خانهاخبار
واتس‌اپ از این پس اجازه می‌دهد پیغام‌های ارسال شده را پس بگیرید

واتس‌اپ از این پس اجازه می‌دهد پیغام‌های ارسال شده را پس بگیرید

فیس‌بوک بلاخره قابلیت حذف پیغام‌های ارسال شده را به واتس‌اپ آورد تا کاربران در هنگام کار با آن خیال آسوده‌تری داشته باشند.
۱۳۹۶/۸/۶

بعد از ماه‌ها آماده‌سازی زیرساخت‌های برنامه پیام‌رسان محبوب واتس‌اپ، حالا این برنامه به قابلیت حذف پیام‌های ارسال شده مجهز شده است. این قابلیت که به زودی برای تمام کاربران سیستم عامل اندروید، آی‌او‌اس و ویندوز فون فعال می‌شود به شما این امکان را می‌دهد تا پیام‌هایی را که برای مخاطب اشتباهی ارسال کرده‌اید یا حاوی مطلب نامناسبی هستند بعد از ارسال حذف کنید.

image

نکته آزاردهنده اما مهمی در این بین وجود دارد و آن این است که حتی با وجودی که واتس‌اپ این موضوع را رسما اعلام کرده است و همچنین در صفحه سوالات متداول خود به آن اشاره کرده، اما هنوز این قابلیت برای تمام کاربران فعال نشده و بهتر است هنوز برای کنار گذاشتن احتیاط هنگام ارسال پیام اندکی بیشتر صبر کنید. هر چند با توجه به اعلام رسمی و اضافه شدن مشخصات این ویژگی جدید به اسناد رسمی WhatsApp به نظر نمی‌رسد فعال شدن این قابلیت برای تمام کاربران مدت زمان زیادی طول بکشد.

این قابلیت که که از آن با نام ‘Delete for everyone’ یاد می‌شود در هر دو بخش پیغام‌های شخصی و درون گروه‌ها قابل استفاده است. اما در این میان این ویژگی یک تفاوت ظاهری با رقیب اصلی واتس‌اپ در ایران، یعنی تلگرام، وجود دارد. هنگامی که شما پیغامی را در واتس‌اپ پاک می‌کنید، با اینکه دسترسی دیگران به پیغام شما قطع می‌شود، اما با مشاهده پیغام ‘This message was deleted’ به جای پیغام اصلی شما، از این موضوع که شما یک پیغام را پاک کرده‌اید مطلع می‌شوند.

image

برای اینکه امتحان کنید که این قابلیت برای شما فعال شده یا نه، برای یکی از مخاطبان خودتان پیغامی متنی ارسال کنید، سپس دست خودت را روی آن نگه دارید تا آن پیغام انتخاب شده و گزینه‌های اضافی در بالا فعال شوند، سپس بر روی سطل زباله در بالا بزنید، اگر در میان گزینه‌های انتخابی گزینه ‘Delete for everyone’ را دیدید، به این معنی است که این ویژگی بر روی حساب شده فعال شده است.

قبل از تکیه کردن به این قابلیت و بی‌پروایی، خوب است با محدودیت‌های این ویژگی در واتس‌اپ بیشتر آشنا شوید.

  • شما تنها هفت دقیقه فرصت دارید تا پیغام خود را حذف کنید و بعد از گذشت هفت دقیقه این قابلیت دیگر اثری ندارد.
  • برای آنکه بتوانید پیغام را برای خودتون و گیرندگان حذف کنید باید تمام دستگاه‌هایی که پیغام شما را می‌بینند به آخرین نسخه از واتس‌اپ به‌روزرسانی شده باشند و این قابلیت برایشان فعال باشد.
  • در صورتی که شما گزینه حذف را انتخاب کنید و این قابلیت به درستی کار نکند، به عنوان مثال دستگاه‌های گیرنده از نسخه قدیمی استفاده کنند، هیچ اخطار یا اطلاع‌رسانی‌ای دریافت نمی‌کنید. پس هنگام ارسال پیغام در گروه‌ها که تعداد دستگاه‌های قدیمی بیشتر است دقت بیشتری به خرج دهید.
  • تا زمانی که شما تصمیم به حذف یک پیغام بگیرید و این اتفاق به طور کامل اتفاق بیافتد، دیگر کاربران می‌توانند پیغام شما را ببینند، متن آن را کپی کنند یا از آن عکس بگیرند.

هر چند این قابلیت همراه با محدودیت‌های خاص خود به واتس‌اپ اضافه شده است، اما قطعا بودنش از نبود آن بسیار بهتر است. با توجه به حجم بالای کاربران این پیام‌رسان در دنیا باید اندکی منتظر بمانید تا به مرور این قابلیت برای تمام افراد فعال شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)