خانهاخبار
گرد و خاک آی‌مک پرو اپل در همایش خلاقیت Final Cut Pro X

گرد و خاک آی‌مک پرو اپل در همایش خلاقیت Final Cut Pro X

این روزها که قیمت‎های نجومی آیفون X حتی دود از سر کاربران اپل‎دوست هم بلند کرده! بد نیست سراغی از سایر محصولات این شرکت بگیریم و ببینیم اپل به غیر از گوشی‎های آیفونش که آوازه جهانی دارند در دیگر بازارها چه می‎کند؟
۱۳۹۶/۸/۹

مهندسان اپل از فرصت برگزاری همایش خلاقیت Final Cut Pro X استفاده کرده‏اند تا قابلیت‎های آی‌مک پرو را به رخ کاربرانی بکشند که حرفه‎ی اصلیشان ادیت و تدوین فیلم است و برای انجام کارهای روزانه به سیستم‎هایی با قدرت بالا در پردازش اطلاعات نیاز دارند. با اینکه هنوز مطمئن نیستیم بالاخره کی قرار است چشمان کاربران عادی نیز به جمال آی‎مک پرو اپل روشن شود، اما تصاویر منتشر شده از این مدل جدید در حین فعالیت و تدوین فیلم، امیدوارمان می‎کند که قول اپلی‎ها «قول» از آب در بیاید و آی‎مک پرو در ماه دسامبر (دی) در فروشگاه‎ها عرضه شود.

خوشبختانه این مرتبه شرکت اپل محافظه‎کاری را کنار گذاشته است و به تدوینگرانی که در دورهمی Final Cut Pro X شرکت داشتند اجازه داده تا تصاویر خود را از نحوه حضور آی‎مک پرو در این گردهمایی با دیگران به اشتراک بگذارند تا علاقه‏مندان فرصت پیدا کنند برای دومین مرتبه بعد از رونمایی از این محصول جدید، آی‎مک پرو را با تمام جلال و جبروتش، این بار در کنار تمام جانبی‎هایش به نظاره بنشینند.

آی‎مک پرو از نظر شکل و شمایل، تفاوت دندانگیری با آی‎ مک‏های معمولی ندارد، تنها نکته‏ای که این حرفه‏ای جدید را از آماتورهای خانواده‎ی آی‎مک‏ها جدا می‎کند رنگ خاکستری فضایی است که اختصاصا برای قاب آلمینیومی مدل آی‌مک پرو انتخاب شده است.

فعلا که شرکت اپل اعلام کرده است کیبورد، تاچ‏پد و موس خاکستری فضایی آی‎مک پرو که همگی نیز پسوند جادویی را یدک می‎کشند تنها در دسترس خریداران خوشبخت این مدل حرفه‎ای خواهد بود و سر کاربرانی که از نمونه‏های غیر آی‌مک استفاده می‎کنند، از این منظر بدون کلاه می‎ماند. البته امید است تا اپلی‎ها این محدودیت را در آینده نه چندان دور ملغی کنند و امکان استفاده از این رنگ و جانبی‎ها را بدون تبعیض برای تمام کاربران فراهم کنند.

پیش از آنکه در اوایل سال جاری، شرکت اپل به همگان اعلام کند آی‌مک پرو جایگزین مک‎ پرو خواهد شد، زمزمه‎های زیادی در فضای مجازی به گوش می‎رسید که از عزم راسخ اپل برای این تغییر حکایت می‎کرد. صرف‎نظر از این حواشی، آی‎مک پرویی که تا چند ماه دیگر به بازار عرضه می‌شود به قابلیت‎های فنی قابل توجهی مانند پردازشگرهای Xeon  با توان پردازشی تا سقف 18 هسته، GPUهای پروی AMD Radeon Vega، تا 128 گیگابایت رم ECC و درگاه اتصال اترنت با سرعت 10 گیگابایتی مجهز خواهد بود.     

اگر همه چیز مطابق پیش‎بینی‎ها پیش برود، آی‎مک پروی اپل با برچسب قیمت 5000 دلاری و تا قبل از آغاز سال جدید میلادی در پشت ویترین فروشگاه‎ها قابل رؤیت خواهد بود. بنابراین، انتظار می‎رود شرکت اپل در آینده‎ی نزدیک جزئیات عرضه و فروش آی‌مک پرو را به رسانه‏های جمعی نیز اعلام کند.   

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

saeed666

۱۳۹۶/۸/۹
چقدر نازکه این. اپل رسما اسم واقعی همه چیز رو میسازه مثل اکثر شرکت ها نیس که فقط بخاطر سود شبیه اون تکنولوژی رو درست کنه