خانهاخبار
اپل: کاهش دقت Face ID به دلیل افزایش تولید آیفون 10 صحت ندارد!

اپل: کاهش دقت Face ID به دلیل افزایش تولید آیفون 10 صحت ندارد!

با وجود گزارش بلومبرگ مبنی بر کاهش دقت Face ID به منظور افزایش تولید آیفون 10، شرکت اپل در بیانیه‌ی اخیر خود تأکید کرده است سیستم احراز هویت پرچمدار جدیدش همچنان یکی از بهترین‌های بازار است.
۱۳۹۶/۸/۵

بلومبرگ، اخیراً اعلام کرده بود که شرکت اپل درنظر دارد تا مشخصات قطعات به‌کار گرفته شده در سیستم Face ID را کاهش دهد تا بازدهی تولید آیفون 10 بیشتر شود. سیستم تشخیص چهره که اپل از آن با نام Face ID یاد می‎کند، تنها راهی است که کاربران برای احراز هویت خود در آیفون 10 دارند؛ به همین جهت، کاهش دقت آن از طریف کاهش مشخصات به‌کار گرفته شده در سیستم Face ID باعث خواهد شد تا چالش جدی برای خریداران پرچمدار جدید اپل ایجاد شود.

اپل نیز به این خبر واکنش نشان داده است و با رد شایعه جدید در راطه با کاهش دقت Face ID به دلیل افزایش تولید آیفون 10، سعی دارد تا از تأثیر شایعات مشابه روی فروش پرچمدار جدید خود جلوگیری نماید.

image

کوپرتینویی‌ها مدعی هستند که هیچ‌گاه کیفیت را فدای کمیت نخواهند کرد! در ادامه، می‌توانید بیانیه منتشر شده از سوی اپل را در واکنش به کاهش مشخصات قطعات به‌کار گرفته شده در سیستم Face ID بخوانید:

هیجانی که از سوی مشتریان برای ]تجربه[ آیفون 10 و سیستم‌ Face ID وجود دارد، باورنکردنی است و ما نیز مشتاق هستیم تا این مدل را در تاریخ 3 نوامبر به دست مشتریان برسانیم. Face ID یک سیستم احراز هویت قدرت‌مند و ایمن است که استفاده از آن ساده خواهد بود. کیفیت و دقت Face ID تغییر نیافته است؛ احتمال اینکه یک نفر بتواند گوشی آیفون 10 (iPhone X) شما را به صورت تصادفی آنلاک نماید، همچنان یک در 1 میلیون نفر است.

ادعای بلومبرگ مبنی بر اینکه اپل دقت مشخصات Face ID را کاهش داده، کاملاً نادرست است و ما انتظار داریم تا Face ID در زمینه تشخیص هویت کاربران با استفاده از تشخیص چهره، یکی از بهترین‌ها باشد.

با اینکه شاید دقت سیستم Face ID کاهش نیافته باشد، ممکن است اپل از راه‌های دیگری سرعت تولید آیفون 10 را پیش از عرضه پرچمدار خود به بازار افزایش دهد. با این‌حال، نباید نگران این موضوع باشید که سیستم Face ID کارآیی لازم را برای احراز هویت کاربران از دست بدهد و شما را از پرچمدار جدید اپل ناامید کند.

اپل قصد دارد آیفون 10 (iPhone X) را در تاریخ 27 اکتبر (5 آبان) پیش‌فروش نماید؛ عرضه سفارش مشتریان در تاریخ 3 نوامبر (12 آبان) آغاز خواهد شد. پرچمدار جدید اپل بیشترین تغییر قیمت را نسبت به نسل‌های قبل تجربه می‌کند؛ مدل پایه آیفون 10 با 64 گیگابایت حافظه، 999 دلار قیمت‌گذاری شده است که می‌توانید با پرداخت مبلغ 1149 دلار، نسخه مجهز به 256 گیگابایت آن را خریداری کنید.

همان‌طور که گفته شد، اپل تنها از Face ID برای احراز هویت کاربران در آیفون 10 استفاده کرده است؛ دکمه‌ی فیزیکی Home از این گوشی کنار گذاشته شده و حسگر اثرانگشت در پرچمدار جدید اپل جای نگرفته است. آیفون 10 برخلاف آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، حاشیه‌های بسیار باریکی دارد که با ایجاد بریدگی روی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب در جلوی گوشی قرار گرفته است. آیفون 10 با بدنه‌ای از ترکیب شیشه و فلز در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری فضایی (Space Gray) در دسترس قرار خواهد گرفت. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)