تست همراه اول

سرویس خبر
16 آبان 1396 ساعت 14:00
0 نظر

 

برترین کانسپت‌ها و خودروهای معرفی شده در نمایشگاه خودرو توکیو

نمایشگاه خودرو توکیو یکی از مهم‌ترین رویدادهای خودرویی در طول سال محسوب می‌شود که در ماه اکتبر برگزار شد. در این رویداد خودروها و کانسپت‌های زیادی معرفی شدند که در این مقاله به معرفی برترین‌ها می‌پردازیم.

نمایشگاه خودرو توکیو یکی از مهم‌ترین رویدادهای خودرو در سال است که در طی آن، اکثرا کمپانی‌های ژاپنی به معرفی جدیدترین دستاوردها و به ویژه کانسپت‌های خود می‌پردازند. این نمایشگاه چند روز قبل به پایان رسید و در این مقاله قصد داریم برترین خودروها و کانسپت‌های معرفی شده را بررسی کنیم.

مزدا Kai


 


 

مزدا از این رویداد استفاده کرد تا پیش نمایشی از نسل آینده مزدا 3 ارائه دهد و محصول معرفی شده به نام Kai، هرگز ما را ناامید نکرد. اینسایدرهای کمپانی می‌گویند که نسل جدید مزدا 3، بی شباهت به این کانسپت نیست. اگر خاطرتان باشد، مزدا چنین رویه‌ای را پیش از این در کانسپت Minagi هم پیش گرفته بود.

زبان طراحی جدید مزدا Kodo نام دارد که این زبان در کانسپت هاچبک کامپکت Kai هم پیاده سازی شده بود. طراحی روان، محکم و زیبا از مشخصه‌های این زبان طراحی هستند. مزدا 3 نسل جدید، نخستین خودروی مزدا خواهد بود که از موتور اسکای اکتیو درون سوز این کمپانی بهره خواهد برد و معماری و ساختار جدید مزدا هم برای نخستین بار در این خودرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هوندا اسپرتس EV


 


 

کمپانی هوندا در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، یک محصول فوق‌العاده زیبا به نام اوربان EV را معرفی کرد که از طراحی رترو بهره می‌برد و توانست نظر مثبت همه مردم را جلب کند. هوندا بار دیگر و در نمایشگاه خودرو توکیو هنر خود را به رخ کشید و اسپرتس EV را معرفی کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا این کانسپت سدان به مرحله تولید خواهد رسید یا نه اما تولید هاچبک اوربان EV در سال 2020 تایید شده است. هر دو این خودروها از قوای محرکه کاملا الکتریکی بهره می‌برند. به هر حال همه ما امیدواریم این کانسپت‌های جذاب و دوست داشتنی روزی پا به خط تولید بگذارند.

نیسان IMx


 


 

کانسپت کراس اوور نیسان، از رانندگی کاملا خودکار بهره می‌برد و بیشتر به یک اوریگامی شباهت دارد. کابین IMx با تکنولوژی واقعیت افزوده ساخته شده و کنترل‌های آن بیشتر به وسیله چشم صورت می‌گیرد. این کراس اوور، ستاره نیسان در نمایشگاه توکیو محسوب می‌شد و پیش نمایشی بود از نمونه تولیدی که در سال 2022 روانه بازار خواهد شد.

نیسان برای IMx از پلتفرم رنو-نیسان استفاده کرده که به طور ویژه برای قوای محرکه الکتریکی توسعه داده شده و به سازنده اجازه می‌دهد کف خودرو را کاملا مسطح بسازد و باتری‌ها را در این کف قرار دهد تا مرکز ثقل بهبود یابد. دو موتور الکتریکی در جلو و عقب خودرو قرار می‌گیرند و بدین ترتیب، دستیابی به سیستم چهار چرخ متحرک به راحتی امکان پذیر است. مجموع توان موتورهای الکتریکی 430 اسب بخار و گشتاور آنها 700 نیوتن متر است و با یک بار شارژ کامل باتری قادر خواهد بود مسافت 600 کیلومتری را بپیماید.

تویوتا سنچوری


 


 

سنچوری پرچم‌دار سدان‌های تویوتا و لوکس‌ترین محصول این کمپانی به شمار می‌رود که چندی پیش رسما معرفی شد. تویوتا برای شیشه‌ها از پوشش تیره استفاده نکرده و به جای ان از پرده‌های مخصوص پنجره بهره برده است. همچنین برای رنگ بدنه از پوشش 16 لایه‌ای استفاده شده.

رولز رویس ژاپنی این بار به جای موتور 12 سیلندر قدیمی از یک موتور 8 سیلندر استفاده می‌کند که با یک موتور الکتریکی همراه شده و یک سیستم هیبریدی را تشکیل می‌دهند. مشخصات این موتور اعلام نشده اما به نظر می‌رسد این سیستم با لکسوس LS مشترک باشد. به هر حال آن چیزی که در این خودرو اهمیت پیدا کرده، طراحی جذاب و رتروی آن است.

سوبارو Viviz پرفورمنس


 


 

Viviz پرفورمنس یکی از جذاب‌ترین خودروهای معرفی شده در توکیو بود که از سیستم چهار چرخ متحرک کمپانی سوبارو بهره می‌برد. موتور به کار رفته در این کانسپت از نوع باکسر است و به صورت افقی نصب شده. ابعاد Viviz پرفورمنس مشابه WRX است با وجود اینکه کمی عریض‌تر به نظر می‌رسد و فاصله بین محورهای آن هم 80 میلی متر افزایش یافته.

