خانهاخبار
دیجی‌کالا، یک گام تا اولین استارتاپ با ارزش بالای یک میلیارد دلار در ایران

دیجی‌کالا، یک گام تا اولین استارتاپ با ارزش بالای یک میلیارد دلار در ایران

روز گذشته، اولین کنفرانس خبری دیجی‌کالا با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مدیران ارشد دیجی‌کالا در ساختمان جدید پردازش محصول این کمپانی برگزار شد. با گزارش جی‌اس‌ام از این رویداد همراه باشید.
۱۳۹۶/۸/۱

این روزها نام دیجی‌کالا به گوش بسیاری از افرادی که سر و کاری با اینترنت دارند، رسیده است. شاید خیلی از شما، حداقل تجربه یک بار خرید آنلاین از دیجی‌کالا را داشته‌اید. دیجی‌کالا از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را شروع کرده و امروز بزرگ‌ترین و ارزشمندترین کسب‌وکار اینترنتی ایران است. 

دیجی‌کالا پس از ۱۰ سال از آغاز فعالیت خود، هم‌اکنون بزرگ‌ترین مرکز پردازش سفارش (Fulfillment Center) را در خاورمیانه در اختیار دارد که ظرفیت ثبت سفارش این شرکت را به 300 هزار کالا در روز افزایش داده است و بدین ترتیب با افتتاح این مرکز، محصولات سریع‌تر به دست مشتری خواهند رسید.

image

خدمات دیجی‌کالا در سال ۱۳۹۵ منجر به صرفه‌جویی در حدود 600 میلیون دقیقه وقت (بیش از 1100 سال) شده است. همچنین این خدمات، کاربران را از انجام حدود 42 میلیون کیلومتر سفر درون شهری، بی‌نیاز کرده است.

تاکنون بالغ بر ۳۰۰ هزار نوع کالا در سایت دیجی‌کالا ثبت شده که از این میان بیش از ۱۵۰ هزار نوع کالا در حال حاضر در سایت موجود است و بیش از ۵۰ هزار نوع از آن، مربوط به برندهای تولید داخل است.

image

در حال حاضر دیجی‌کالا در حال حاضر در حدود ۲۵۰۰ نفر نیروی انسانی تمام وقت دارد که در زمره یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی ایران قرار می‌گیرد. ضمنا دیجی‌کالا توانسته تاکنون برای بیش از ۹۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کند.

دیجی‌کالا فراهم کردن امکان ورود به بازار کار را، برای افراد مستعد به‌طور جدی مدنظر دارد؛ به‌نحوی که در‌حال حاضر ۳۰ درصد نیروهای فنی و مهندسی دیجی‌کالا (نرم‌افزار و IT)، از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر تشکیل شده که دیجی‌کالا اولین تجربه آنها در بازار کار به شمار می‌رود.

image

 

پلتفرم مرکز فروشندگان (Marketplace)

حالا پس از 10 سال تجربه، وقت آن رسیده تا پس از آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم و اطمینان از ارائه‌ی خدمات باکیفیت به مشتریان، با راه‌اندازی پلتفرم Marketplace و به اشتراک گذاشتن امکانات خود، فرصت عرضه‌ی مستقیم کالا را برای تولیدکنندگان و فروشندگان نیز فراهم کند. در پلتفرم Marketplace، تولیدکنندگان و فروشندگان قادر خواهند بود تا با قرار دادن کالاهای خود در سایت دیجی‌کالا و با استفاده از امکانات این شرکت، کالای خود را بدون واسطه به دست مصرف‌کنندگان برسانند.

هلدینگ دیجی‌کالا

  • دیجی‌کالا در سال ۹۵ دو فروشگاه آنلاین «دیجی‌استایل» و «فیدیبو» را به پورتفولیوی خود اضافه کرده است:
    • با توجه به تجربه‌ی متفاوت خرید کالا در زمینه مد و پوشاک، دیجی‌کالا تصمیم به جدا کردن این بخش از دیگر گروه‌های محصولی گرفت تا با راه‌اندازی یک فروشگاه مستقل، بستر مناسبی برای خرید آنلاین پوشاک فراهم کند. به همین منظور دیجی‌استایل با تمرکز بر صنعت مد و پوشاک و ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری مختص این بخش، راه‌اندازی شد.
    • دیجی‌کالا برای ورود به عرصه‌ی فروش محتوای الکترونیکی و صوتی با هدف تسهیل دسترسی به کتاب‌های مختلف برای اهالی فرهنگ و همچنین ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی،‌ در یکی از استارت‌آپ‌های فعال فروش کتاب الکترونیکی، فیدیبو، سرمایه‌گذاری کرد. این شرکت با تزریق امکانات خود به فیدیبو و فراهم کردن زیرساخت‌ها، در حال توسعه و تبدیل آن به مرجعی برای خرید و مطالعه‌ی کتاب‌های الکترونیکی است.

حالا به نظر می‌رسد دیجی‌کالا به زودی اولین استارتاپ ایرانی یونیکورن یا با ارزش بالای ۱ میلیارد دلار باشد که این نشان از پتانسیل بالای صنعت کسب و کار الکترونیکی در ایران دارد. 

 

گزارش تصویری از دیجی کالا و سالن جدید پردازش محصول دانش:

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

طاهری

۱۳۹۶/۱۱/۲
ارزش واقعی سایت دی جی کالا در حدود 20% عدد اعلام شده یعنی حدود 100 میلیون دلار است.

sajady

۱۳۹۶/۸/۲
وقتی پیشنهاد ویژه میده تازه قیمتا عادی میشن

امید

۱۳۹۶/۸/۲
ولی یه چیزیم باید در نظر گرفت، باتوجه به اینکه پدرسوخته بازی تو بازار ایران خیلی زیاد شده و اکثریت فروشنده ها دنبال فریب و دغل بازی هستن و صرفا می خوان محصولشون به فروش بره طبیعیه که انتظار داشته باشیم شرکتی مثل دیجی کالا اعتماد مردمو جلب کنه. مسله فقط قیمت نیست خلاصه. متاسفانه فعالان بازار ما اوضا خوبی در زمینه جلب اعتماد مشتری ندارن و تا این مسله حل نشه در آینده دیجی کالا و امثالهم مشتریان بیشتری رو از بازار جذب خواهند کرد و بازار رو به سمت رکود خواهد کشوند. در واقع اون فعالان کج رو بازار دارن زیر خودشونو سوراخ می کنن غافل از اینکه در آینده عواقبش همه شونو خواهد گرفت. در آینده اوضا اونام مثل جریان اسنپ و سایر فعالان اون حوزه بسیار ممکنه که تبدیل شه.

امید

۱۳۹۶/۸/۲
من به تازگی که چک کردم با بالا بودن قیمت هاش نسبت به بازار پی بردم. البته خودشونم اینو می دونن که نظرسنجی گذاشتن ولی اگه این اوضا بالا بودن قیمت ها نسبت به بازار ادامه پیدا کنه منم ناچار دیگه از دیجی کالا خرید نمی کنم. اما در رابطه با ارسال مطمن کالا وضش خوبه هنوز. در مورد ارسال هم، اره مدت زمان سفارش و تحویل زیاد شده تو سیستمشون.

حمید

۱۳۹۶/۸/۱
خوشم میاد همه نظرات علیه دیجی کالا هست.امیدوارم زودتر به فکر بیفته تا سابقه و اعتماد مرد را از دست نداده