‌کنید، آگرا RS در دور نخست سرعت 437.7 کیلومتر را ثبت کرد ولی در دور دوم توانست به سرعت دیوانه وار 457.5 کیلومتر بر ساعت هم برسد که این، نشان از توانایی‌های بالای این خودرو سوئدی دارد. در نهایت برای ثبت رکورد سرعت به صورت رسمی در کتاب رکوردهای گینس، از این دو تلاش میانگین گرفته شد تا عدد 444.6 کیلومتر بر ساعت روبه‌روی نام این خودرو ثبت شود. تمامی اطلاعات مربوطه توسط دستگاه‌های سنجش مخصوص، ضبط شده‌اند تا رکورد رسمیت پیدا کند.

به گفته مسئولین کوئنیگزگ، آگرا RS برای رسیدن به این سرعت از لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 استفاده کرده که دقیقا همان لاستیکی است که در نمونه تولیدی به کار می‌رود. همچنین نمایندگانی از سوی کمپانی میشلن در محل رکوردگیری حضور داشتند تا پشتیبانی لازم را به عمل آورند.

image

کمپانی هنسی هم به کوئنیگزگ برای این موفقیت تبریک گفته و باید این نکته را هم در نظر بگیریم که اگر هنسی با ونوم F5 قصد شکستن رکورد خودروهای خیابانی را داشته باشد، باید به سرعت 444.6 کیلومتر به صورت میانگین در دو مرحله حمله کند. البته این کار چندان هم نباید برای آمریکایی‌ها سخت و دشوار باشد چراکه آنها در زمان معرفی ونوم F5 اعلام کردند که محصولشان قادر است به سرعت 484 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

در این بین، بوگاتی هم در سال 2018 بار دیگر مدعی رکورد خود خواهد بود و سعی خواهد کرد با لاستیک‌های استاندارد، سرعت 450 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. اما با لاستیک‌های پیشرفته‌تر، این احتمال وجود دارد که ابرخودروی فرانسوی، به سرعت 483 کیلومتر بر ساعت هم دست پیدا کند. در ادامه می‌توانید ویدئوی مربوط به این رکوردشکنی را مشاهده کنید:

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

Logicman

۱۳۹۶/۸/۱۸
بخاطر گرم شدن لاستیک ها شتاب گیری 0تا 300 و عمدا کند انجام میده.

علی

۱۳۹۶/۸/۱۶
به همین دلیل تست رو در دو جهت انجام میدن

علی دلبخواه

۱۳۹۶/۸/۱۶
سلام، هدف از انجام این تست، اندازه گیری حداکثر سرعت بود نه اندازه گیری شتاب
برای مشاهده عملکرد این خودرو در شتاب گیری می‌تونید به لینک زیر مراجعه کنید
gsm.ir/news/show/39315

محمد

۱۳۹۶/۸/۱۶
چرا انقد صفر تا صدش بالا بود 17 ثانیه طول کشید به سرعت 100 برسه خیلی تعجب آوره در حد صفر تا صد پیکان بود لطفا توضیح بدین چطور با این صفر تا صد رکور زمانی بوگاتی برای رسیدن به سرعت 400 رو زده

محسن

۱۳۹۶/۸/۱۶
سرعتش نهایت 457 کیلومتر بود نه 458