خانهاخبار
اپل دقت دوربین TrueDepth آیفون‌های 2018 را کاهش نمی‌دهد

اپل دقت دوربین TrueDepth آیفون‌های 2018 را کاهش نمی‌دهد

مینگ‌چی کو در یادداشتی خطاب به مشتریان موسسه KGI Securities، مدعی شده است که کاهش دقت دوربین TrueDepth در آیفون‌های ارزان‌قیمت سال آینده اپل صحت ندارد. برای جزئیات بیشتر، جی‌اس‌ام را همراهی کنید.
۱۳۹۶/۸/۹

شرکت اپل، هنوز آیفون 10 (iPhone X) را وارد بازار نکرده است اما به‌نظر نمی‌رسد که این موضوع، باعث عدم انتشار گمانه‌زنی پیرامون آیفون‌های جدید کوپرتینونشین‎‌ها در سال 2018 باشد. مینگ‌چی کو در یک گزارش خطاب به مشتریان موسسه KGI Securities اعلام کرده بود که تمامی آیفون‌های جدید اپل در سال آینده به دوربین TrueDepth و سیستم تشخیص چهره Face ID مجهز خواهند شد.

پیش‌تر اعلام شده بود که آیفون‌های 2018 اپل از پنل صفحه‌نمایش OLED استفاده می‎کند؛ هدف کوپرتینویی‌‏ها این است که برخی از قابلیت‎های آیفون 10 امسال را به مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر در سال 2018 بیاورند که فروش آیفون‌های جدید اپل را افزایش می‎دهد.

image

در یک گزارش جدید، مینگ‎چی کو گمانه‌زنی‌ها را در رابطه با کاهش دقت دوربین TrueDepth با ترکیب لنزهای شیشه و پلاستیکی تکذیب کرده است. براساس اطلاعات منتشر شده توسط تحلیل‌گر برجسته موسسه KGI Securities، شرکت اپل از همان فناوری مورد استفاده در دوربین TrueDepth آیفون 10 برای پرچمداران خود در سال آینده استفاده خواهد کرد و دقت آن‌را با کاهش مشخصات‌فنی کاهش نمی‌دهد.

مینگ‌چی کو بر این باور است که اپل در حال‌حاضر، به اندازه کافی قطعه سخت‎افزاری از تأمین‌کنندگان مختلف به‌دست آورده است که آیفون 10 (iPhone X) و آیفون‌های بعدی اپل را جواب‌گو خواهد بود. اگر ادعای مینگ‎چی کو صحت داشته باشد، اپل تصمیم دارد تا با شرکت‌های مختلفی برای تأمین قطعات مورد نیاز برای آیفون‌های 2018 همکاری کند و پیش از اینکه این مدل‌ها به تولید برسد، زنجیره تأمین اپل کار خود را آغاز خواهند کرد؛ بدین شکل، دیگر کمبود قطعه سخت‌افزاری تأثیری روی تأخیر در عرضه آیفون‌های 2018 اپل نخواهد گذاشت. در همین رابطه، می‌توان از شرکت‎های Largan، Genius، Hoya و Asia Optical نام برد که با اپل برای تولید لنزهایی از جنس شیشه همکاری می‌کنند.

مینگ‌چی کو اعتقاد دارد که قابلیت تشخیص چهره سه‎بعدی در نیمه دوم سال 2018 و نیمه اول 2019 در میان گوشی‌های هوشمند اندرویدی روایج پیدا خواهد کرد. به همین جهت، کوپرتینویی‎ها همچنان فرصت کافی برای ارتقای فناوری مورد استفاده در گوشی‌های آیفون را دارند تا فناوری مورد استفاده در گوشی‌های اندرویدی را شکست دهد.

image

در اوایل هفته جاری، شرکت اپل گزارش متشر شده بلومبرگ را مبنی بر کاهش مشخصات Face ID که به کاهش دقت آن می‌انجامد؛ تکذیب کرد. پیش‌بینی می‌‏شد که اپل با کمبود سنسور سه‌بعدی مواجه است و به همین جهت تصمیم دارد تا دقت سیستم تشخیص چهره Face ID را تا حدی کاهش دهد.

در رابطه با آیفون‌های 2018، مدتی پیش اعلام شد که کوپرتینویی‌ها تصمیمی برای عرضه آیفون 5.28 اینچی با صفحه‌نمایش اولد ندارند؛ این مدل، به دلیل کمبود تقاضا برای گوشی‌های هوشمند با نمایشگر کوچک از برنامه اپل در سال آینده کنار گذاشته شده است.

اپل درنظر دارد تا در سال آینده، یک آیفون 5.8 اینچی و یک آیفون 6.4 اینچی عرضه نماید که هر دو مدل به صفحه‌نمایش اولد مجهز خواهند شد؛ البته، کوپرتینویی‌ها همچنان مایل به استفاده از پنل‌های LCD برای عرضه یک گوشی آیفون با قیمت پایین هستند و به همین جهت تمایل دارند تا از پنل‌های صفحه‌نمایش LCD ساخت JDI حداقل در یک مدل از آیفون‌های جدید استفاده نمایند. در رابطه با آیفون‌های جدید اپل در سال 2018 هنوز اطلاعات بیشتری منتشر نشده است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی SAMSUNG A

۱۳۹۶/۸/۹
همینجوری دقتش ضعیف هست چه برسه که دقت ش رو کاهش بده