خانهاخبار
احتمال عرضه جهانی Xperia Xz Premium قرمز

احتمال عرضه جهانی Xperia Xz Premium قرمز

چند ماه از معرفی و عرضه پرچم‌دار سونی به نام Xperia XZ Premium می‌گذرد اما سازنده آن چند روز پیش نسخه کاملا قرمزش را رسما معرفی کرد. انتظار می‌رود کشورهای آسیایی به‌زودی میزبان Rosso شوند.
۱۳۹۶/۸/۴

کمپانی سونی هفته گذشته نسخه قرمز Xperia XZ Premuim را رسما معرفی کرد. حالا پس از حدودا یک هفته، بخش مالزیایی سونی اعلام کرد عرضه این نسخه علی‌رغم شایعه‌های قبلی تنها به کشور ژاپن محدود نخواهد بود. این بخش همچنین گوشی مذکور را به همراه مشخصات کامل  در وب‌سایتش درج کرد. کمپانی ژاپنی سونی هنوز تاریخ نهایی عرضه Xperia XZ Premium Rosso را رسما اعلام نکرده است اما حدس می‌زنیم این نسخه هم به اندازه سایر نسخه‌های گوشی مذکور قیمت‌گذاری شود. این گوشی‌ها در مالزی معادل 800 دلار قیمت دارند اما در حال حاضر با تخفیف و حدودا 730 دلار به فروش می‌رسند.

image

حالا که سونی نسخه Rosso از این پرچم‌دار قدرتمند را در بازار مالزی هم عرضه کرده است می‌توان پیش‌بینی کرد که گوشی مذکور به سایر کشورهای آسیایی هم راه یابد؛ البته هنوز هیچ اطلاعاتی درباره احتمال ورود آن به بازار کشورهای غربی در دسترس نیست. این گوشی اولین بار حدودا 6 ماه پیش و تنها اندکی پس از آغاز فروش Xperia XZ Premium در بازار دیده شد. همان‌طور که اشاره کردیم، نسخه قرمز پرچم‌دار مذکور Rosso نام‌گذاری شده اما سازنده ژاپنی آن درباره انتخاب این اسم کاملا ایتالیایی هیچ توضیحی منتشر نکرده است. لازم است این نکته مهم را هم بگوییم که نسخه Rosso به‌جز رنگ بسیار زیبا و چشمگیرش از همه نظر کاملا شبیه Xperia XZ Premium اصلی است. بدنه همه این نسخه‌ها از جنس فلز و شیشه ساخته شده است و صفحه نمایش 5.46 اینچی 4K با رزولوشن 3840 در 2160 دارند. پرچم‌دار سونی به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 835، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است که با کارت حافظه microSD تا 256 گیگابایت ارتقا می‌یابد. ظرفیت باتری آن 3230 میلی‌آمپر ساعت گزارش شده است و از تکنولوژی شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند. همچنین دو بلندگوی استریو و جک هدفون 3.5 میلی‌متری هم در طراحی این گوشی گنجانده شده است. حاشیه بالای پنل نمایش در Xperia XZ Premium را نمی‌توان بیش‌ازحد پهن دانست بلکه به اندازه اغلب گوشی‌های رایج سال گذشته طراحی شده و میزبان حسگر سلفی 13 مگا پیکسلی است. دوربین اصلی‌اش هم تنها یک لنز 19 مگا پیکسلی دارد که فلش LED دوگانه آن را همراهی می‌کند.

کمپانی سونی قصد دارد نحوه طراحی رایج OmniBalance را از گوشی‌هایش حذف کند. این سازنده احتمالا از سال 2018 از شیوه طراحی نوینی بهره می‌گیرد. بدین ترتیب Xperia XZ Premium یکی از آخرین محصولات سازنده ژاپنی مذکور با طراحی همیشگی مستطیلی و گوشه‌های تیز خواهد بود. انتظار می‌رود نسخه Rosso پرچم‌دار مذکور در کشورهای اروپایی هم عرضه شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)