خانهاخبار
انتشار به‌روزرسانی اندروید اوریو برای Xperia XZ Premium سونی

انتشار به‌روزرسانی اندروید اوریو برای Xperia XZ Premium سونی

گوشی Xperia Xz Premium پرچم‌دار سونی است که در ابتدای سال 2017 رسما معرفی شد. سازنده ژاپنی مذکور روند انتشار به‌روزرسانی اندروید اوریو را برای این گوشی از روز گذشته در چند کشور مختلف آغاز کرده است.
۱۳۹۶/۸/۲

کمپانی سونی قبلا اعلام کرده بود Xperia XZ Premium از ماه دسامبر به اندروید 8.0 اوریو ارتقا می‌یابد. از طرفی شایعه شده بود فایل این به‌روزرسانی ابتدا در ژاپن منتشر می‌شود و به تدریج به سایر نقاط جهان می‌رسد.

انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری اندروید اوریو از روز گذشته آغاز شد. کمپانی سونی در وبلاگ رسمی‌اش اعلام کرد فایل این به‌روزرسانی هم‌زمان در هنگ کنگ، تایوان، آسیای میانی و آفریقا منتشر شده است. این سازنده همچنین اضافه کرد که روند انتشار به‌صورت مرحله‌ای اجرا می‌شود و زمان دقیق عرضه آن در مناطق مختلف ممکن است کمی متفاوت باشد. سونی در آخر وعده داد به‌زودی همه دارندگان گوشی Xperia XZ Premium در سایر کشورها هم قادر خواهند بود سیستم عامل دستگاهشان را به اوریو ارتقا دهند.

حالا همه کاربرانی که در مناطق مذکور زندگی می‌کنند قادر خواهند بود تجربه تازه‌ای از اندروید اوریو کسب کنند. البته سونی گفته است این به‌روزرسانی ویژگی‌های تازه‌ای علاوه بر ارتقای نسخه نرم‌افزاری با خود به همراه می‌آورد. گوشی‌های Xperia XZ Premium پس از دریافت و نصب آن از ویژگی‌ 3D Creator (شبیه‌سازی سه بعدی چهره، بدن، اشیاء، غذا و ... در کمتر از یک دقیقه) پشتیبانی خواهند کرد. کاربران قادر خواهند بود تصاویر شبیه سازی شده را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند یا آن‌ها را به همان شکل 3 بعدی پرینت کنند.

image

ویژگی تازه دیگر در این به‌روزرسانی عملکرد ثبت پیش‌گویانه تصاویر است که حتی پیش از صدور دستور ثبت تصویر از سوی کاربر، لبخند را شناسایی و روند ثبت تصویر را به‌تدریج و به‌صورت خودکار آغاز می‌کند. بدین ترتیب کاربران می‌توانند بهترین تصویر ثبت شده را از میان چند تصویر مختلف انتخاب کنند. علاوه بر این ویژگی، قابلیت فوکوس خودکار انفجاری هم به دوربین اضافه شده است که اشیاء در حال حرکت را در سکانس‌های مختلف با وضوح مناسب و بدون تاری شناسایی، دنبال و ثبت می‌کند.

کمپانی ژاپنی سونی همچنین کیفیت پخش صدا را هم در Xperia XZ Premium افزایش داده است. در یادداشت این سازنده مشخصا به بهبود کیفیت پخش صدا در بلندگوی پنل جلو و پشتیبانی بهتر از تکنولوژی aptX کوالکام برای ارائه تجربه صوتی بی نظیر در هدفون‌های بی‌سیم اشاره شده است. همچنین آیکون‌های میانبر به اپلیکیشن‌ها به این گوشی اضافه شده است که کاربران را قادر می‌سازد برنامه‌های موردنظرشان را با لمس و نگه‌داشتن آن‌ها اجرا کنند.

همان‌طور که گفتیم، انتشار به‌روزرسانی اندروید نوقا به‌صورت مرحله‌ای اجرا می‌شود و دارندگان آن باید با توجه به زمان بندی اپراتورهایشان منتظر ورود نوتیفیکیشن بمانند یا تازه‌ترین نرم‌افزار منتشر شده را به‌صورت دستی و درون منوی تنظیمات جستجو کنند. برای این منظور به منوی تنظیمات بروید و about phone را انتخاب کنید. حالا در منوی software updates گزینه check manually را انتخاب کنید. هنوز حجم نهایی فایل این به‌روزرسانی مشخص نیست اما با توجه به محتوای آن حدس می‌زنیم زیاد باشد. به همین خاطر بهتر است سطح شارژ گوشی در هنگام نصب آن حداقل 50% باشد و فایلش را ترجیحا توسط شبکه ارتباطی Wi-Fi دریافت کنید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

جواد

۱۳۹۶/۸/۱۹
منم مصرف باطریم بیشتر شده ولی الان دارم بک آپ میگیرم و یه ریستش کنم ببینم درست میشه یا نه

محمدعلی

۱۳۹۶/۸/۴
سلام من آپدیت کردم اما کاملا حس میکنم مصرف باتریم بیشتر شده
اما خود به خود خیلی ازفایل های اضافیم پاک شده و فضای خالی بیشتری دارم

ali ti

۱۳۹۶/۸/۴
ب ترتیب میاد عجله نکن. فعلا دعاکمxz زودتر براش بیاد بعد نوبتxمیشه

حسین مفیدی

۱۳۹۶/۸/۳
آپدیتش عاااالی بود...حجمش هم 1.2 گیگابایت هستش

سجاد

۱۳۹۶/۸/۳
سلام شما نمی دونی برای. Xperia. X کی این اپدیت اندرویدهشت منتشر. می شه؟