خانهاخبار
کانسپت الکتریکی نیسان IMx معرفی شد

کانسپت الکتریکی نیسان IMx معرفی شد

کمپانی نیسان در نمایشگاه خودرو توکیو از کانسپت الکتریکی خود پرده برداشت که قدرتی معادل 430 اسب بخار و گشتاور عظیمی برابر با 700 نیوتن متر دارد.
۱۳۹۶/۸/۶

چندی پیش شایعاتی منتشر شد که خبر از معرفی شاسی بلند الکتریکی نیسان برپایه لیف می‌داد. اکنون این شایعات به واقعیت پیوسته و نیسان کانسپت IMx را در نمایشگاه خودرو توکیو در معرض دیده عموم قرار داده است. طرفدار طراحی خارجی این خودرو باشید یا نه، باید بگوییم که طراحی IMx بسیار برجسته است و بدنه مدور و خطوط شکسته به علاوه جلو پنجره V شکل، از ویژگی‌های مهم طراحی بدنه هستند.

image
image

طراحی سیال جلو و گلگیرهای عقب، جلوه خاص و منحصر به فردی به خودرو می‌دهد و حتی اگر از بالا به آن نگاه کنیم، به لطف سقف پانوراما شیشه‌ای، که از جلو تا عقب امتداد یافته زیبایی را خواهیم دید. رنگ بدنه IMx ترکیبی زیبا از سفید، قرمز و سیاه است که در ستون‌ها و سقف به کار رفته است.

image
image

در داخل کابین، چهار صندلی وجود دارد و طراحی مینیمال دیده می‌شود که فاقد هر نوع کلید فیزیکی است. یک نمایشگر OLED بسیار عریض بالای داشبورد چوبی جای گرفته که وظیفه نمایش اطلاعات مربوط به رانندگی را بر عهده دارد و تا روی پنل درها امتداد یافته است. نیسان می‌گوید که برای ساخت فریم‌های صندلی از پرینتر 3 بعدی استفاده کرده است.

image
image

نیسان برای قدرت دهی به این شاسی بلند از قوای محرکه الکتریکی شامل 2 موتور استفاده کرده که در مجموع قدرتی معادل 430 اسب بخار و گشتاوری برابر با 700 نیوتن متر تولید می‌کنند. IMx از آخرین پلتفرم EV نیسان بهره می‌برد و به لطف این پلتفرم، مرکز ثقل خودرو به شکل قابل توجهی پایین آمده است و در نتیجه کنترل خودرو بسیار آسان خواهد بود.

image
image

جزئیات کامل از مجموعه باتری منتشر نشده اما می‌دانیم این باتری با ظرفیت بالایی که دارد، قادر است با یک بار شارژ کامل مسافت 600 کیلومتری را بپیماید. بنابراین نگرانی برای برد حرکتی محصول نیسان وجود ندارد چراکه از این نظر تقریبا با خودروهای با موتور درون سوز برابری می‌کند.

image
image

همانند بسیاری از خودروهای کانسپت، نیسان IMx هم از سیستم رانندگی خودکار بهره می‌برد که می‌تواند کنترل همه امور را بر عهده بگیرد. اگر خودرو را در حالت ProPILOT قرار دهیم، فرمان به شکل خودکار به داخل داشبورد می‌رود و صندلی‌ها هم به عقب می‌روند تا سرنشینان در راحت‌ترین حالت قرار بگیرند. هر گاه خودرو را در حالت کنترل دستی ببریم، فرمان و صندلی‌ها به حالت اولیه خود بازمی‌گردند.

image
image

با وجود اینکه IMx تنها یک نمونه مفهومی است، اما انتظار می‌رود که نسخه شاسی بلند از نیسان لیف تا قبل از سال 2020 میلادی معرفی خواهد شد و به مرحله تولید خواهد رسید. البته احتمالا ظاهر آن خودرو، تطابق کمی با کانسپت حاضر در توکیو خواهد داشت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مانی

۱۳۹۶/۸/۷
این مسخره بازیا چیه، یکم از این پرایدا که پیشرفته هستنو کنن که چراخش بالاپایین میشه تولید کنن تااین نعمت زمینو فرا بگیره ♥