خانهاخبار
آیفون‌ 8 نیز رقیب iPhone 6s نشد؛ فروش بیشتر پرچمدار 2015 اپل

آیفون‌ 8 نیز رقیب iPhone 6s نشد؛ فروش بیشتر پرچمدار 2015 اپل

براساس نظرسنجی صورت گرفته از میان خریداران آیفون‌های اپل، به‌نظر می‌رسد که گوشی‌های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس حتی نتوانسته‌اند از نظر میزان فروش، iPhone 6s و iPhone 6s Plus را پشت سر بگذارند!
۱۳۹۶/۸/۲

هفته پیش، نتیجه‌ بررسی‎های KeyBanc Capital Markets نشان داد که گوشی‌های آیفون 2016 اپل یعنی آیفون 7 فروش بیشتری نسبت به آیفون 8 داشته‌اند. پس از گذشت تنها یک هفته، طرفداران اپل با یک شوک بزرگ دیگر مواجه شده‌اند؛ براساس آمار ارائه شده توسط CIRP (مخفف Consumer Intelligence Research) iPhone 6s و iPhone 6s Plus اپل توانسته‌اند از نظر میزان فروش، آیفون‌های جدید اپل یعنی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را پشت سر بگذارند. این نظرسنجی میان 500 مشتری که یک گوشی از آیفون‌های اپل خریداری کرده‌اند، انجام شده است.

با توجه به اطلاعاتی که CIRP منتشر کرده است، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس تنها 16 درصد از مجموع فروش گوشی‎های آیفون را در سه ماهه گذشته به خود اختصاص داده‎اند؛ در حالی‌که iPhone 6s و iPhone 6s Plus با کسب 24 درصد از مجموع فروش آیفون‌های اپل از نظر میزان فروش بر آیفون‌های 2017 اپل برتری دارند.

image

به‌طور معمول، آیفون‌های جدید فروش بیشتری نسبت به مدل‌‏های قبل دارند. در همین رابطه، بد نیست به آیفون‌های 7 و 7 پلاس اپل اشاره کنیم که توانسته‌اند 43 درصد از فروش آیفون‎های اپل را در سه ماهه سوم سال 2016 به خود اختصاص دهند؛ آیفون 6 و آیفون 6 پلاس که در سال 2014 عرضه شده‌ است، در هنگام عرضه نزدیک به 46 درصد از فروش گوشی‌های آیفون را در اختیار داشته‌اند.

سیاست‌های امسال اپل برای عرضه گوشی‌های آیفون، البته چندان روی کاهش فروش آیفون 8 و آیفون 8 پلاس بی‌تأثیر نبوده است. امسال برخلاف سال‌های قبل، اپل از سه گوشی یعنی آیفون 10 (iPhone X)، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس رونمایی کرد. با اینکه آیفون 10 به همراه آیفون 8 و آیفون 8 پلاس رونمایی شده بود؛ اپل اعلام کرد که پیش‎‌فروش این مدل تا 27 اکتبر آغاز نخواهد شد و آیفون 10 در تاریخ 3 نوامبر در فروشگاه‌ها عرضه خواهد شد.

image

به همین جهت، عده‌ای ترجیح می‌دهند تا زمان عرضه آیفون 10 منتظر بمانند و سپس تصمیم‌گیری کنند که کدام‌یک از گوشی‌های آیفون امسال اپل را خریداری نمایند. برخلاف آیفون 8 و  8 پلاس که طراحی نزدیک به نسل قبل دارد، آیفون 10 با صفحه‌نمایش اولد و طراحی بدون حاشیه همراه شده است. پرچمدار جدید اپل فاقد سنسور اثرانگشت است و کوپرتینویی‌ها به جای آن، پرچمدار جدید خود را به سیستم تشخیص چهره FaceID و دوربین TrueDepth مجهز کرده‌اند. این مدل، همچنین ظرفیت باتری بیشتری نسبت به آیفون 8 و آیفون 8 پلاس دارد.

براساس نظرسنجی صورت گرفته در میان 1112 کاربر گوشی آیفون در ایالات متحده، انگلستان و چین، بیش‌تر از 48 درصد آن‌ها به دلیل عرضه‌ی آیفون 10 (iPhone X) هیجان‌زده‎اند.

شرکت اپل، گوشی رده‌بالای آیفون 10 را با قیمت 999 دلار عرضه خواهد کرد که این گوشی را به گران‌قیمت‌ترین آیفون ساخت اپل تبدیل می‌کند؛ نسخه پایه از 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند و اگر علاقه‌مند هستید تا به فضای ذخیره‌سازی بیشتری در گوشی پرچمدار اپل دسترسی داشته باشید، می‌توانید نسخه دیگر آیفون 10 را با 256 گیگابایت حافظه به قیمت 1149 دلار خریداری کنید. اپل قیمت آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را نسبت به آیفون‌های 7 و 7 پلاس افزایش داده است؛ مدل این دو گوشی به ترتیب با 64 گیگابایت حافظه، 699 و 799 دلار قیمت دارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

saeed666

۱۳۹۶/۸/۲
حرف نداره اپل. یک کلام ختم کلام.