خانهاخبار
Vivo Xplay 7 فاش شد؛ حذف حاشیه از گوشی‌های هوشمند!

Vivo Xplay 7 فاش شد؛ حذف حاشیه از گوشی‌های هوشمند!

به‌تازگی، رندرهای جدیدی از گوشی جدید شرکت Vivo با نام Vivo Xplay 7 به‎دست آمده است که طراحی متفاوت این مدل را به نمایش می‎گذارد.
۱۳۹۶/۸/۷

بازار گوشی‌های هوشمند در سال جاری میلادی با تغییرات گسترده‎ای مواجه بوده است؛ بیشتر سازندگان گوشی‌های هوشمند جدید خود را با طراحی بدون لبه ارائه می‌دهند. این روند که با عرضه گوشی Xiaomi Mi Mix با طراحی بدون لبه حاشیه شکل جدی به خود گرفت، باعث شده است تا سازندگانی مانند اپل و ال‌جی نیز پرچمداران جدید خود را با صفحه‌نمایش بدون لبه عرضه نمایند؛ کوپرتینویی‌ها، امسال از آیفون 10 (iPhone X) رونمایی کرده‌اند و شرکت ال‌جی با معرفی گوشی LG G6 و LG V30 قدرت خریداران را برای انتخاب یک گوشی بدون حاشیه افزایش داده است.

البته در تمامی گوشی‌های بدون حاشیه‌ که پیش‌تر معرفی شده است، همچنان مقدار کمی حاشیه وجود دارد. اپل با ایجاد بریدگی روی صفحه‌نمایش آیفون 10 (iPhone X) و سامسونگ و ال‌جی با افزودن حاشیه‌های باریک به پایین و بالای صفحه‌نمایش پرچمداران خود، بلندگوی مخاطب و دیگرهای حسگرهای ضروری را در جلوی گوشی جای داده‎اند.

image

با این‌حال، شرکت Vivo به دنبال ایجاد طراحی متفاوت برای گوشی‌های بدون لبه است که دست‌یابی به محصولاتی بدون حاشیه را امکان‌پذیر می‌کند. به‌تازگی، رندرهای جدیدی از گوشی Vivo Xplay 7 منتشر شده است که نشان می‌دهد هیچ حاشیه‌ای در اطراف صفحه‌نمایش نیست. با توجه به رندرهای به‌دست آمده، شرکت Vivo سنسورهای تصویر را برای دوربین سلفی دوگانه با صفحه‌نمایش ادغام کرده است؛ با این‌حال مشخص نیست سایر حسگرها و همچنین بلندگوی مخاطب در کدام‌ قسمت از گوشی جدید Vivo Xplay 7 جای گرفته‎اند.

در تصاویر فاش شده همچنین استفاده از یک حسگر اثرانگشت اولتراسونیک جلب‌توجه می‌کند؛ بر کسی پوشیده نیست که شرکت Vivo با کوالکام برای استفاده از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک همکاری می‌کند و به‎نظر می‎رسد که گوشی Vivo Xplay 7 اولین محصولی خواهد بود که به این فناوری مجهز می‌شود. با ادغام حسگر اثرانگشت با صفحه‌نمایش، دیگر نیازی نیست دکمه Home در پایین صفحه‌نمایش قرار بگیرد یا شرکت‌های سازنده، سنسور اثرانگشت را به پشت گوشی منتقل کنند. حسگر اثرانگشت یکپارچه، این فرصت را امکان‌پذیر خواهد کرد که هویت کاربر با لمس صفحه‌نمایش احراز شود.

image

در پشت گوشی Vivo Xplay 7 نیز دوربین اصلی دوگانه قرار گرفته است که سنسورها به صورت عمودی چیده شده‏اند. یک فلاش LED چهارتایی نیز برای دوربین اصلی درنظر گرفته شده است که امکان تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور را فراهم می‎کند. با توجه به رندرهای منتشر شده، گوشی Vivo Xplay 7 از جک هدفون 3.5 میلی‏‌متری استفاده می‌کند و در لبه‌ی پایین گوشی نیز، درگاه یواس‌بی تایپ سی به همراه بلندگوی دوگانه قرار گرفته است.

گوشی پرچمدار جدید شرکت Vivo بعید است تا پیش از سال 2018 عرضه شود زیرا در مشخصات فاش شده برای این مدل، به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام و هشت گیگابایت حافظه رم اشاره شده است. احتمالاً بسته به ترجیح کاربر، شرکت چینی Vivo گوشی جدید خود را در دو مدل با 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‎کند. با توجه به رندرهای به‌دست آمده، گوشی Vivo Xplay 7 در سه رنگ مشکی، رز طلایی و طلایی در دسترس قرار خواهد گرفت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

کاربر جی اس ام

۱۳۹۶/۸/۸
به نظرم این یک کانسپته که فقط در حد حرفه و نواقصی هایی هم با توجه به متن داره که از جمله میشه به نبودن اسپیکر برای شنیدن صدای مخاطب در تماس اشاره کرد.
مگه اینکه نخواد اسپیکر بذاره و فقط از طریق هدفون حالا چه وایرلس یا چه سیمی استفاده کنه
به نظرم نمیشه دوربین رو با صفحه نمایش ادغام کرد چون دوتا تکنولوژی جدا از هم هستن.
حالا باز میشه حسگر اثر انگشت رو با صفحه ادغام کرد ولی اون موراد رو نمیدونم بشه یا نه
در کل اگرم همه ی اینایی که میگه درست باشه بازم برند خوبی نیست و من زیاد دیدم که صفحه نمایش این مدل گوشی خراب شده و حتی هیچ صفحه نمایشی توی بازار براش موجود نیست
ولی این شرکت های چینی یه خاصیت خوبی که دارن اینه که مثل قضیه آزمایش و خطا میمونن یه گوشی رو میسازن و چون تکنولوژی و طراحی مهندسیشو خوب نمیدونن شرکت های معتبر دیگه میان همون رو با فکر درست میکنن و اگه اونا شکست میخورن شرکت های معتبر از اون شکست استفاده میکنن و راه حلی رو برای ساختش پیدا میکنن که نتیجه ش میشه همین گوشی های خوب توی بازار که بدون حاشیه هم هستن و در صورت خرابی هم میشه اونارو تعمیر کرد.
در کل هر چیزی که انسان به اون فکر میکنه شدنیه و با علم و زمان بستگی داره.

ali

۱۳۹۶/۸/۷
چی مگه داریم مگه میشه

samuel1987

۱۳۹۶/۸/۷
بسیار بسیار بسیار زیبا هست و فکر میکنم بسیار بسیار عملکرد کلی سریع و بهینه ای داشته باشه اما امیدوارم اگه نوآوری نیست حداعقل کمی دوربین دوگانه در این تلفن همراه در راه زیبا از باشه و...
???