خانهاخبار
گوشی OPPO F5 با نمایشگر 6 اینچی بدون حاشیه و هوش مصنوعی معرفی شد

گوشی OPPO F5 با نمایشگر 6 اینچی بدون حاشیه و هوش مصنوعی معرفی شد

پس از شایعات و گمانه‌زنی‌های متعدد، گوشی جدید OPPO F5 در نهایت در فیلیپین معرفی شده است. برای جزئیات بیشتر با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۸/۴

براساس اطلاعات ارائه شده توسط شرکت OPPO که به‌تازگی از مدل OPPO F5 رونمایی کرده است، میان‌رده جدید این سازنده در تاریخ 4 نوامبر (13 آبان) عرضه خواهد شد. با این‌حال می‌توانید گوشی جدید اوپو را از تاریخ 27 اکتبر (5 آبان) در فیلیپین سفارش دهید. شرکت OPPO درنظر دارد تا گوشی بدون حاشیه OPPO F5 را در تاریخ 2 نوامبر (11 آبان) در هند ارائه دهد.

شرکت‌های چینی مانند OPPO و Vivo توجه ویژه‌ای به کاربران علاقه‌مند به عکاسی سلفی دارند؛ این موضوع باعث شده است تا برخی مدل‎ها، فاقد دوربین دوگانه اصلی باشند اما به دو سنسور برای عکاسی سلفی مجهز شوند.

image

البته گوشی OPPO F5 قرار نیست با دوربین سلفی دوگانه، علاقه‌مندان به تصویربرداری سلفی را خشنود کند؛ این مدل مانند OPPO F3 توجه زیادی روی عکاسی با دوربین سلفی دارد اما فاقد دوربین دوگانه است. OPPO F5 به یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی مجهز شده است که از هوش مصنوعی بهره می‎برد؛ فناوری به‌کار گرفته شده در این گوشی، می‌تواند سن، جنسیت و حتی نژاد شما را تشخیص دهد و متناسب با آن‌ها، بهترین پارامترهای ممکن برای عکاسی سلفی انتخاب می‌شود.

دوربین سلفی می‌تواند ویژگی‌هایی مانند چشمان، بینی، فک یا گونه‌های صورت شما را در هنگام عکاسی سلفی بهبود دهد که به ثبت تصاویر سلفی جذاب کمک خواهد کرد. میان‌رده جدید OPPO برای دوربین سلفی از یک سنسور با دریچه دیافراگم F2.0 استفاده می‌کند و اندازه سنسور نیز، 1/2.8 اینچ است. برای دوربین اصلی نیز این سازنده چینی از یک سنسور 16 مگاپیکسلی استفاده کرده است که F1.8 دارد.

image

گوشی جدید OPPO F5 همچنین توجه ویژه‌ای به آخرین تغییرات در دنیای گوشی‌های هوشمند داشته است؛ این مدل از صفحه‎نمایش بدون لبه‌ی 6 اینچی با رزولوشن Full HD + استفاده می‎کند که نسبت ابعاد 18 به 9 دارد. همچنین گوشه‌های نمایشگر نیز دارای انحنا است. با توجه به حذف حاشیه‌های اضافی، جای‌گیری دکمه‌ی Home در پایین صفحه‌نمایش ممکن نبوده است و حسگر اثرانگشت در پشت گوشی قرار دارد.

البته اگر علاقه چندانی به جای‌گیری نامناسب حسگر اثرانگشت ندارید، می‌توانید گوشی OPPO F5 را با دوربین سلفی آنلاک کنید. با این‌حال، شرکت اوپو به کاربران هشدار داده است که این روش به اندازه‌ی استفاده از سنسور اثرانگشت ایمن نیست.

image

 

گوشی جدید OPPO F5 به چیپ‎ست MT6763T مدیاتک مجهز شده است؛ اگر آشنایی با این تراشه ندارید، باید گفت که چیپ‎ست MT6763T شماره مدل تراشه‌ Helio P23 مدیاتک است. چیپ‎ست مذکور از هشت هسته پردازشی Cortex A53 استفاده می‌کند که با توجه به رده‌ی‌قیمتی OPPO F5 انتظار بیشتری از آن نمی‌رود.

با وجود اینکه تراشه Helio P23 شاید بهترین انتخاب ممکن برای یک گوشی میان‌رده نباشد، شرکت چینی از 4 گیگابایت حافظه رم درون OPPO F5 استفاده کرده است. می‌توانید نسخه دیگر آن را نیز با شش گیگابایت رم خریداری کنید؛ در مدل مجهز به شش گیگابایت رم به 64 گیگابایت حافظه داخلی دسترسی دارید و در مدل پایه با چهار گیگابایت رم، فضای ذخیره‌سازی 32 گیگابایتی جلب‌توجه می‎کند. اگر علاقه‌مند هستید تا تصاویر سلفی بیشتری با دوربین ثانویه 20 مگاپیکسلی گوشی جدید OPPO F5 ثبت کنید، امکان گسترش فضای ذخیره‎سازی با استفاده از کارت حافظه میکرو SD تا 256 گیگابایت وجود دارد.

دیگر مشخصات گوشی جدید OPPO F5 عبارتست از فلاش LED برای دوربین اصلی، پشتیبانی از دو سیم‎‌کارت 4G و بلوتوث 4.2. شرکت اوپو میان‌رده جدید خود را به یک باتری با ظرفیت 3200 میلی‎آمپر ساعت مجهز کرده است و OPPO F5 از سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.1 استفاده می‌کند؛ نسخه 3.2 پوسته‌ی ColorOS شرکت اوپو نیز روی میان‌رده جدید این شرکت نصب شده است.

image

اگر علاقه‌مند به گوشی جدید OPPO هستید، می‌توانید آن‌را با پرداخت 310 دلار خریداری نمایید. این گوشی با بدنه‌ای از جنس فلز همراه شده است و شرکت سازنده، آن‎را در رنگ‌هایی طلایی، مشکی و قرمز عرضه خواهد کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

علی

۱۳۹۶/۱۱/۱۳
باسلام . دادش اوپو سومین گوشی برتر جهان هست ولی چون منفعت برای وارد کننده گان نداره وبا قیمت پایین بازار ایران رو در دست میگیره نمیارن

MHMD

۱۳۹۶/۹/۱۵
از کجا میشه خرید؟

مصطفی

۱۳۹۶/۸/۶
سلام آقای جهانی چطور باید این گوشی رو تهیه کرد؟ لطفا جواب بدین

gf

۱۳۹۶/۸/۵
شیکه

Samuel1987

۱۳۹۶/۸/۴
جذاب و جالبه
???