از دیگر ویژگی‌های برجسته در این کانسپت می‌توانیم به تکنولوژی دستیار راننده EyeSight اشاره کنیم که البته در سال 2020 به تکامل خواهد رسید. این کانسپت احتمالا جایگزین نسل فعلی WRX می‌شود و پیش نمایشی از نسل جدید آن ارائه می‌کند.

میتسوبیشی e-Evolution


 


 

احتمالا همه ما با شنیدن پسوند Evolution در نام یک خودرو ساخت میتسوبیشی، به یاد یک خودرو اسپرت با موتور توربوشارژ و یک اسپویلر بزرگ در عقب و در مجموع ظاهری هجومی بیفتیم. اما این بار با یک خودرو کاملا الکتریکی روبه‌رو هستیم که علامت e نشان دهنده این موضوع است. البته e-Evolution صرفا یک کانسپت است و در خوش‌بینانه‌ترین حالت می‌توانیم امیدوار به تولید آن هم باشیم.

میتسوبیشی هنر خود را در e-Evolution هم به نمایش گذاشته و سه موتور الکتریکی را برای آن در نظر گرفته است که دو تای آنها در محور عقب قرار گرفته‌اند و از ویژگی تقسیم هوشمند گشتاور بهره می‌برند. همچنین محور جلو خودرو به یم موتور الکتریکی دیگر تجهیز شده تا در صورت لغزنده بودن مسیر به کمک موتورهای عقب بیاید.

مزدا ویژن کوپه


 


 

مزدا همواره به معرفی خودروهای به نام ویژن اهمیت داده و این بار هم در خاک کشور خود دست به معرفی یک کانسپت ویژن زد و ویژن کوپه را معرفی کرد که دنباله رو کانسپت RX ویژن است.

این کانسپت به وضوح از کانسپت مزدا RX  ویژن که در نمایشگاه توکیو 2015 رونمایی شد، ایده برداری کرده است. یک کاپوت بسیار کشیده، سقف شیب دار با حالتی مدور، و دماغه از شباهت‌های مهم هستند. می‌توانیم بگوییم که آنها در واقع نسخه‌های دو و چهار در از یک خودرو هستند. شاید این کانسپت پیش نمایشی از نسل آینده سدان‌های مزدا باشد از جمله مزدا 6 مدل 2020.

لکسوس LS پلاس


 


 

کانسپت LS پلاس هم به ما نشان می‌دهد که کمپانی ژاپنی چه برنامه‌ای برای آینده سدان پرچم‌دار خود دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو رانندگی خودکار است که می‌تواند تمامی امور را کنترل کند. ظاهر این کانسپت نشان دهنده زبان طراحی جدید لکسوس است و بیشتر می‌توانیم عملکرد لکسوس را در جلو و عقب خودرو، سپرها و چراغ‌ها ببینیم که با استفاده از خطوط شکسته اغراق آمیز طراحی شده‌اند.

سیستم رانندگی خودکار لکسوس سال 2020 معرفی خواهد شد. از ویژگی‌های این دستیار هوشمند می‌توانیم به حرکت خودرو بین خطوط، تشخیص فاصله با خودروهای دیگر، تغییر خط حرکت و خروج خودکار از مسیر اشاره کنیم. به علاوه از هوش مصنوعی در خودرو استفاده شده که این امکان را فراهم می‌کند تا همواره با جمع آوری اطلاعات محیط، بهترین تصمیمات را بگیرد.

یاماها کراس هاب


 


 

یکی از مشکلات برای سرگرمی‌های خیابانی، حمل لوازم مربوط به آنهاست. این دقیقا همان جایی است که یاماها کراس هاب به کمک شما خواهد آمد. این کانسپت بیشتر برای موارد استفاده در شهر ساخته شده و یاماها در رابطه با آن می‌گوید «این خودرو مناسب‌ترین اندازه را برای کسانی دارد که می‌خواهند آخر هفته خود را خارج از شهر سپری کنند.»

یاماها کراس هاب ابعادی معادل 4490 میلی متر طول، 1960 میلی متر عرض و 1750 میلی متر ارتفاع دارد و از نظر طولی، خودروی کوچکی به شمار می‌رود. یاماها چهار صندلی داخل کابین کراس هاب گنجانده که چینش جالبی هم دارند. یک صندلی به همراه فرمان و پدال‌ها در مرکز و دو صندلی در کنار آن قرار گرفته‌اند. محل صندلی سرنشین چهارم هم پشت سر راننده است. به علاوه یاماها از سیستم جالبی برای درها استفاده کرده به شکلی که لولای در در عقب قرار گرفته و از جلو باز می‌شوند.

احتمال تولید این کانسپت، صفر است!

ایسوزو FD SI


 


 

همواره در نمایشگاه خودروی توکیو، حداقل یک خودرو وجود دارد که برای موارد باربری ساخته شده و تلاش دارد تا بیشترین استفاده را از هر سانتی متر فضای خودرو داشته باشد. امسال هم از این قاعده مستثنی نبود و ایسوزو این مسئولیت را بر عهده گرفت.

نشانه‌های زیادی از ایسوزو در این کانسپت مستطیلی دیده نمی‌شود .این خودرو در واقع یک خودروی دلیوری سبک بوده و با خودروهایی که در حال حاضر برای اینکار استفاده می‌شوند متفاوت است. ایسوزو می گوید که این خودرو برای حمل بارهای غیرمعمول ساخته نشده و تمرکز آن بر راحتی راننده و مناسب بودن آن بوده است. کانسپت کمپانی ژاپنی بسیار مرموز و عجیب است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا ایسوزو آن را به مرحله تولید خواهد رساند یا خیر.



  16 آبان 1396
2603 بازدید
0 نظر
5.00
  6 رای

نظرات کاربران

در حال بارگذاری