خانهاخبار
مدل 2018 گوشی‌های گلکسی A سامسونگ به بلوتوث 5.0 مجهز می‌شود

مدل 2018 گوشی‌های گلکسی A سامسونگ به بلوتوث 5.0 مجهز می‌شود

براساس گزارش تازه منتشر شده، تراشه اگزینوس 7885 از بلوتوث 5.0 پشتیبانی خواهد کرد؛ گفته می‌شود این تراشه در مدل 2018 سری Galaxy A سامسونگ به کار گرفته می‌شود.
۱۳۹۶/۸/۱۴

شرکت سامسونگ در اوایل سال آینده از مدل 2018 گوشی‎‌های Galaxy A به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد. این سری که با مدل 2017 جایگزین خواهند شد، احتمالاً از بلوتوث 5.0 پشتیبانی می‌کنند زیرا تراشه اگزینوس 7885 سامسونگ که هنوز معرفی نشده است؛ توانسته تأییدیه بلوتوث 5.0 را دریافت نماید.

گفته می‌شود تراشه اگزینوس 7885 سامسونگ به حداقل دو مدل از گوشی‌های سری Galaxy A در سال آینده قدرت خواهد داد. چیپ‌ست جدید سامسونگ که هنوز به صورت رسمی از آن رونمایی نشده است، در پایگاه داده Bluetooth SIG دیده شده و اطلاعات به‎دست آمده، نشان می‎دهد که این تراشه از قابلیت «بلوتوث 5.0» پشتیبانی خواهد کرد. البته در تأییدیه به‎دست آمده، به مدل‌های احتمالی که با تراشه اگزینوس 7885 سامسونگ عرضه خواهند شد؛ اشاره‌ نشده است.

image

براساس گزارش‌های پیشین، چیپ‌ست جدید سامسونگ از دو هسته پردازشی Cortex A73 استفاده خواهد کرد که قدرت‌مند بوده و روی فرکانس 2.1 گیگاهرتز عمل می‎کند؛ همچنین چهار هسته پردازشی Cortex A53 که مصرف انرژی کم‌تری دارند، پردازش‌های سبک را برعهده خواهند گرد. گفته می‌شود سامسونگ، تراشه اگزینوس 7885 را برمبنای معماری پردازش 10 نانومتری خواهد ساخت و از یک چیپ LTE و GPU (واحد پردازشگر گرافیکی) ARM Mali-G71 در میان‌رده جدید خوهد استفاده خواهد کرد.

در رابطه با قابلیت بلوتوث 5.0 که میان‌رده‌های جدید سامسونگ از آن بهره خواهند گرفت، باید گفت که این قابلیت اجازه می‌دهد تا سرعت انتقال اطلاعات و دامنه پوشش افزایش پیدا کند.

شرکت سامسونگ «سری 2018 گوشی‌های Galaxy A» را با طراحی مانند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس عرضه خواهد کرد؛ برخلاف پرچمداران جدید کره‌ای‌ها، این سری فاقد نمایشگر لبه منحنی خواهند بود. با این وجود، نمایشگر اینفینیتی دیسپلی (Infinity Display) برای گوشی‌های جدید سامسونگ از سری Galaxy A درنظر گرفته شده است.

image

از آنجایی‎که سامسونگ ناچار شده است تا حاشیه‌های اضافی اطراف نمایشگر را حذف کند، گفته می‌شود حسگر اثرانگشت به پشت گوشی منتقل خواهد شد؛ گوشی‌های Galaxy A معمولاً از یک حسگر اثرانگشت در حاشیه‌ی پایین صفحه‎نمایش استفاده می‌کنند اما با توجه به حذف دکمه‌ی Home، سامسونگ ناچار شده است تا مدل جدیدتر آن‌ها را با یک حسگر اثرانگشت در پشت گوشی مانند گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 ارائه دهد.

دستیار صوتی بیکسبی که سامسونگ آن‌را یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد گوشی‎های هوشمند جدید خود عنوان می‌کند، در سری Galaxy A 2018 نیز قابل دسترسی خواهد بود؛ برای استفاده از دستیار دیجیتالی سامسونگ می‌توانید از فرامین صوتی استفاده کنید یا آن‌را با استفاده از دکمه‌ی اختصاصی بیکسبی فراخوانی نمایید. در گوشی‌های گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8، سامسونگ از دکمه‌ی اختصاصی بیکسبی استفاده کرده است و گمان می‌رود که برخی از مدل‌های سری Galaxy A 2018 (یا حتی تمامی آن‌ها) به دکمه‌ی اختصاصی دستیار صوتی بیکسبی مجهز شده باشند.

مشخصات قدرت‌مندترین مدل از سری Galaxy A 2018، مدتی پیش در آزمون GFXBench فاش شد؛ اگر اطلاعات به‌دست آمده صحت داشته باشد، سامسونگ مدل Galaxy A7 را با دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی، چهار گیگابایت رم و تراشه اگزینوس 7885 عرضه خواهد کرد. از آنجایی‌که این شایعات به صورت رسمی تأیید نشده است، با دیده شک و تردید به آن‌ها نگاه کنید.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

HosseiN

۱۳۹۶/۸/۱۵
ببینیم سامسونگ چکار مبکنه!!!
تصمیم داشتم a5 2017 رو بخرم ک بخاطر مشکل عجیب دوربینش منصرف شدم! الان منتظر مدل ۲۰۱۸ هستم ! امیدوارم این مدلش دیگه مشکلات مدل قبلیو نداشته باشه

امیر

۱۳۹۶/۸/۱۴
اینجوری که پیداست وقتی a5 وارد بازار بشه قیمت حدود ۱۸۰۰ داره ... اسمش رو نمیشه یه گوشی میانرده گذاشت

حسینی

۱۳۹۶/۸/۱۴
با سلام و خسته نباشید به همکاران جی اس ام خیلی قشنگتر میشود با این طراحی سامسونگ کاش وسایل داخل جعبه اش مثل شارزر و .... رنگ مشگی بزند هم زیبا دیده میشود هم زود چرکی نمیشود .... تشکر