خانهاخبار
با 10 گوشی موبایل عجیب تاریخ آشنا شوید

با 10 گوشی موبایل عجیب تاریخ آشنا شوید

هر چند که طراحی گوشی‌های موبایلِ شرکت‌های مختلف تا حد زیادی به هم نزدیک شده، اما در این میان محصولاتی بوده‌اند که با هدف شکستن این شباهت‌ها، قصد ایجاد یک انقلاب را داشته‌اند. انقلاب‌هایی که با شکست رو به رو شده‌اند تا این گوشی‌ها به عنوان عجیب‌ترین گوشی‌های موبایل شناخته شوند.
۱۳۹۶/۸/۲
image

گوشی‌های هوشمند این روزها رفیق گرمابه و گلستان همه‌ی ما شده‌اند. زمانی که پرچم‌داران جدید معرفی می‌شوند، همه ما دوست داریم یکی از آن‌ها را داشته باشیم. شاید بسیاری از ما به خاطر نیاوریم که چند سال پیش چگونه با گوشی‌های غیر لمسی سر می‌کردیم، یا شاید صفحات کوچک 3 تا 4 اینچی امروز برای بسیاری از ما غریب باشد. اگر با قلم استایلوس سری نوت کار کرده باشید، احتمالا دیگر نمی‌توانید گوشی‌های بدون قلم را تحمل کنید و دوربین‌های دوگانه احتمالا شما را به خود معتاد خواهند کرد. با این حال چه در گذشته و چه امروز گوشی‌های عجیب و غریبی نیز تولید می‌شوند که احتمالا بسیاری از ما را متعجب می‌کنند. در این مطلب قصد داریم مروری داشته باشیم بر 10 گوشی عجیب و غریب تاریخ. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

به نظر می‌رسد کسی که در شرکت نوکیا وظیفه‌ی تایید نهایی طراحی گوشی‌ها را بر عهده داشته، هنگام تایید طراحی گوشی N-Gage توسط جادوگری جادو شده و از به زبان آوردن کلمه «نه» عاجز بوده است. طراح این گوشی متوجه نبوده که افراد دوست ندارند گوشی‌شان شبیه یک کنسول بازی دستی باشد و دست به طراحی این چنینی زده است.

image

به نظر می‌رسد سال 2003 سال شکوفایی خلاقیت طراحان نوکیا بوده است. این شرکت فنلاندی در این سال علاوه بر N-Gage گوشی مربعی نوکیا 7600 را نیز روانه بازار کرد که از نظر شکل و شمایل بیشتر شبیه دماسنج‌های دیجیتال دهه 80 میلادی بود! انگار طراح می‌خواسته محصولی طراحی کند که وقتی در جیبتان می‌گذارید هیچ کس به ذهنش خطور هم نکند که در جیبتان یک تلفن همراه قرار دارد!

image

یکی دیگر از عجیب‌ترین طراحی‌های گوشی‌های موبایل که چندان هم قدیمی نیست، متعلق به شرکت بلک بری و گوشی Blackberry Passport است. این گوشی که در سال 2014 عرضه شد صفحه نمایش 4.5 اینچی مربعی شکل و صفحه کلید حساس به فشار داشت که شکل و شمایلی عجیب به آن بخشیده بود. تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید از تبلیغات شرکت بلک‌ بری برای این گوشی بود که عنوان می‌کرد با بلک بری پاسپورت زاویه دید گسترده‌تری در تلفن همراه خود خواهید داشت، هر چند به این نکته توجه نشده بود که شاید در دست گرفتن این گوشی چندان راحت نباشد. ضمن اینکه بعید است به راحتی از جیب در بیاید!

image

احتمالا آخرین گوشی مربعی که در تاریخ صنعت تلفن همراه ساخته شده، Motorola Flipout باشد. گوشی موبایلی که سال 2010 به بازار عرضه شد و البته به کاربر حس یک گوشی موبایل را القا نمی‌کرد. یک گوشی مربعی که با چرخاندنش می‌توانستید به صفحه کلید فیزیکی‌اش دسترسی پیدا کنید. گرچه شاید در ابتدا این ایده جالب به نظر برسد، اما احتمالا بعد از چند روز کار کردن با این گوشی با تمام وجود آرزو می‌کردید که ای کاش گوشی دیگری خریده بودید.

image

بی‌شک گوشی‌های کشویی و تاشو در تاریخ گوشی‌های موبایل جایگاه قابل توجهی دارند، اما در پاره‌ای از مواقع طراحان روی به طراحی‌های عجیب و غریبی آورده‌اند که به دل هیچ کس نمی‌نشیند. یکی از این طراحی‌ها به گوشی Sidekick تعلق دارد. در این گوشی بر خلاف سایر گوشی‌ها با زدن دکمه‌ای صفحه نمایش مسیری نیم‌دایره را طی کرده و به بالای صفحه کلید منتقل می‌شد.

image

شاید برایتان عجیب باشد که یک رستوران زنجیره‌ای دست به تولید یک گوشی هوشمند بزند، اما این اتفاق رخ داده و مدت زیادی هم از آن نگذشته است! KFC رستوران زنجیره‌ای آمریکایی 30 سال پیش اولین شعبه خود را در چین افتتاح کرد و از آن زمان در این کشور آنقدر محبوبیت یافت که تبدیل به محبوب‌ترین رستوران زنجیره‌ای خارجی در چین شد. امسال و در جشن سی سالگی ورود KFC به چین این شرکت با همکاری هوآوی یک گوشی هوشمند ویژه به رنگ قرمز و با ویژگی‌های نرم‌افزاری مخصوص و با تصویری از کلنل ساندرز در قاب پشتی، وارد بازار چین کرد. البته این گوشی در تعداد محدود 5000 دستگاه به بازار عرضه شد.

