خانهاخبار
طراحی تکراری در مدل جدید سیتروئن C4 2018

طراحی تکراری در مدل جدید سیتروئن C4 2018

این روزها در گرد و خاک به پا شده از تاخت و تاز خودروهای ژاپنی، آلمانی، امریکایی و حتی کره‏ای در بازارهای جهانی، کم‏تر از شرکت‎های فرانسوی و طراحی‎های پرطرفدار خودروهای ساخت این کشور، می‎شنویم. در چنین شرایطی است که شرکت سیتروئن موفق شده است با مدل C4 خود توجه‏‌ها را به خود جلب کند.
۱۳۹۶/۸/۷

این روزها در گرد و خاک به پا شده از تاخت و تاز خودروهای ژاپنی، آلمانی، امریکایی و حتی کره‏ای در بازارهای جهانی، کم‏تر از شرکت‎های فرانسوی و طراحی‎های پرطرفدار خودروهای ساخت این کشور، می‎شنویم. در چنین شرایطی است که شرکت سیتروئن موفق شده است با مدل C4 خود توجه‏‌ها را به خود جلب کند.   

خودروبازها می‎دانند که مدل پر طرفدار سیتروئن C4 کاکتوس از سال 2014 میلادی در بازار خودرو جولان می‎دهد. اکنون بعد از چهار سال تخت گاز رفتن، خودروساز فرانسوی تصمیم گرفته است تا طراحی جمع و جور هاچ‎بک این مدل را برای اینکه بیشتر با طراحی ماشین‎های رقبا هماهنگی داشته باشد، تغییر دهد. با این تغییرات بنیادین، این مدل جدید قرار است سیستم تعلیق روان‎تر، سانروفی بر روی سقف و 31 آپشن مختلف برای انتخاب خریداران در طراحی داخلی خود داشته باشد.  

image

علاقه‎مندان قدیمی این مدل نیز نگران نباشند چرا که ضربه‎گیرهای اختصاصی این مدل، از طراحی خودرو حذف نشده‏اند، فقط بیشتر از روی درهای ماشین به سمت پایین و نزدیکی رکاب‎ها منتقل شده‏اند. این دلبر آهنی برخی دیگر از ویژگی‌های طراحی قدیمی خود مانند چراغ‎های کشیده‌ی جلو را همچنان حفظ کرده است. در مجموع شرکت سیتروئن مدعی است که در مدل جدید جسارت طراحی قبلی در بدنه‎ای مستحکم‎تر بازنمایی شده است.

image

خریداران مدل جدید خودرو سیتروئن این امکان را دارند تا از میان 9 رنگ متفاوتی که برای تولید این خودرو در نظر گرفته شده است، یکی را انتخاب کنند. ناگفته نماند که این پالت 9 رنگ، رنگ‎هایی مانند سفید یخچالی، طوسی متالیک و قرمز آلبالویی را نیز شامل می‎شود.

image

برای این بدنه پر زرق و برق، رینگ‎های اسپرتی در دو رنگ سیاه و خاکستری به صورت مربعی شکل طراحی شده‏اند که در سایز 16 و 17 اینچی به بازار عرضه شده‎اند تا خریدارانی که دوست دارند سیتروئن C4 آن‌ها یک سر و گردن از دیگر مدل‎ها بالاتر باشد نیز در بازار این خودرو بی‎نصیب نمانند. نکته قابل توجه اینکه رینگ‎های سایز بزرگ‎تر در رنگ‌های بیشتری نیز به بازار عرضه خواهند شد.

