خانهاخبار
تولید آیفون 7 با حافظه 256 گیگاباتی متوقف شد

تولید آیفون 7 با حافظه 256 گیگاباتی متوقف شد

اپل از ماه گذشته تاکنون تغییرات نسبتا مهمیدر خط تولید گوش‌های هوشمند ایجاد کرده که هنوز برخی از این تغییرات ناشناخته باقی مانده‎اند.
۱۳۹۶/۸/۱

همانطور که طرفداران آیفون می‌دانند، شرکت اپل طی مراسمی در 21 شهریورماه از آیفون 8 و آیفون 10 رسما رونمایی کرد. در این میان نیم نگاهی نیز به آیفون 7 داشت و تصمیم گرفت تا از این پس تولید آیفون 7 با حافظه داخلی 256 گیگابایت متوقف و در عوض این میزان ظرفیت به برادر بزرگترش واگذار شود.

بر اساس داده‎های موجود در آرشیو وبسایت wayback machine اپل دقیقا در روز رونمایی از آیفون 8، تولید آیفون 7 با ظرفیت 256 گیگابایت را متوقف کرد. البته برای تایید مطلب،بنا شد تا با سخنگوی شرکت اپل ارتباط تلفنی برقرار شود که این امر میسر نشد بنابراین با یکی از نمایندگی‌های خدمات مشتریان اپل تماس گرفته شد و آن‌ها توقف تولید آیفون 7 با حافظه 256 گیگابایتی را تایید کردند.

شاید در نگاه اول این رویداد تغییر مهمی به نظر نرسد، اما این تغییر هوشمندانه، از سویی برای اپل مقرون به صرفه است و از سوی دیگر نیز علاوه بر اینکه گوشی کاربر به مدل بالاتری ارتقا می‌یابد، دغدغه ذخیره فایل نیز برای کاربران ایجاد نخواهد شد.

image

با این وجود به عقیده برخی کاربران ظاهر آیفون 8 چندان متفاوت از مدل‎های پیشین نیست و از همین رو ممکن است تمایلی به خرید این مدل نشان ندهند، اما از دیدگاه اپل، آیفون 8 با ویژگی‌های اغواگری همچون شارژ بی‌سیم، پردازنده قدرتمند و حافظه داخلی 256 گیگابایتی فرد را ترغیب به خرید این مدل خواهد کرد. با این همه حتی اگر هنوز افرادی علاقه‎مند به تهیه آیفون 7 با حافظه داخلی 256 هستند، امکان خرید از طریق فروشگاه آنلاین Verizon با قیمتی برابر با 749.99 دلار فراهم شده که در مقایسه با آیفون 8  تفاوت قیمت قابل توجهی به نظر می‌رسد. علیرغم تلاش اپل برای افزایش محبوبیت آیفون 8، همچنان آیفون 7 از محبوبیت بیشتری در میان کاربران برخوردار است به گونه‌ای که حتی  نام آیفون 7 در موتور جستجوگر گوگل بیش از نسل جدید این گوشی گوگل شده است.

همچنین بر اساس تحقیقات شرکت اپل، آیفون 10 نیز از محبوبیت بیشتری نسبت به آیفون 8 برخوردار است، از همین رو به عقیده برخی محققان، اپل از زمان معرفی آیفون 8 احتمال می‌داد این مدل در میان عاشقان آیفون با استقبال چندانی روبرو نشود به همین سبب هم‎زمان به رونمایی از آیفون 10 پرداخت.

این‎ها همه بیانگر این است که خط تولید آیفون بسیار پیچیده‎تر از گذشته شده و این پیچیدگی کاربران را در تصمیم‌گیری برای ارتقا گوشی به مدل‌های بالاتر با چالش روبرو خواهد کرد که قاعدتا اثر مستقیمی بر خط تولید آیفون خواهد داشت.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)