خانهبررسی‌ها
مقایسه دوربین Galaxy Note 8 و Xperia XZ1

مقایسه دوربین Galaxy Note 8 و Xperia XZ1

اگر تنها ملاک شما برای انتخاب گوشی هوشمند دوربین است باید این مقایسه را بین دو گوشی پرقدرت با دوربین‌های با کیفیتشان ببینید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۸/۷

برای مشاهده تصاویر در اندازه واقعی روی آن‌ها کلیک کنید.

در نظرسنجی انتهای مقایسه شرکت کنید.

Sony Xperia XZ1

سونی از سنسور 19 مگاپیکسلی IMX400 ExmorRS با اندازه سنسور 1/2.3 اینچ برای ایکس زد 1 استفاده کرده است. این ترفندی است که در این چند ساله سونی برای گوشی‌های پرچمدارش به کار می برد. استفاده از سنسورهای بزرگ با مگاپیکسل بزرگ اما این ترفند چندان موثر نبوده است و پرچم‌داران سونی بهترین دوربین های موبایلی را ندارند. در ایکس زد 1 سونی با ترفندهای نرم افزاری و پردازشگرهای جدید به بهبود کیفیت عکس ها کمک کرده است. خبری از OIS در این دوربین نیست و در عوض از EIS استفاده شده است.

 

Samsung Galaxy Note 8

نوت 8 از دوربینی با دو لنز 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند، که هر دو مجهز به OIS هستند. وظیفه عکاسی و فیلم‌برداری در حالات مختلف عموما بر دوش لنز اصلی گذاشته شده است که اندازه دیافراگم F/1.7 دارد و با داشتن فناوری Dual Pixel قادر است به سرعت روی سوژه‌ها فوکوس کند و در تاریکی عکس‌های روشنی بگیرد. اما لنز دوم، یا تله، برای گرفتن تصاویر پرتره استفاده می‌شود که به کاربران امکان می‌دهد، همچون iPhone 7 Plus، عکس‌های پرتره فوق‌العاده زیبایی ثبت کنند. اندازه دیافراگم این لنز F/2.4 است و پیکسل‌های کوچک‌تری دارد به همین خاطر معمولا در نور کم قادر نیست عملکرد خوبی از خود نشان دهد. همچنین وظیفه زوم اپتیکال 2 برابر نیز بر عهده همین لنز است.

نمونه عکس‌های روز

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

 

نمونه عکس دوربین در حالت عادی و زوم 100 درصد

image

image

 

نمونه عکس دوربین دوم در روز و شرایط نوری متفاوت

image

 

image

 

image

 

 

نمونه عکس پانوراما

image

 

 

نمونه عکس دوربین در شب

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

 

نمونه عکس دوربین در شب با فلاش

image

 

نمونه عکس دوربین دوم در شب

image

 

 

نمونه عکس دوربین دوم در شب با فلاشLCD

image

 

 


 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (103 نظر)

محسن صمدی

۱۳۹۷/۱/۲۳
خودم دو تا سری جدید ایکس رو دارم. هم XZ1 و هم X. هردو جالبن. این مقاسه احمقانست! چون لنز سامسونگ مال خود سونیه، اما باز برد با XZ1 هستش. من از نزدیک مقایسشون کردم. سوپر اسلوموشنش نوت هشت رو قورت میده. جوری آهسته نشون میده که یارو تشخیص نداد چی به چیه

محسن صمدی

۱۳۹۷/۱/۲۳
کاملأ باهاتون موافقم

علیرضا

۱۳۹۶/۱۱/۲۹
سلام این عکس ها رو حالت اتومات گرفته شدن یا دستی؟

الیون هندرسون

۱۳۹۶/۱۱/۲۴
سونی ب واقیعت نزدیکتره انصافن خود واقعی شخص رو نشون میده . ولی نوت8 چهره رو خیلی روشن میندازه و عکساش مایل ب قرمز سفید هست . اصلا طبیعی نمیگره. سون پدر دوربین هست تو دنیا . سامسونگ ب نظرم یخچالای خوبی داره انصافن > ی گوسفند جا میگیره تو فریزرش .

Alireza

۱۳۹۶/۱۱/۱۴
بدون تعصب بعضی جاها سامسونگ بهتره بعضی جاها سونی ولی نظر شخصی خودم میگم سونی ب خصوص تو شب و عکس سلفی که گرفته شده..و گوشی های سونی عکس گرفتن باهوشون قلق داره ی کم باید بلد باشی قشنگ تنظیمش کنی تا بهترین بشه...