خانهاخبار
حراج ب ام و Z8 متعلق به استیو جابز

حراج ب ام و Z8 متعلق به استیو جابز

استیو جابز، خالق اپل و یکی از تاثیرگذارترین افراد در حوزه تکنولوژی بود که چند سال قبل چشم از جهان فرو بست. به تازگی اعلام شده که یک دستگاه ب ام و Z8 او به حراج گذاشته خواهد شد.
۱۳۹۶/۸/۸

شاید از بین ما کسی نباشد که استیو جابز را نشناسد. استیو جابز موسس اپل و یکی از تاثیرگذارترین افراد در زمینه تکنولوژی است که با خلق ایده‌ها و محصولات بی‌نظیر، نام خود را در تاریخ به ثبت رساند. از مکینتاش تا آیفون همگی نتیجه تلاش‌های جابز هستند که محصولات اینچنینی به نوعی، دنیای کنونی ما را تسخیر کرده‌اند. علاقه استیو جابز به خودرو هم امری انکار نشدنی است و خودروهای هیجان انگیزی در گاراژ خانه او دیده می‌شود. یکی از این خودروها یک ب ام و Z8 مدل 2000 است که تنها 24462 کیلومتر مسافت طی کرده.

image
image

ظاهرا مدیرعامل اوراکل یعنی لری الیسون، استیو جابز را مجاب کرده بود که برای خرید این ب ام و Z8 را خریداری کند چراکه به نظر او، کمپانی ب ام و در اوج قله مهندسی خودرو قرار داشت؛ همان چیزی که برای جابز نابغه لازم بود! استیو جابز این ب ام و نقره‌ای خود را در تاریخ 6 اکتبر سال 2000 میلادی دریافت کرده که با تریم چرم مشکی در کابین پوشانده شده است. این، 67 امین نمونه Z8 بوده که به دست یک مشتری رسیده است. بد نیست بدانید که جابز به همراه این خودرو اسپرت، یک دستگاه گوشی موتورولا با برند ب ام و هم دریافت کرده که در دست داشتن آن، 7 سال پیش از معرفی اولین آیفون اتفاق جالبی است.

image
image

ب ام و Z8 در آن زمان یکی از بهترین‌های این صنعت به شمار می‌رفت. در واقع برای طراحی این ب ام و، کمپانی آلمانی از ب ام و 507 متعلق به دهه 50 میلادی الهام گرفته بود. ب ام و برای این کوپه از موتور 4.9 لیتری 8 سیلندر بهره گرفته بود که هدف اصلی از توسعه آن، ب ام و M5 بود و قدرت را به وسیله جعبه دنده 6 سرعته دستی انتقال می‌داد. در مجموع ب ام و 5703 نسخه از این خودرو را به تولید رساند که 2543 واحد از آن به خاک آمریکا رفت. التبه کمی بعد، آلپینا با اعمال تغییراتی در مشخصات فنی و اضافه کردن جعبه دنده خودکار، 555 نسخه دیگر از Z8 را به تولید رساند.

image
image

البته جابز آخرین مالک این ب ام و استثنایی نبود. جابز در سال 2003 تصمیم به فروش ان گرفت و یک سال بعد هم مالک فعلی، خودرو خود را به شخص دیگری فروخت. سال 2006 و در ماه آوریل، بار دیگر Z8 استیو جابز به فروش رفت و آن مالک تا همین امروز خودرو مذکور را نزد خود نگاه داشته است.

image

این Z8 در تمام طول عمرش با وسواس خاصی مراقبت شده و مرتب سرویس‌های لازم را پشت سر گذاشته است. به همراه این خودرو، همه تجهیزات همراه از جمله سقف، پوشش خودرو، همه ابزار دستی و دیگر وسایل به مشتری تحویل خواهند شد.

تاریخ حراج Z8 استیو جابز، 6 دسامبر و در منهتن نیویورک خواهد بود. انتظار می‌رود قیمت فروش چیزی بین 300 تا 400 هزار دلار باشد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)