تست همراه اول

سرویس خبر
7 آبان 1396 ساعت 15:00
0 نظر

 

رونمایی از ابرخودرو آپولو اینتنزا Emozione

کمپانی ایتالیایی آپولو از جدیدترین دستاورد خود به نام اینتنزا Emozione رونمایی کرد که از موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌برد.

کمپانی آپولو در کشور ایتالیا از ابرخودرو جدید خود به نام اینتنزا Emozione (به اختصار IE) پرده برداری کرد. آپولو می‌گوید هدف اصلی از ساخت این هایپر کار، تجدید خاطره خودروهای قدرتمند قدیمی و ارائه حس اصالت آنها بوده که از سیستم‌هایی چون باتری و موتورهای الکتریکی و نیز پرخوران‌ها استفاده نمی‌کردند؛ موردی که در بیشتر خودروهای امروزی دیده می‌شود.

آپولو برای اینتنزا Emozione از یک موتور 6.3 لیتری 12 سیلندر تنفس طبیعی استفاده کرده که قادر است 780 اسب بخار قدرت و 759 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت برای رساندن خودرو به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون در مدت زمان 2.7 ثانیه کافی است و رسیدن به حداکثر سرعت 333 کیلومتر بر ساعت پشت فرمان آن هم میسر است. به لطف استفاده وسیع از فیبر کربن در بدنه و شاسی، اینتنزا Emozione تنها 1250 کیلوگرم وزن دارد و نسبت توزیع آن هم 45 درصد در جلو و 55 درصد در عقب است. همه چیز عالی به نظر می‌آید!

پدیده نوظهور آپولو در بخش آیرودینامیک هم عملکرد خیره کننده‌ای دارد: یک اسپلیتر بسیار بزرگ در جلو، پنل‌های متعدد برای شکستن هوا، ورودی‌های بزرگ هوا بر روی کاپوت، باله عظیم و دیفیوزر عقب، همگی به وضعیت آیرودینامیک کمک می‌کنند. نیروی داون فورس تولید توسط این اعضا، به 1350 کیلوگرم (44.5 درصد در جلو و 55.5 درصد در عقب) می‌رسد که گویی خودرو را در سرعت‌های بالا و به ویژه در پیچ‌ها به زمین می‌چسباند.

همان طور که از یک ابر خودروی مدرن انتظار می‌رود، شاسی اینتنزا Emozione از فیبر کربن بسیار مستحکم ساخته شده تا بدین ترتیب، در عین حفظ استحکام، وزن کمی هم داشته باشد. همچنین آپولو برای ساب فریم محصولش از فیبر کربن استفاده کرده که وزن کلی آن را به 105 کیلوگرم می‌رساند.

برای متوقف کردن چنین خودرویی با این قدرت، به ترمزهای قدرتمندی نیاز است و آپولو هم با احاطه بر این نکته، از ترمزهای کربن سرامیک برمبو با 6 پیستون 380 * 34 میلی متر در جلو و 4 پیستون 380 * 34 میلی متر در عقب استفاده کرده است.

قطعا لازم است برای چنین خودرویی از سیستم تعلیق اسپرت بهره گرفته شود. اینتنزا Emozione از تنظیمات دوبل جناغی برگرفته از فرمول 1 با معماری بازویی خاص در جلو و عقب استفاده می‌کند. همچنین دارای میله‌های ضد لغزش نیز است. دامپرهای قابل تنظیم بیلشتین تکمیل کننده سیستم تعلیق هستند اما خریداران می‌توانند تنظیمات سفارشی دلخواه خود را نیز دریافت کنند.

برای به وجود آمدن امکان استفاده از این ابر خودرو در روزهای عادی، مهندسین آپولو سه حالت مختلف رانندگی را در نظر گرفته‌اند که شامل خیس، اسپرت و پیست می‌شود که جابه‌جایی بین این حالت‌ها تنها با یک کلید امکان پذیر است. همچنین سیستم کنترل کشش اینتنزا Emozione شامل 12 حالت مختلف می‌شودو بنابراین شما پیش از تبدیل شدن به یک قهرمان، می‌توانید همه چیز را خاموش کنید.

برای تعویش دنده‌های اینتنزا Emozione، یک جعبه دنده 6 سرعته سکوئنشال با قابلیت تعویش پنوماتیک در نظر گرفته شده است. آپولو می‌گوید که این جعبه دنده عملکرد وحشیانه‌ای دارد ولی با فشردن پدال گاز، شما صدای تعویش دنده را خواهید شنید. به این دلیل که جعبه دنده نسبت دنده‌های قابل تغییری دارد، راننده باید دنده 1 را به صورت دستی در گیر کند. این روش سنتی که آپولو به کار گرفته قابل توجه است اما یک ضرورت برای چنین جعبه دنده‌ای محسوب می‌شود.

تولید آپولو اینتنزا Emozione به 10 عدد محدود است که هر کدام قیمتی معادل 2.6 میلیون دلار دارند. بدون شک با پرداخت چنین پولی، شما یک محصول فوق‌العاده در اختیار خواهید داشت. خریداران می‌توانند با خودروشان در مسابقات تایم اتک آپولو حضور پیدا کنند و برای خرید محصولات آینده کمپانی در اولویت قرار بگیرند.

نورمن چوی، یکی از مسئولان کمپانی آپولو می‌گوید:

ما احساس کردیم که همه این پیشرفت‌های تکنولوژیک و حضور رانندگی خودکار در خودروهای امروزی، حس اصالت و ناب بودن را از بین برده است و رابطه احساسی بین راننده و خودرو را به کمرنگ‌ترین حالت ممکن رسانده. ما قصد داشتیم محصولی بسازیم که فاصله به وجود آمده را از بین ببرد. بنابراین اینتنزا Emozione را تولید کردیم.

هیچ بخشی از این خودرو عادی نیست. صندلی‌ها بیشتر به بخش‌هایی شبیه هستند که به لوله‌های کربنی متصل شده‌اند. به این ترتیب فضای بیشتری برای سرنشینان به وجود می‌آید و صندلی‌ها ثبات بیشتری دارند. همچنین راننده برای ایجاد بهترین حالت، می‌تواند موقعیت فرمان و پدال‌ها را تنظیم کند. التبه ذکر این نکته ضروری است که هر خریدار به کمپانی می‌رود و ابعاد و ویژگی‌های بدن او اندازه گیری می‌شود و صندلی‌ها با بهترین ارگونومی برای او ساخته می‌شود.

صفحه آمپر از نوع دیجیتالی است تا بیشترین توجه راننده بر روی جاده باشد. دوربین‌های در داخل آینه‌های جانبی تعبیه شده‌اند که وضعیت مسیر در پشت خودرو را بر روی نمایشگرهایی نمایش می‌دهند که در کنار نمایشگر اصلی در کنسول وسط است. سیستم تهویه بر روی سقف و کلید مربوط به استارت در نزدیکی سقف قرار گرفته‌اند.

باید به این نکته توجه کنیم که در طراحی این خودرو، همه چیز در سر جایش قرار گرفته و هیچ چیز اضافی دیده نمی‌شود. همچنین آپولو برای طراحی آن از شکارچیانی چون کوسه الهام گرفته است؛ گویی خودرو می‌خواهد به سمت شما حمله‌ور شده و شما را ببلعد!

 



  7 آبان 1396
2695 بازدید
0 نظر
5.00
  5 رای

نظرات کاربران

در حال بارگذاری