خانهاخبار
تصاویر زنده Redmi 5 Plus شیائومی با طراحی بدون حاشیه

تصاویر زنده Redmi 5 Plus شیائومی با طراحی بدون حاشیه

شیائومی احتمالا در خلال هفته آینده 3 گوشی میان رده تازه معرفی می‌کند. شایعه‌ها حاکی از آن است که این گوشی‌ها Redmi Note 5 و Redmi 5 Plus هستند و قرار است برای فروش در تاریخ 11 نوامبر وارد بازار شوند.
۱۳۹۶/۸/۱۰

11 نوامبر (20 آبان) روز مهمی در کشور چین به شمار می‌رود. جشنواره بزرگ خرید آنلاین در این روز که به 11.11 هم معروف است، برگزار می‌شود و اغلب سازندگان سعی می‌کنند آخرین تلاش‌هایشان را برای افزایش فروش محصولات به سرانجام برسانند و در نتیجه سهم بیشتری از بازار را به دست آورند. شیائومی هم از این قاعده مستثنا نیست و ظاهرا در تلاش است در همین راستا سه گوشی تازه را تا پیش از این تاریخ رسما عرضه کند. این سازنده چینی قبلا اعلام کرده بود که می‌خواهد رکورد فروش گوشی‌هایش را در سال 2017 به بیش از 100 میلیون دستگاه برساند. این سازنده حالا به نام «اپل چین» شناخته می‌شود و انتظار می‌رود همچنان روند صعودی موفقیتش را ادامه دهد. گفته می‌شود این سه گوشی تازه احتمالا Redmi Note 5، Redmi 5 Plus و یک گوشی تقریبا مشابه دیگر خواهند بود. گوشی‌های مذکور اخیرا بارها در شایعه‌ها و خبرهای مختلف دیده شده‌اند و برخی مشخصات فنی‌شان هم لو رفت. همچنان که به تاریخ معرفی رسمی آن‌ها نزدیک‌تر می‌شویم، گزارش‌های بیشتری درباره آن‌ها در فضای وب منتشر می‌شود. در همین راستا روز گذشته چند تصویر زنده منسوب به Redmi 5 Plus توسط یکی از کاربران شبکه اجتماعی Weibo لو رفت.

image

Redmi 5 Plus احتمالا اولین مدل از میان این سه گوشی تازه خواهد بود که پیش از 11 نوامبر معرفی می‌شود. این گوشی از طراحی ظاهری زیبایی برخوردار است و شاید اولین گوشی میان رده شیائومی باشد که با طراحی بدون حاشیه معرفی می‌شود. Redmi 5 Plus از نسبت تصویر 18:9 بهره می‌برد و حاشیه‌های کناری پنل نمایش آن هم به حداقل رسیده‌اند. به همین خاطر دکمه فیزیکی خانه / حسگر اثرانگشت و سایر دکمه‌های راهنمای رایج لمسی هم از حاشیه پایین آن حذف شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که از پرفروش‌ترین گوشی‌های کمپانی شیائومی شود. از طرفی حاشیه بالای صفحه آن باریک نشده است و ویژگی‌هایی مانند بلندگوی مکالمه و همچنین سایر حسگرهای مجاورتی و دوربین سلفی هم در همین موقعیت تعبیه شده‌اند. دکمه پاور و دکمه‌تنظیم صدا هم در کناره سمت راست فریم این گوشی طراحی شده‌اند.

image

نمای پنل پشتی این گوشی بسیار شبیه به Redmi Pro، اولین گوشی هوشمند شیائومی با دوربین دوگانه که سال گذشته معرفی شده، به نظر می‌رسد. این گوشی هم به دوربین دوگانه مجهز شده است و لنزهای آن به صورت عمودی چینش شده‌اند. فلش LED درست زیر لنزها قرار گرفته و حسگر اثرانگشت هم پایین‌تر از آن تعبیه شده است. انتظار می‌رود Redmi 5 Plus در ابعاد تقریبا بزرگی طراحی شود و صفحه نمایش 5.99 اینچی فول اچ دی پلاس با وضوح تصویر 1080 در 2160 داشته باشد. این مشخصات همچنین از نسبت تصویر نوین 18:9 خبر می‌دهد.

image

همچنین انتظار می‌رود این گوشی از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 625 قدرت بگیرد؛ از طرفی هنوز نمی‌توان شایعه استفاده از پردازنده اسنپ‌دراگون 450 را به کلی رد کرد. گفته می‌شود که شیائومی Redmi 5 Plus در دو نسخه با مقدار رم 3 و 4 گیگابایت معرفی می‌شود و دوربین اصلی آن هم دو لنز 12 و 5 مگا پیکسلی دارد. نسخه‌ای که 3 گیگابایت رم دارد احتمالا از پردازنده اسنپ‌دراگون 450 و وضوح تصویر 720 اچ دی پلاس اما همان نسبت نمایش 2:1 بهره می‌برد و 799 یوان قیمت‌گذاری می‌شود. فریم این گوشی از جنس فلز ساخته شده است و خطوط آنتنش هم در قسمت بالا و پایین پنل پشتی دیده می‌شوند.  البته همه این اطلاعات فعلا شایعه و پیش‌بینی هستند و شیائومی هیچ‌کدام را رسما مورد تایید قرار نداده است. باید منتظر بمانیم و ببینیم این سازنده چینی در روزهای آینده چه گوشی‌‌هایی را رسما رونمایی می‌کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)