خانهاخبار
اپل تصمیمی برای عرضه آیفون 10 با سنسور اثرانگشت Touch ID نداشته است

اپل تصمیمی برای عرضه آیفون 10 با سنسور اثرانگشت Touch ID نداشته است

براساس ادعای شرکت اپل، سیستم تشخیص چهره Face ID از همان ابتدا برای آیفون 10 درنظر گرفته شده بود و عرضه این مدل با سنسور اثرانگشت، تنها باعث می‌شد تا تمرکز تیم‌ توسعه‌دهنده از توسعه‌ی سیستم تشخیص چهره iPhone X پرت شود.
۱۳۹۶/۸/۱۴

پیش از آنکه آیفون 10 به بازار عرضه شود، گمانه‌زنی‌های مختلفی مبنی بر احتمال ادغام حسگر اثرانگشت Touch ID با پنل پشتی، صفحه‌نمایش یا دکمه پاور وجود داشت. پرچمدار جدید اپل به دلیل حذف حاشیه‌های اطراف نمایشگر، فاقد دکمه فیزیکی Home است و به همین جهت، گمان می‌رفت سنسور اثرانگشت به پشت گوشی منتقل شده باشد؛ حتی اعلام شد که احتمالاً سنسور اثرانگشت با صفحه‌نمایش ادغام می‏شود یا ممکن است بتوانید با لمس «لوگوی اپل» در پشت گوشی، آیفون 10 را آنلاک کنید.

کوپرتینویی‌ها در ماه سپتامبر، از آیفون 10 (iPhone X) رونمایی کردند و در نهایت، مشخص شد که پرچمدار جدید اپل فاقد سنسور اثرانگشت است. شرکت اپل از یک سیستم تشخیص چهره با نام Face ID استفاده می‌کند که با نقشه‌برداری سه‌بعدی، هویت کاربران را تشخیص خواهد داد.

image

معاون ارشد بخش مهندسی سخت‌افزار محصولات اپل، ادعا می‌کند که این شرکت هیچ‌گاه تصمیمی برای عرضه آیفون 10 با سنسور اثرانگشت نداشته است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط Dan Riccio، کوپرتینویی‌ها وقت خود را برای تشخیص مکان مناسب برای سنسور اثرانگشت اتلاف نکرده‌اند و زمانی‌که مشخص شد مطابق با انتظارات این شرکت، سیستم تشخیص چهره Face ID عملکرد قابل قبولی دارد؛ اپل روی سیستم تشخیص چهره پرچمدار جدید خود متمرکز شد تا قابلیت‌های آن‌را ارتقا دهد.

در همین رابطه Dan Riccio، معاون ارشد بخش مهندسی سخت‌افزار محصولات اپل گفته است:

من شایعاتی را شنیده‌ام که ادعا می‌کرد اپل نمی‌تواند سنسور اثرانگشت را به‌گونه‌ای توسعه دهد که از زیر شیشه به خوبی عمل کند؛ بنابراین، این شرکت حسگر اثرانگشت را (از آیفون 10) حذف کرده است. به گمانم، سیستم تشخیص چهره روش بهتری به منظور احراز هویت کاربران باشد؛ با مشخص شدن عملکرد Face ID، متوجه شدیم که می‌توانیم محصولی در حد انتظارات‌ ارائه دهیم. به همین جهت، وقت خود را به منظور انتقال سنسور اثرانگشت به پنل پشتی یا زیر شیشه (نمایشگر) یا حتی لبه‌های گوشی هدر نداده‎ایم زیرا چنین تغییراتی، می‌توانست ما را از رسیدن به خواسته‌مان که ارائه سیستم Face ID با بالاترین کیفیت بود؛ منحرف کند.

آیفون 10 در تاریخ 3 نوامبر (12 آبان) وارد بازار شده است و اپل آن‌را در دو مدل با 64 و 256 گیگابایت حافظه عرضه می‌کند. پرچمدار جدید اپل فاقد سنسور اثرانگشت است اما براساس بررسی‌های صورت گرفته، سیستم تشخیص چهره Face ID عملکردی خیره‌کننده دارد؛ حتی برخی بررسی‌ها نشان می‌دهد که سیستم تشخیص چهره آیفون 10 به مراتب سریع‌تر از سنسور اثرانگشت آیفون 8 است. با این وجود، مشکلاتی مانند عدم تشخیص تفاوت چهره افراد دوقلو، شاید چندان مطلوب نباشد.

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس که اپل از این دو مدل به همراه آیفون رونمایی کرده است، طراحی مشابهی با آیفون‌های 2016 دارد. به همین جهت، حاشیه‎های زیاد موجود در اطراف صفحه‌نمایش باعث شده است تا دکمه فیزیکی Home در حاشیه‌ پایین نمایشگر جای بگیرد و هویت کاربران با لمس دکمه‌ی Home، احراز خواهد شد. البته، بررسی‌ها نشان می‌دهد فروش آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نسبت به آیفون‌های 2016 اپل کم‌تر بوده است و بیشتر خریداران آیفون 10 را با وجود برچسب قیمتی 999 دلاری آن، ترجیح می‌دهند؛ نسخه 256 گیگابایتی آیفون 10 نیز با قیمت 1149 دلار به بازار عرضه شده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)