image

افراد زیادی در سطح جهان هستند که علاقه‌ای به خوردن گوشت ندارند و حتی لباس‌های چرم نمی‌پوشند، زیرا معتقدند در تولید این محصولات به حیوانات ظلم می‌شود. این افراد احتمالا از محصول 8000 دلاری شرکت Vertu متنفر خواهند شد. Signature Touch محصولی است که با قاب چرم به فروش می‌رسد که البته قاب‌های چرم این محصول تنوع فراوانی دارد، از قاب چرم خالص گوساله گرفته تا چرم تمساح!

image

اگر قیمت 8 هزار دلاری گوشی ورتو هوش از سرتان برده، بهتر است کنترلتان را حفظ کنید، چون گوشی بعدی دو برابر گوشی‌های چرمی ورتو قیمت دارد! گوشی Solarin که محصولی از شرکت Sirin Labs است و مانور فوق‌العاده‌ای روی جنبه‌ی امنیتی آن شده، قیمت احمقانه‌ای دارد: 16 هزار دلار!

image

گوشی عجیب و غریب دیگری که اکنون با قیمتی حدود 25 دلار می‌توان آن را از فروشگاه آمازون سفارش داد، گوشی‌ بلوتوثی است. این گوشی مانند یک هدست بلوتوث طراحی شده که می‌توان در آن یک سیم‌کارت قرار داد و با صفحه‌کلید روی آن شماره‌گیری کرد. فقط باید توجه کنید که وقتی این گوشی را به گوش خود وصل می‌کنید قیافه‌ی احمقانه‌ای پیدا می‌کنید؛ شبیه لباسی که هنوز تگ قیمتش کنده نشده است.

image

اما آخرین گوشی عجیب این لیست محصولی از شرکت معتبر دوربین‌سازی RED است. این گوشی که تنها چند ماه از معرفی آن می‌گذرد قیمت عجیب 1200 دلاری دارد که باعث می‌شود قیمت آیفون 10 در مقابل آن پیش پا افتاده به نظر برسد. معلوم نیست شرکت RED با معرفی این گوشی چه طیفی از جامعه خریداران را هدف گرفته است. ضمن اینکه به جز صفحه نمایش 5.7 اینچی و ماژولار بودن، اطلاعات دیگری از آن منتشر نشده است. این گوشی به گفته‌ شرکت RED سال آینده به بازار عرضه می‌شود.

image

شما گوشی عجیب دیگری می‌شناسید که از این لیست جا مانده باشد؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

انوش

۱۳۹۶/۸/۶
چهارمین nokia 7380 که بیشتر شبیه mp3 پلیر هست تا گوشی موبایل.

انوش

۱۳۹۶/۸/۶
سومین nokia 6820 که حق همه کیبورد ها جهان رو خورده بود

انوش

۱۳۹۶/۸/۶
دومین گوشی xperia play
که همانند N GAGE باعث کندی در استفاده مشتری از آن می شد

انوش

۱۳۹۶/۸/۶
بله htc shift که اولین گوشی بود که سیستم عامل آن ویندوز ویستا بود و اولین گوشی بود که سیستم عاملش ویندوز موبایل نبود و سیستم عاملش سیستم عامل pc بود اونم ویندوز ویستا که خیلی سنگین بود و تقریبا لپ تاپ بود و اولین فبلت دنیا بود که صفحه نمایش 7 اینچی داشت تقریبا 12 سال پیش

Ashkan

۱۳۹۶/۸/۴
اقای متعصب اول اینکه برای مزاح بود
دوم من حرفی از نوت۸ و اس ۸ زدم ایا؟!!
گفتم نوت ۷ درست بخون عزیزم .
چه جالب خوب شد سامسونگ چند میلیون گوشی معیوب با قابلیت انفجار ساخت نه!!! یه عده هم زخمی داد یه عده هم راهی بیمارستان کرد ..!! تعصب تا چه حد اخه ..!
منظورت از بهترین باتری ها نوت ۸ هست؟ با اندازه ۶.۳
اینچ و ضخامت ۸.۶ میل بعد باتری کوچک ۳.۳۰۰؟!!
حتی شرکت های چینی هم دارن باتری های ۴۰۰۰ استفاده میکنن حتی ال جی هم روی میان رده اش xpower
۵.۵ اینچی باتری ۴.۵۰۰ گذاشته
ال جی v30 ۶ اینچی با ضخامت فوق الاده ۷.۴ میل باتری ۳.۳۰۰ گذاشته
هواوی p10پلاس ۵.۵ اینچی باتری ۳.۷۵۰ گذاشته
بعد سامسونگ از ترسش باتری کم ظرفیت ۳.۳۰۰ گذاشته
بعد شما از این نقطه ضعف تعریف و تمجید میکنی !!
من شخصا به محصولات سامسونگ علاقه دارم خودم دارم چند روز دیگه تب s3 میگیرم که از نظرم بهترین تبلت اندرویدی دنیاست ولی دلیل نمیشه با یه برند خارجی شوخی نکنم یا تعصب کورم کنه .نوت ۷ فاجعه بود و هست حالا متعصبایی مثل شما نمیتونن ببینن و توجیح میکنن مشکل ما نیست .آره خوب شد نوت ۷ ها میتریکیدن !!نمردیم و اینم شنیدیدم ...