خانهاخبار
اپل: هوش مصنوعی دنیا را تغییر خواهد داد

اپل: هوش مصنوعی دنیا را تغییر خواهد داد

مدیر اجرایی اپل بر این باور است که هوش مصنوعی به درجه‌ای از پختگی رسیده است که بتوان با استفاده از آن تغییرات بزرگی در حوزه خدمات انجام داد.
۱۳۹۶/۸/۴

مدیر اجرایی اپل، جف ویلیامز، عنوان کرد که هوش مصنوعی دنیا را تغییر خواهد داد. او این گفته‌ها را در خلال مراسم سی‌امین سالگرد بنیانگذاری شرکت سازنده چیپ TSMC در تایوان بیان کرد. این شرکت سازنده چیپ ست‌های Bionic A11 است که در مدل‌های جدید آیفون، از جمله آیفون 10، بکار رفته است. مدیرعامل این شرکت در حالی روابط‌ش با اپل را «عالی» توصیف می‌کند که سامسونگ نیز اعلام کرده  قصد دارد از سال بعد دوباره مشغول به ساخت چیپ سد برای آیفون و آیپد شود. 

image

ویلیامز گفت: « ما در نقطه عطفی به سری می‌بریم که در آن همه دستگاه‌های اطرافمان با استفاده از هوش مصنوعی در حال تغییر دنیا هستند.» . او آیفون را به عنوان یک پلتفرم اصیل برای هوش مصنوعی عنوان کرد که در آینده اپلیکیشن‌های زیادی با هوش مصنوعی بر روی آن به اجرا در خواهند آمد، و در ادامه گفت که «اپل هوش مصنوعی را به آیفون محدود نخواهد کرد». ویلیامز عقیده دارد هوش مصنوعی در حال تغییر شیوه ارائه سرویس‌های حوزه بهداشت و سلامت است. او این صنعت را برای تغییرات عمده «پخته» می‌داند.

هم‌اکنون چهارچوب‌هایی مانند موتورهای عصبی قرار داده شده در گوشی، ساعت و ... وجود دارد که در اختیار داشتن این ابزار را پیشرفتی مهم برای آینده می‌دانیم؛ ما باور داریم این چهارچوب‌ها به توسعه دهنده‌ها اجازه خواهد داد اپلیکیشن‌هایی تولید کنند که قدرت مانور بیشتری در این فضا داشته باشند و از نظر ما تلفن همراه یک پلت‌فرم مهم است.

اپل تنها سازنده گوشی نیست که بر هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده است. هوآوی، به عنوان دومین شرکت بزرگ ساخت گوشی‌های هوشمند، اخیرا از جدیدترین پرچمدار خود به نام Mate 10 رونمایی کرده است؛ این گوشی از چیپ ست Kirin 970 برخوردار است که هوش مصنوعی را در خود دارد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حمید

۱۳۹۶/۸/۴
حالا خوبه هوآوی یه چیزی ساخت