تست همراه اول

سرویس خبر
6 آبان 1396 ساعت 15:45
0 نظر

 

کانسپت مزدا ویژن کوپه رونمایی شد

کمپانی مزدا با دست پر پا به نمایشگاه خودرو توکیو گذاشته و در قدم بعدی، کانسپت کوپه ویژن خود را معرفی کرده است. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

کمپانی مزدا حضور پررنگی را در نمایشگاه خودرو توکیو تجربه می‌کند و محصول بعدی این کمپانی ژاپنی، کانسپت کوپه ویژن است. برخلاف شایعاتی که خبر از احتمال حضور RX-9 اسپرت در این نمایشگاه می‌دادند، مزدا کانسپت کوپه ویژن را به میدان آورد که به خوبی نشان دهنده موفقیت زبان طراحی مزدا به نام Kodo است که می‌تواند یک خودروی کوپه 4 در را هم به زیبایی هرچه تمام‌تر، به تصویر بکشد.

این کانسپت به وضوح از کانسپت مزدا RX ویژن که در نمایشگاه توکیو 2015 رونمایی شد، ایده برداری کرده است. در واقع تصویر زیر به خوبی نشان دهنده شباهت‌های میان این دو طرح مفهومی است: یک کاپوت بسیار کشیده، سقف شیب دار با حالتی مدور، و دماغه از شباهت‌های مهم هستند. می‌توانیم بگوییمه که آنها در واقع نسخه‌های دو و چهار در از یک خودرو هستند.

مزدا ویژگی بدنه کانسپت خود را با عنوان «یک تناسب عالی از یک خودرو کوپه کلاسیک» می‌خواند و این می‌تواند به معنی معرفی یک خودرو خوب در بخش اسپرت بودن و عملکرد دانست. سطح بدنه خالی از شکستگی‌ها و خطوط گیج کننده است و به جای آن، از انحناهایی استفاده شده که به خوبی می‌توانند جریان هوا را به کناره‌های بدنه انتقال دهند. در واقع این خودرو طراحی شده تا اثر متقابلی بین نور و سایه ایجاد کند و مزدا هم به «فضاهای متقابل» در طراحی تاکید می‌کند.

در جلو خودرو همان کاپوت کشیده دیده می‌شود که در پشت جلو پنجره امتداد یافته است. چراغ‌های جلو به جلو پنجره متصل شده‌اند و طراحی جالب آنها چهره خشنی به کوپه ویژن می‌بخشد. همانند کانسپت RX ویژن، سقف محصول جدید مزدا هم یک تکه و کروی است که شیب آن از جلو به مرکز افزایش و از مرکز به عقب کاهش پیدا می‌کند. در نهایت این سقف به محفظه باری متصل می‌شود که یادآور مزدا میاتا MX-5 است. در عقب چراغ‌های کروی و سه بعدی وجود دارند که باز هم طراحی مدور باعث شده تا در میان آنها امکان قرار دادن یک اسپویلر فراهم شود. کافی است کمی چشمانتان را پایین بیاورید تا 4 خروجی اگزوز را هم ببینید.

کابین مزدا کوپه ویژن از چرم و تریم چوب پوشیده شده و صفحه آمپر لوکس به مزدا در رسیدن به هدف خود یعنی ایجاد «فضای داخلی با حسی واقعی» کمک می‌کند. جعبه دنده از نوع دستی است و سردنده در کنسول مرکزی جای گرفته و فرمان از نوع سه پره است. همانند تمامی خودروهای مدرن، ویژن کوپه هم از یک نمایشگر برای سیستم اطلاعات و سرگرمی بهره می‌برد ولی برخلاف سایرین، این نمایشگر شفاف است و حالتی محو دارد بنابراین اگر این نمایشگر خاموش باشد، گویی بخشی از داشبورد است. مزدا اعتقاد دارد که نمایشگر می‌تواند موجب حواس پرتی راننده شود به همین دلیل این نمایشگر را طوری طراحی کرده که فقط به هنگام استفاده قابل دیدن باشد.

مزدا اطلاعاتی راجع به قوای محرکه و مشخصات فنی کانسپت خود منتشر نکرده و به ذکر این نکته اکتفا کرده که موتور درون سوز این خودرو از نوع روتاری و بدون پیستون است و وظیفه آن تنها بیشتر کردن مسافت قابل پیمایش برای موتورهای الکتریکی است.

در کنار این کانسپت، مزدا کانسپت Kaiرا هم به نمایش درآورده که می‌تواند جایگزین نسل فعلی مزدا 3 شود.

کمپانی مزدا در رابطه با کانسپت کوپه ویژن می‌گوید:

در حالی که حرکت به سمت رانندگی خودکار پیش می‌رود و جامعه روزبه‌روز علاقه بیشتری به آن نشان می‌دهد، ما در مزدا معتقدیم که رانندگی خودکار می‌تواند حس تعامل بین انسان و خودرو را از بین ببرد. اعتقاد ما این است که از بین بردن این رابطه کار درستی نیست و خودروها باید در جایگاه واقعی و فعلی خود باقی بمانند؛ حتی مانند یکی از اعضای خانواده.

به هر حال باید ببینیم که کمپانی‌های خودروساز تا چه اندازه به این واقعیت پایبند خواهند ماند. 



  6 آبان 1396
4905 بازدید
0 نظر
4.67
  3 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری