خانهاخبار
ادعای توشیبا در ساخت باطری با قابلیت شارژ در 6 دقیقه

ادعای توشیبا در ساخت باطری با قابلیت شارژ در 6 دقیقه

توشیا ادعا می‌کند به یک تکنولوژی دست یافته است که با استفاده از مواد جدید باطری‌ها را می‌توان در 6 دقیقه شارژ کرد.
۱۳۹۶/۸/۶
image

شرکت‌ها علاقه بسیاری در اعلام نوآوری‌های جدید خود در بحث باطری‌های لیتیومی دارند و توشیبا آخرین شرکتی است که چنین ادعایی را مطرح می‌کند. 

این شرکت اعلام کرد نوعی باطری لیتویومی SCiB ساخته است که در زمان 6 دقیقه کامل شارژ می‌شود. با بهره‌گیری از مواد اولیه جدید، ادعا می‌شود این باطری دو برابر باطری‌های لیتیومی مدرن ظرفیت ذخیره سازی دارد.

نسخه اولیه این سلول‌های 50 آمپر - ساعتی را می توان در زمان کوتاه 6 دقیقه شارژ کرد.

اما سرعت شارژ شدن این باطری تنها بخشی از ماجراست. هرکس که تا بحال یک گوشی قدیمی را دفعات زیادی به برق وصل کرده می داند که سرعت شارژ شدن و مدت زمان باقی ماندن شارژ در گوشی بسیار مهم است. از این نظر، توشیبا ادعا می‌کند که نمونه اولیه scIb بعد از 5000 بار شارژ شدن همچنان 90 درصد از ظرفیت خود را حفظ خواهد کرد. اگر روزی یک بار این باطری را شارژ کنیم، تا 14 سال بعد را می‌توانیم بدون مشکل سپری کنیم. این باطری را می‌توان در دماهای پایینی همچون 4 درجه فارنهایت شارژ کرد، هرچند که زمان شارژ شدن از 6 دقیقه به 10 دقیقه افزایش می یابد.

توشیبا اولین شرکتی نیست که ادعا کند باطری فوق‌العاده‌ای را کشف کرده است. این شرکت اعلام کرده قصد دارد این باطری را در سال 2019 عرضه کند اما هنوز ‌سوال‌های بسیاری بی پاسخ باقی مانده‌اند. مهمترین سوال هزینه آن است. توشیبا هیچ اشاره ای به هزینه SCiB نکرده است؛ شرکت‌های تکنولوژی باطری قبل از ورود به این حوزه و عرضه محصول، باید قیمت آن را مشخص کنند. اگر توشیبا بتواند این باطری را با مبلغ مناسبی عرضه کند، حتی می‌توان از آن برای استفاده در خودروهای الکترونیکی نیز  بهره برد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

کاربر جی اس ام

۱۳۹۶/۸/۶
اگه یه باطری با ظرفیت بالا و ایمنی (از لحاظ انفجار) با این توصیفات ساخته بشه کمک قابل توجهی میتونه توی بخش تکنولوژی اعم از خودرو سازی، موبایل و حتی کارخانه ها داشته باشه هر چند هیچ چیز غیرممکن نیست و ممکن بودنش به علم و زمان بستگی داره
ولی امیدوارم این باطری با این خصوصیات زودتر عرضه بشه که اگه توی خودروسازی هم استفاده بشه خیلی زیاد میتونه به محیط زیست سالم تر کمک کنه مخصوصا در شهرهای با هوای آلوده ای مثل هوای تهران.
تصور من این هست و میدونم یه روزی به واقعیت هم تبدیل میشه که یه زمانی (در بحث باطری ها) گوشی های موبایل دیگه شارژ نیاز ندارن و با باطری تعبیه شده در آنها تا چندسال میتونن بدون شارژ کردن راحت کار کنن.