خانهاخبار
Fast Pair پاسخی از گوگل به چیپ W1 اپل

Fast Pair پاسخی از گوگل به چیپ W1 اپل

اپل با معرفی چیپ اختصاصی W1 که در ایرپادها و بسیاری از هدفون‌های Bears استفاده شد، تحسین همگان را برانگیخت. اما مثل همیشه گوگل هم بی‌کار ننشسته و با معرفی Fast Pair سعی کرده تا رقیبی برای چیپست مذکور اپل ارایه کند.
۱۳۹۶/۸/۱۱

چیپست W1 اپل که در بسیاری از محصولات صوتی این شرکت به کار گرفته می‌شود، نرخ و کیفیت صدای بسیار بالایی ارایه می‌کند و فرایند جفت شدن و اتصال این دستگاه‌ها را بسیار ساده کرده است. اما حالا اکو سیستم اندروید هم قابلیتی مشابه را در اختیار دارد.

آن‌گونه که در بلاگ توسعه‌ دهندگان اندرروید اعلام شده است، دستگاه‌‌های سازگار با قابلیت Fast Pair زمانی که به گوشی کاربر نزدیک شوند به آن متصل خواهند شد. این ویژگی به بلوتوث و لوکیشن گوشی نیاز دارد و پس از آن تصویری از گوشی دانلود و نمایش داده می‌شود و سپس امکان دانلود تمامی اپ‌های متناسب در پلی استور را فراهم می‌کند.

image

اما این قابلیت باید برای کاربران iOS آشنا باشد. هنگامی که ایرپادها یا سایر هدفون‌های مجهز به چیپ W1 با آیفون جفت شوند، عملکردی مشابه را شاهد خواهیم بود. در این فرآیند تصویری از ایرپاد نمایش داده می‌شود و سپس سریع و ساده به دستگاه متصل می‌شود. اما برتری اپل بر گوگل در این حوزه، این است که قابلیت Fast Pair در اندروید تنها پروسه اتصال را ساده‌تر کرده است و بر عملکرد و کیفیت پخش صدا تاثیری ندارد، در حالی‌که اپل توانسته با استفاده از چیپ W1 کیفیت پخش را نیز بهبود ببخشد.

image

قابلیت Fast Pair برای دستگاه‌های مجهز به اندروید 6.0 و بالاتر سازگار است. این‌که گوگل از نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید هم پشتیبانی کرده شایسته تحسین است، اما تولید کنندگان هم باید زمینه را برای سازگاری محصولات‌شان با این ویژگی را فراهم کنند. هدفون‌ها و اسپیکرها برای بهره‌مندی از این قابلیت باید به صورت پیش‌فرض با Fast Pair سازگار شوند که در حال حاضر تنها تعداد محدودی از هدفون‌ها با این ویژگی سازگارند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

sink

۱۳۹۶/۸/۱۱
پرچمداران اندروید نیاز به بهبود کیفیت صدا ندارن :/ درحالت پیش فرض هم چند سال از اپل جلو ترن