خانهاخبار
پد شارژ بی‌سیم جدید سامسونگ برای شارژ هم‌زمان دو گجت

پد شارژ بی‌سیم جدید سامسونگ برای شارژ هم‌زمان دو گجت

شرکت سامسونگ پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است که شارژ بی‌سیم دو دستگاه را به صورت هم‌زمان امکان‌پذیر می‎کند.
۱۳۹۶/۸/۴

پتنت جدید سامسونگ که در UPSTO (اداره ثبت پتنت و علائم تجاری ایالات متحده) به ثبت رسیده، مربوط به یک پد شارژ بی‎سیم دوگانه است که می‌تواند گوشی‌های گلکسی S و فبلت گلکسی نوت را به صورت هم‎زمان با ساعت‌های مچی هوشمند سری Gear شارژ نمای؛ البته در پتنت ثبت شده، دیده می‌شود که دو گوشی‌هوشمند در کنار یک‌دیگر قرار گرفته‌اند. شرکت اپل نیز در هنگام رونمایی از آیفون 10 (iPhone X)، محصول مشابهی را معرفی کرده بود.

پد شارژ بی‌سیم جدید سامسونگ از شارژ بی‌سیم القائی و رزونانسی بهره می‌گیرد که با استاندارد Qi مطابقت دارد. براساس پتنت‌های به ثبت رسیده توسط شرکت سامسونگ، ایده‌ای که سامسونگ برای طراحی پد شارژ بی‌سیم جدید خود دارد، بسیار ساده است؛ از دو سیم‌پیچ درون این پد استفاده شده است که از شارژ القایی یا رزونانسی پشتیبانی می‎کند و پد به صورت خودکار بین آن‌ها سوئیچ می‌کند.

image

باید به این موضوع اشاره کرد که تنها درصد کمی از پتنت‌های جدید سامسونگ که در UPSTO به ثبت می‌رسند، به بازار راه پیدا می‏کنند. با این‌حال ممکن است شرکت سامسونگ از پد شارژ بی‌سیم جدید خود که می‌تواند دو دستگاه را به صورت هم‌زمان شارژ نماید، به صورت هم‌زمان با گلکسی اس 9 رونمایی کند تا پرچمدار جدیدش بتواند رقابت نزدیک‏تری با آیفون 10 داشته باشد. آن‌طور که گمانه‌زنی‎ها نشان می‌دهد، گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس در سه ماهه اول سال 2018 به بازار عرضه خواهند شد.

علاوه‌بر ارائه پد شارژ بی‌سیم دوگانه برای پرچمداران جدید سامسونگ، گفته می‌شود سنسور اثرانگشت برای هر دو مدل به جلوی گوشی منتقل خواهد شد. شرکت سامسونگ درنظر دارد با افزودن تورفتگی به پنل جلوی گوشی، حسگر اثرانگشت را در پایین صفحه‌نمایش جای دهد؛ این موضوع باعث خواهد شد تا دسترسی کاربران به سنسور اثرانگشت ساده‌تر باشد و از طرفی، طراحی گلکسی اس 9 را نسبت به نسل قبل کمی تغییر می‌دهد. از آنجایی‏که این شایعات به صورت رسمی مورد تأیید قرار نگرفته است، نمی‌توان با اطمینان در رابطه با آن‌ها صحبت کرد.  

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسین باختر اصل‌

۱۳۹۶/۸/۵
حالا شما بگو چند روزه اپل این قابلیت رو معرفی کرده !!!!!!