برای موتور این خودروی جدید نیز سه نوع پیشرانه سه سیلندری در نظر گرفته شده است: مدل پایه این پیشرانه 82 اسب بخار قدرت دارد و با یک گیربکس دستی 5 حالته عرضه می‎شود. مدل میانی این پیشرانه نیز 110 اسب بخار قدرت دارد و هم با گیربکس دستی 5 حالته و هم با گیربکس اتومات 6 حالته به فروش می‎رسد. گران‎ترین مدل نیز پیشرانه‎ای دارد که 310 اسب بخار قدرت دارد و در مدل دستی 5 و در حالت اتوماتیک نیز 6 مرحله دنده عوض می‎کند.

image

پیشرانه‌ی دیگری نیز بر روی این بدنه جدید سوار می‎شود که از موتورهای دیزلی BlueHdi بهره می‎برد، البته برای اینکه بتوانید از این این مدل خاص سواری بگیرید، لازم است حداقل تا فصل پاییز سال 2018 میلادی صبر داشته باشید. بر روی موتور دیزلی BlueHdi نیز هر دو گیربکس دستی یا اتوماتیک قابل نصب است و این پیشرانه زیر دست رانندگانی که از گیربکس اتوماتیک به روز شده‎ی  S&S EAT6 به همراه این فناوری تازه از راه رسیده استفاده می‎کنند تا 100 اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد.  

image

در داخل اتاق این مدل جدید از 3 فناوری ارتباطی مختلف استفاده شده است و 12 ابزار جانبی هم در میان ویژگی‎های مدل جدید فهرست شده‏اند که بود و نبودشان به انتخاب خریدار بستگی دارد. فناوری‎های ارتباطی این مدل، سه موزد زیر را  شامل می‎شوند:

 صفحه‎ی نمایشگر آینه وسط که امکان اتصال به برنامه‎هایی مانند Android Auto، Apple CarPlay و MirrorLink  را داراست.

سیستم ناوبری که در یافتن مسیر و پیمودن راه‎های میانبر به راننده کمک می‎کند.

دست آخر نیز سیستمی مکان‎یاب با قابلیت برقراری تماس‌های ضروری که قرار است در مواقع اضطراری به داد راننده آسیب‌دیده برسد.

image

در میان 12 ابزار هوشمندی نیز که قرار است با حضورشان وظیفه دشوار رانندگی را آسان کنند می‎توان به ویژگی‎هایی مانند ترمز هوشمند، تشخیص محدودیت سرعت، اخطار رانندگی بیرون از خطوط، اخطار برای رانندگی در زمان خستگی، اخطار جلب توجه راننده، نمایش نقاط کور، دستیار پارک خودرو، جلوگیری از عقب‎رفت خودرو در سربالایی‎ها، دوربین دنده عقب، چراغ‎های روشنایی اضافه در جلوی ماشین، گریپ کنترل و در نهایت نیز به کیلس استارتر برای روشن کردن ماشین اشاره کرد.

رانندگانی که می‎خواهند از این آپشن‎های بیشتر بر روی مدل انتخابی خود بهره‎مند شوند، می‎توانند رنگ طراحی داخلی اتاق را نیز از بین 5 رنگ مختلف انتخاب کنند. این 5 انتخاب عبارت‎اند از:

  • مدل پایه که با صندلی‎های پارچه‏ای خاکستری روشن عرضه می‌شود.
  • مدل قرمز شهری که با صندلی پارچه‏ای بژ و داشبوردی به رنگ قرمز تیره تزئین شده است.
  • مدل طوسی جیغ که صندلی‎های طوسی را با داشبورد طوسی ست کرده است.
  • مدل طوسی اسپرت که از صندلی‎های چرمی سیاه و داشبورد خاکستری بهره می‎برد.
  • و در آخر نیز مدل قرمز اسپرت که صندلی‎های چرمی بژ با نوارهای قرمز تیره را در کنار داشبورد قرمز تیره و استراحتگاه‎های بازوی بژرنگ قرار داده است.

قرار است مدل جدید سیتروئن C4 در سال 2018 میلادی به بازار عرضه شود و هنوز از قیمت دقیق و مدل‎های قابل خریداری، اخبار دقیقی منتشر نشده است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)