خانهاخبار
کوالکام اوایل دسامبر از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 845 رونمایی خواهد کرد

کوالکام اوایل دسامبر از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 845 رونمایی خواهد کرد

به‌تازگی، تصویری از دعوت‎‌نامه مراسم خبری کوالکام در ماه دسامبر فاش شده است که به رونمایی احتمالی از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 845 تا پایان سال جاری میلادی اشاره می‌کند.
۱۳۹۶/۸/۸

اطلاعات تازه فاش شده در رسانه‌ی چینی Weibo، دعوت‌نامه کوالکام را برای برگزاری یک رویداد خبری به نمایش می‏گذارد. با توجه به دعوت‌نامه فاش شده، شرکت کوالکام درنظر دارد تا دومین مراسم Qualcomm Technology را از تاریخ 4 دسامبر تا 8 دسامبر 2017 در جزیره مائویی هاوایی برگزار نماید. انتظار می‌رود در این مراسم، شرکت کوالکام به صورت رسمی از چیپ‌ست پرچمدار اسنپدراگون 845 رونمایی کند. لازم به‌ذکر است که برخلاف سال گذشته، امسال قرار نیست نسخه ارتقا یافته اسنپدراگون 835 یعنی چیپ‌ست اسنپدراگون 836 عرضه شود؛ احتمالاً کوالکام در اوایل سال جاری میلادی، نسل جدید آن یعنی اسنپدراگون 845 را معرفی خواهد کرد.

image

براساس گزارش‌هایی که در رابطه با این تراشه به‌دست آمده، اسنپدراگون 845 از جنبه‌های مختلف نسبت به اسنپدراگون 835 ارتقا یافته است. ادعا می‌شود که تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام بر مبنای لیتوگرافی 10 نانومتری LPE سامسونگ توسعه خواهد یافت؛ پیش‌تر گمان می‌رفت TSMC (صنایع نیمه هادی تایوان) تولید چیپ‌ست اسنپدراگون 845 را با فرآیند ساخت 7 نانومتری آغاز می‎کند.

واحد پردازشگر گرافیکی Adreno از سری 600 (احتمالاً Adreno 630) پردازش محتوای گرافیکی را در تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام برعهده خواهد داشت. مودم X20 کوالکام نیز در این تراشه به کار گرفته می‎شود.

چیپ‌ست اسنپدراگون 845 کوالکام به هشت هسته پردازشی مجهز خواهد شد که حداکثر روی فرکانس 2.45 گیگاهرتز عمل خواهند کرد. در بررسی تک هسته پردازشی، چیپ‌ست پرچمدار جدید کوالکام موفق به کسب 2600 تا 2700 امتیاز از آزمون گیک‌بنچ شده است که ارتقای 25 درصدی را نسبت به عملکرد اسنپدراگون 835 در بررسی تک هسته پردازشی فعال نشان می‌دهد.

image

در صورتی‌که اسنپدراگون 845 توسط شرکت سامسونگ به تولید برسد، بعید نیست مانند سال گذشته موجودی اولیه این تراشه پرچمدار به گوشی‌های Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus برای عرضه در بازار ایالات متحده اختصاص بیابد. اگر به خاطر داشته باشید، شرکت‌هایی نظیر شیائومی، اچ‌تی‌سی و سونی برای ارائه پرچمداران جدید خود با تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام ناچار شدند تا عرضه گوشی‌های رده‌بالای جدید خود را به اواخر نیمه اول 2017 موکول نمایند؛ شرکت ال‌جی نیز به دلیل آماده نبودن اسنپدراگون 835، گوشی LG G6 را با تراشه قدیمی اسنپدراگون 821 عرضه کرد.

سامسونگ در سال 2017، اولین موجودی از تراشه اسنپدراگون 835 را به گوشی‎های پرچمدارش یعنی Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus اختصاص داد که در ایالات متحده با تراشه ساخت کوالکام عرضه می‌شوند. گمانه‌زنی‌های جدید نیز حاکی از این موضوع است که روند مذکور برای اسنپدراگون 845 کوالکام مجدداً تکرار خواهد شد و کوالکام و سامسونگ درنظر دارند تا گلکسی S9 اولین گوشی در بازار باشد که به تراشه پرچمدار جدید ساخت کوالکام مجهز می‌شود؛ البته باید اشاره کرد که شرکت سامسونگ، احتمالاً همچنان پرچمدار جدید خود را در دو مدل با تراشه اگزینوس و اسنپدراگون عرضه خواهد کرد که مدل مجهز به چیپ‌ست اگزینوس 9810 به صورت جهانی در دسترس قرار می‌گیرد.

اولین گوشی مجهز به چیپ‌ست اسنپدراگون 845 کوالکام، احتمالاً در سه ماهه اول سال 2018 عرضه خواهد شد که با گمانه‌زنی‌های گذشته مبنی بر رونمایی از Galaxy S9 در اوایل سال آینده مطابقت دارد. از دیگر محصولاتی که احتمالاً تراشه پرچمدار جدید کوالکام به آن‌ها قدرت می‌دهد، می‌توان به گوشی پرچمدار شیائومی Mi 7 و LG G7 اشاره کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

samuel1987

۱۳۹۶/۸/۸
این فن آوری ساخت 10 نانومتری که باید ایندفعه شاهد نسل دوم و بهتر شده اون باشیم خیلی بهینه و خوب هست با این حال فن آوری ساخت 7 نانومتری خیلی بهینه تر و بهتر هست از لحاظ فنی و بازاریابی اگه ازش استفاده میشد، فکر میکنم snapdragon در راه Qualcomm با هر نامی چه 845 چه نامی دیگر چیپ ست پردازنده (پلتفرم) بسیار بسیار قدرتمند و سریعی بشه، امیدوارم در اون نوآوری باشه نه فقط بروزرسانی نسبت به snapdragon 835 کنونی و...
??
Amen