خانهاخبار
قابلیت‌های HTC U11 Plus فاش شد؛ فریم حساس به فشار و بدنه ضدآب

قابلیت‌های HTC U11 Plus فاش شد؛ فریم حساس به فشار و بدنه ضدآب

ایوان بلاس، به‌تازگی جزئیات جدیدی را از گوشی پرچمدار HTC U11 Plus منتشر کرده است که به عرضه این مدل با بدنه مقاوم در برابر نفوذ آب و باتری 3930 میلی‌آمپر ساعتی اشاره دارد.
۱۳۹۶/۷/۳۰

طی چند روز اخیر، گزارش‌های زیادی از گوشی بدون‌ لبه‌ی شرکت اچ‌تی‌سی با نام U11 Plus به‎دست آمده است؛ محصولی که براساس شایعات در تاریخ 2 نوامبر (11 آبان) معرفی خواهد شد و البته با اسم U11 + وارد بازار می‏‌شود.

علاوه‌بر گمانه‌زنی‌های گذشته که پیرامون U11 Plus ارائه شده بود، ایوان بلاس جزئیات جدیدی را از پرچمدار کم‌حاشیه اچ‌تی‌سی برای نیمه دوم سال 2017 منتشر کرده است. براساس اطلاعات منتشر شده، این مدل بدنه ضدآب و گردوغبار خواهد داشت زیرا U11 Plus موفق شده است تا تأییدیه IP68 دریافت کند.

image

در شایعات پیشین اشاره شد که U11 Plus، نسخه ارتقا یافته U11 خواهد بود؛ با این تفاوت که حاشیه‌های نازک‌‌تر و نمایشگر بزرگ‌تری دارد. با توجه به دریافت تأییدیه IP68 برای گوشی U11 Plus و عرضه U11 با گواهی IP67، این مدل در برابر آب و گردوغبار نسبت به U11 مقاومت بیشتری خواهد داشت. U11 می‌‏تواند تا عمق یک متری به مدت نیم ساعت دوام بیاورد؛ این در حالی است که U11 Plus در مدت زمان مشابه، در عمق 1.5 متری آسیب نخواهد دید.

ایوان بلاس، همچنین فاش کرده است که U11 Plus با فریم حساس به فشار، بلندگوهای Boom Sound و باتری 3930 میلی‎آمپر ساعت که از فناوری شارژ سریع 3.0 کوالکام پشتیبانی می‌‏کند؛ همراه خواهد بود. این مدل به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با F1.7 مجهز شده است و از فلاش LED دوگانه بهره می‏گیرد. ثبت تصاویر سلفی نیز به کمک یک شاتر 8 مگاپیکسلی در حاشیه‎ی بالای صفحه‌نمایش امکان‎پذیر خواهد شد.

U11 Plus حاشیه‌های باریک‌تری نسبت به U11 دارد اما این تنها تفاوت میان دو پرچمدار 2017 شرکت اچ‌تی‌سی نخواهد بود؛ همان‎طور که احتمالاً حدس می‌زنید، U11 Plus به تبعیت از پرچمداران جدید امسال با نمایشگر کشیده با نسبت تصویر 2 به 1 عرضه خواهد شد. این مدل به نمایشگر 6 اینچی LCD با نسبت تصویر 18:9 مجهز شده است. در مقابل، U11 از نمایشگر 5.5 اینچی LCD با نسبت تصویر 16 به 9 استفاده می‌کند. رزولوشن صفحه‌نمایش U11 Plus با توجه به ابعاد آن، QHD + (و 1440 در 2880 پیکسل) خواهد بود.  

از آنجایی‎که شرکت HTC حاشیه‌های بالا و پایین صفحه‌نمایش را کاهش داده است، U11 Plus فاقد دکمه Home خواهد بود و سنسور اثرانگشت به بدنه پشتی منتقل می‌شود. در گوشی پرچمدار U11، از دکمه فیزیکی Home استفاده شده است که در حاشیه‏ی پایین صفحه‌نمایش قرار دارد و احراز هویت کاربران به کمک سنسور اثرانگشت که با این دکمه ادغام شده است؛ صورت می‌گیرد.

گوشی U11 Plus، نزدیک به 9.1 میلی‌متر ضخامت خوهد داشت؛ این در حالی است که ضخامت U11 تنها 7.9 میلی‎متر بود. U11 + به تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام و چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه یا 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه مجهز شده است. البته می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را با استفاده از کارت حافظه میکرو SD افزایش دهید؛ هر دو مدل به اسلات مذکور مجهز شده است.

U11 Plus با سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 راهی بازار خواهد شد؛ هرچند، مشخص نیست که چه زمانی به فروش می‎رسد. باید منتظر ماند و دید که شرکت اچ‌تی‎سی، چه برنامه‌ای برای رقابت با پرچمداران نیمه دوم امسال دارد که فاقد حاشیه‌ی اضافی در اطراف نمایشگر هستند؛ این سازنده تایوانی به صورت رسمی تأیید کرده بود که نسخه جدید U11 را توسعه می‌دهد و با وجود واگذاری بیش از نیمی از تیم تحقیق و توسعه اچ‌تی‌سی به گوگل، این شرکت تصمیمی برای خروج از بازار گوشی‌های هوشمند ندارد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

رضا

۱۳۹۶/۸/۱۵
باز هنگ تی سی یو 11 پلاس و دیگر هیچ...

راد

۱۳۹۶/۷/۳۰
راحت 3 سال عقبه htc

سعید

۱۳۹۶/۷/۳۰
بنجول ترین ضخیم ترین بی خاصیت ترین گوشی سال در مسیر نابودی کامل

سعید

۱۳۹۶/۷/۳۰
نیم میلیمتر مگه کمه؟؟خخخخخ ۸.۵ کجا ۹.۱ کجا .البته میشه ۶ میلیمتر نه ۵.واقعا خلاقیت و طراحی در شرکت بنجول هنگ تی سی صفره.تازه صفحه نوت ۸: ۶.۴ اینچه و قلم هم داره. هنگی ۱۰ که ضخیم ترین ۵ اینچی تاریخ آندروید بود اینم رکورد قطورترین ۶ اینچی تاریخو خواهد زد?????

Keyhan

۱۳۹۶/۷/۳۰
تا وقتی که یو11 7.9 بود اونم با ارگونومی بی همتاش کسی اسم ضخامت نیاورد حالا چی شده؟ تازه با بدنه خیلی جمو جورتر و باتری غول پیکرتر شده هم ضخامت هنگیا... شما در چه مقامو منصبی نشستین اینجا به طراحی اچ تی سی که همیشه وجه برتریش بوده ایراد وارد میکنید؟ بیاین یاد بگیریم هرچی به مغزای ردیمون خطور میکنه عنوان نکنیم. با تشکر