خانهاخبار
منتظر معرفی گوشی اچ تی سی با دوربین دوگانه در سال 2018 باشید

منتظر معرفی گوشی اچ تی سی با دوربین دوگانه در سال 2018 باشید

کمپانی اچ تی سی دو پرچم‌دار سال 2017 را با دوربین معمولی و مجهز به یک لنز معرفی کرد. مدیر بخش موبایل این سازنده اعلام کرده است که قصد دارند سال آینده قطعا یک گوشی تازه با دوربین دوگانه معرفی کنند.
۱۳۹۶/۸/۱۲

همان‌طور که می‌دانید، طراحی دوربین اصلی با لنز دوگانه از ترندهای محبوب سال 2017 است و اغلب سازندگان هم گوشی‌های پرچم‌دارشان را با این طراحی روانه بازار کردند. از طرفی اچ تی سی موفق نشد در سال جاری میلادی گوشی‌هایش را با دوربین دوگانه معرفی کند هرچند این سازنده را باید از پیشگامان دوربین‌های دوگانه بدانیم چراکه در سال‌های گذشته گوشی EVO 3D را با دوربین دوگانه معرفی کرده بود. حالا گزارش‌های متعددی منتشر شده است که ادعا می‌کنند این سازنده تایوانی قصد دارد در سال 2018 گوشی‌هایی با دوربین دوگانه معرفی کند. خبرگزاری Engadget به نقل از چیالین چانگ، مدیر ارشد بخش موبایل اچ تی سی، گزارش کرده است که این کمپانی قطعا یک گوشی با دوربین دوگانه در سال آینده معرفی می‌کند اما قصد دارد آن را با یک ویژگی برجسته همراه کند تا در میان سایر رقیبانش از یک مزیت اصلی بهره ببرد.

image

همین گزارش مشخصا به مشکل بازاریابی کمپانی اچ تی سی اشاره می‌کند. این سازنده دائما گوشی‌های توانمند روانه بازار می‌کند اما ظاهرا این محصولات نسبت به گوشی‌های سازندگانی مانند اپل، سامسونگ و ال جی از مزیت رقابتی برجسته و خاصی برخوردار نیستند و به همین خاطر نمی‌توانند در صدر قرار گیرند.

جالب است باز هم به ابتدای رقابت دوربین‌های دوگانه بازگردیم. اچ تی سی موفق شد پیش از محبوبیت شگفت‌انگیز این ترند توسط اپل، اولین گوشی‌اش را با دوربین دوگانه در سال 2011 معرفی کند. حسگر دوم این دوربین برای افزودن جلوه‌های ویژه سه بعدی طراحی شده بود. این سازنده در سال 2014 به تکنولوژی و طراحی افکت عمق بخشیدن به تصاویر دست یافت اما سرانجام تصمیم گرفت به جای ارائه وضعیت محبوب پرتره،  آن را با کمی دست‌کاری و در حد همان افکت‌های محدود سه بعدی ارائه کند. آخرین گوشی اچ تی سی با دوربین دوگانه در سال 2015 معرفی شد درحالی‌که آغاز محبوبیت دوربین‌های دوگانه به سال 2016 و معرفی آیفون 7 پلاس توسط اپل بازمی‌گردد.

ادعای مدیر بخش موبایل اچ تی سی نشان می‌دهد حتی چنین سازنده سرشناسی هم ممکن است درباره طراحی دوربین دوگانه و افزودن ویژگی‌های نوین به آن در سال 2018 دچار سردرگمی باشد. این دوربین‌های دوگانه علی‌رغم محبوبیت نه چندان زیادشان در سال‌های گذشته باعث شدند برخی گوشی‌های سازنده تایوانی مذکور از نظر طراحی و عملکرد دوربین از سایر محصولات بازار متمایزتر دیده شوند. اما حالا طراحی دوربین دوگانه محبوب‌تر شده است و انتظار می‌رود تا سال 2018 به یکی از ویژگی‌های رایج گوشی‌های هوشمند تبدیل شود. البته همیشه فرصت کافی برای تغییر و افزودن ویژگی‌های تازه به نرم‌افزار دوربین و تجربه کاربر وجود دارد اما اگر اچ تی سی در سال‌های اخیر نتوانست دوربین‌های دوگانه‌اش را از سایر گوشی‌ها متمایز کند، چه تضمینی وجود دارد که در محصولات آینده‌اش قادر باشد این هدف را تحقق بخشد؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

علی رضا

۱۳۹۶/۹/۲۶
گوشی HTC EVO 10 اومد جک 3.5 رو حذف کرد اومدن گفتن چه کاری بدی انجام داده اما برند APPLE این کار رو انجام داد گفتن چه نوآوریی

علی رضا

۱۳۹۶/۹/۲۶
لطفا اونایی که گوشی HTC EVO داشتن نظر بدن این گوشی هم میشه باهاش عکس های سه بعدی گرفت هم دو بعدی که گوشی های معمولی میگیرن اقا ابراهیم چون موقعی که سه بعدی میگیره عکس ها 2.5 مگا بیکسل گرفته میشه ولی با کیفیت و فوق العاده زیبا با هر گوشی که دوربینش 5 مگا بیکسل باشه هم مقایسه میکنم ... شما یاد گرفتید هر چی رو کاغذ نوشتن قضاوت کنین...

علی رضا

۱۳۹۶/۹/۲۶
در ضمن htc evo 3d اولین گوشی بود که با استفاده از دوربین دوگانه از نوع 3D بود که خیلی متفاوت و فوق العادست

علی رضا

۱۳۹۶/۹/۲۶
سلام دوستان من گوشی HTC EVO 3D رو دارم هنوز دستمه و خوشحالم که تجربه ی متفاوتی با این گوشی داشتم یه مزیت خاص این گوشی در بین تمام برند ها اینکه عکس های فوق العاده زیبایی میگیره واقعا فوق العاده که بدون استفاده از عینک میتونین عکس های سه بعدی رو ببینید این گوشی هایی که سامسونگ یا الجی که دوربین دوگانه استفاده کرده فقط عکس های با کیفیت تری داخل زوم میگیرن همین . اون زمان HTC EVO یکی از بهترین گوشی ها با سخت افزار عالی بوده هر کسی هم نمیتونست این گوشی رو بخره که حتی از گوشی های برند سامسونگ ابل هم بهتر بوده. ولی نمیدونم چرا این گوشی فوق العاده رو حمایت نکردن....

Arash

۱۳۹۶/۸/۱۷
داداش ابراهیم(سعید)خسته نشدی این همه با اون j1 2015 سام هنگت داری همش امواج منفی میدی
جی اس ام این هزار بار ه پیام میدم نمیزارید