خانهاخبار
پتنت جدید سامسونگ برای قراردادن سنسور اثرانگشت روی نمایشگر

پتنت جدید سامسونگ برای قراردادن سنسور اثرانگشت روی نمایشگر

شرکت سامسونگ یک پتنت جدید را به ثبت رسانده است که نشان می‌دهد بریدگی کوچکی روی انتهای صفحه‌نمایش یکی از گوشی‌های جدید این شرکت وجود دارد که محل جای‌گیری سنسور اثرانگشت خواهد بود. گمان می‌رود Galaxy S9 با چنین طراحی راهی بازار شود.
۱۳۹۶/۸/۲

به‌نظر می‌رسد که انتقادات کاربران در رابطه با جای‌گیری نامناسب سنسور اثرانگشت در Galaxy S8 باعث شده است تا سامسونگ به دنبال انتقال حسگر اثرانگشت به جلوی گوشی برای پرچمدار جدید خود یعنی Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus باشد.

بیشتر خریداران گوشی‌های Galaxy S8 و همچنین فبلت Galaxy Note 8 سامسونگ مدعی هستند که استفاده از سنسور اثرانگشت روی این محصولات به دلیل طراحی کشیده گوشی و جای‌گیری نامناسب این حسگر در کنار دوربین اصلی، باعث شده است تا دسترسی به آن دشوار باشد. همچنین از آنجایی‌که Galaxy S8 و Galaxy Note 8 سامسونگ حاشیه‌های باریکی دارند، این سازنده ناچار شده است تا سنسور اثرانگشت را از حاشیه‌ی پایین صفحه‎نمایش حذف نماید.

image

با این‌حال، پتنت جدید نشان می‌دهد که سامسونگ موفق شده است تا راه‌حل جدیدی به منظور انتقال سنسور اثرانگشت به جلوی پرچمداران جدید خود بیابد. با توجه به اطلاعات ثبت شده توسط سامسونگ در سازمان Kipris که ثبت پتنت‌ها را در کره جنوبی برعهده دارد، تورفتگی (یا حتی بریدگی) روی صفحه‌نمایش Galaxy S9 مانند آیفون 10 وجود دارد که محل‌ جای‌گیری سنسور اثرانگشت است. این بریدگی کوچک خواهد بود و به همین جهت، حاشیه‌های صفحه‌نمایش را به‌طور چشمگیری افزایش نمی‌دهد؛ برخلاف آیفون 10، بریدگی بخشی از پایین صفحه‌نمایش را در بر خواهد گرفت.

گزارش شده است که شرکت سامسونگ نمی‌تواند فناوری لازم را برای استفاده از حسگر اثرانگشت اپتیکال در گوشی Galaxy S9 توسعه دهد؛ به احتمال زیاد، فبلت گلکسی نوت 9 با چنین فناوری راهی بازار می‎شود.

هنوز مشخص نیست که اضافه شدن بریدگی به نمایشگر Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus چه تأثیری روی طراحی ظاهری آن خواهد داشت؛ با این‌حال بریدگی که در پتنت جدید سامسونگ به آن اشاره می‌شود، ظاهری مانند بریدگی اسنشال فون یا آیفون 10 خواهد داشت.

image

در رابطه با سنسور اثرانگشت گوشی Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus، پیش‌تر مینگ‌چی کو اعلام کرده بود که پرچمداران جدید سامسونگ با طراحی نزدیک به نسل قبل عرضه خواهد شد و سنسور اثرانگشت در پشت گوشی قرار می‌گیرد. با این‌حال، سامسونگ به دنبال ادغام سنسور اثرانگشت با صفحه‌نمایش برای فبلت رده‌بالای گلکسی نوت 9 است.

در رابطه با Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus، در جی‌اس‌ام خواندید که به احتمال زیاد شرکت سامسونگ از سنسورهای سه‎بعدی برای دوربین سلفی پرچمدار 2018 خود استفاده می‌کند که باعث می‌شود این دو مدل از قابلیت تشخیص چهره پیشرفته بهره بگیرد.

گمانه‌زنی‌ها، نشان می‌دهد که Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus نسبت به گوشی‌های پرچمدار Galaxy S8 زودتر به بازار عرضه خواهند شد و همچنین سامسونگ، درنظر دارد تا پرچمداران جدید خود را با صفحه‌نمایش 5.8 و 6.2 اینچی مشابه با نسل قبل عرضه نماید. انتظار می‌رود یک مدل از گوشی‎های Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus سامسونگ به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز باشد؛ سامسونگ موجودی اولیه تراشه‌های پرچمدار کوالکام را به این دو گوشی اختصاص داده است.  

از آنجایی‌که این شایعات به صورت رسمی تأیید نشده است، باید با دیده شک و تردید نسبت به آن نگاه کنید. تا زمان عرضه Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus چندین ماه زمان باقی مانده است و به همین جهت، باید منتظر ارائه جزئیات بیشتر از پرچمداران جدید سامسونگ باشیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ابراهیم

۱۳۹۶/۸/۲
ننوشته ادغام خوبه گفته تو نوت ۹ ادغام میکنن.نوشته ثبت پتنت سامسونگ برای حسگر اثر انگشت.واقعا سطح سواد بعضی ها خیلی پایینه

yashar2080

۱۳۹۶/۸/۲
یا جلل خالق ....یعنی مثل اسنشنال فون یا آیفون که جا برایاسپیکر و دوربین گذاشتن اینم جلو گوشی یه جا برای سنسور اثر انگشت گذاشته و بدین ترتیب این شد ادغام؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!......تکنولوژی سامهنگ واقعا فراتر از زمانه:))))))))))))))))))