تست همراه اول

سرویس خبر
1 آبان 1396 ساعت 13:08
19 نظر

 

دیجی‌کالا، یک گام تا اولین استارتاپ با ارزش بالای یک میلیارد دلار در ایران

روز گذشته، اولین کنفرانس خبری دیجی‌کالا با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مدیران ارشد دیجی‌کالا در ساختمان جدید پردازش محصول این کمپانی برگزار شد. با گزارش جی‌اس‌ام از این رویداد همراه باشید.

این روزها نام دیجی‌کالا به گوش بسیاری از افرادی که سر و کاری با اینترنت دارند، رسیده است. شاید خیلی از شما، حداقل تجربه یک بار خرید آنلاین از دیجی‌کالا را داشته‌اید. دیجی‌کالا از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را شروع کرده و امروز بزرگ‌ترین و ارزشمندترین کسب‌وکار اینترنتی ایران است. 

دیجی‌کالا پس از ۱۰ سال از آغاز فعالیت خود، هم‌اکنون بزرگ‌ترین مرکز پردازش سفارش (Fulfillment Center) را در خاورمیانه در اختیار دارد که ظرفیت ثبت سفارش این شرکت را به 300 هزار کالا در روز افزایش داده است و بدین ترتیب با افتتاح این مرکز، محصولات سریع‌تر به دست مشتری خواهند رسید.


خدمات دیجی‌کالا در سال ۱۳۹۵ منجر به صرفه‌جویی در حدود 600 میلیون دقیقه وقت (بیش از 1100 سال) شده است. همچنین این خدمات، کاربران را از انجام حدود 42 میلیون کیلومتر سفر درون شهری، بی‌نیاز کرده است.

تاکنون بالغ بر ۳۰۰ هزار نوع کالا در سایت دیجی‌کالا ثبت شده که از این میان بیش از ۱۵۰ هزار نوع کالا در حال حاضر در سایت موجود است و بیش از ۵۰ هزار نوع از آن، مربوط به برندهای تولید داخل است.


در حال حاضر دیجی‌کالا در حال حاضر در حدود ۲۵۰۰ نفر نیروی انسانی تمام وقت دارد که در زمره یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی ایران قرار می‌گیرد. ضمنا دیجی‌کالا توانسته تاکنون برای بیش از ۹۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کند.

دیجی‌کالا فراهم کردن امکان ورود به بازار کار را، برای افراد مستعد به‌طور جدی مدنظر دارد؛ به‌نحوی که در‌حال حاضر ۳۰ درصد نیروهای فنی و مهندسی دیجی‌کالا (نرم‌افزار و IT)، از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر تشکیل شده که دیجی‌کالا اولین تجربه آنها در بازار کار به شمار می‌رود.


 

پلتفرم مرکز فروشندگان (Marketplace)

حالا پس از 10 سال تجربه، وقت آن رسیده تا پس از آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم و اطمینان از ارائه‌ی خدمات باکیفیت به مشتریان، با راه‌اندازی پلتفرم Marketplace و به اشتراک گذاشتن امکانات خود، فرصت عرضه‌ی مستقیم کالا را برای تولیدکنندگان و فروشندگان نیز فراهم کند. در پلتفرم Marketplace، تولیدکنندگان و فروشندگان قادر خواهند بود تا با قرار دادن کالاهای خود در سایت دیجی‌کالا و با استفاده از امکانات این شرکت، کالای خود را بدون واسطه به دست مصرف‌کنندگان برسانند.

هلدینگ دیجی‌کالا

  • دیجی‌کالا در سال ۹۵ دو فروشگاه آنلاین «دیجی‌استایل» و «فیدیبو» را به پورتفولیوی خود اضافه کرده است:
    • با توجه به تجربه‌ی متفاوت خرید کالا در زمینه مد و پوشاک، دیجی‌کالا تصمیم به جدا کردن این بخش از دیگر گروه‌های محصولی گرفت تا با راه‌اندازی یک فروشگاه مستقل، بستر مناسبی برای خرید آنلاین پوشاک فراهم کند. به همین منظور دیجی‌استایل با تمرکز بر صنعت مد و پوشاک و ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری مختص این بخش، راه‌اندازی شد.
    • دیجی‌کالا برای ورود به عرصه‌ی فروش محتوای الکترونیکی و صوتی با هدف تسهیل دسترسی به کتاب‌های مختلف برای اهالی فرهنگ و همچنین ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی،‌ در یکی از استارت‌آپ‌های فعال فروش کتاب الکترونیکی، فیدیبو، سرمایه‌گذاری کرد. این شرکت با تزریق امکانات خود به فیدیبو و فراهم کردن زیرساخت‌ها، در حال توسعه و تبدیل آن به مرجعی برای خرید و مطالعه‌ی کتاب‌های الکترونیکی است.

حالا به نظر می‌رسد دیجی‌کالا به زودی اولین استارتاپ ایرانی یونیکورن یا با ارزش بالای ۱ میلیارد دلار باشد که این نشان از پتانسیل بالای صنعت کسب و کار الکترونیکی در ایران دارد. 

 

گزارش تصویری از دیجی کالا و سالن جدید پردازش محصول دانش:

 



  1 آبان 1396
7197 بازدید
19 نظر
3.85
  13 رای

نظرات کاربران

در حال بارگذاری