خانهاخبار
ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای کوچک سال 2017

ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای کوچک سال 2017

در ادامه معرفی ایمن‌ترین خودروهای سال 2017 میلادی، در این مقاله برترین‌ها را در کلاس شاسی بلندهای کوچک مورد بررسی قرار می‌دهیم.
۱۳۹۶/۷/۳۰

در این مدت در چند مقاله ایمن‌ترین خودروهای سال 2017 را مورد بررسی قرار دادیم و با استفاده از اطلاعات موسسه IIHS، برترین‌ها را در این زمینه معرفی کردیم. در این مقاله قصد داریم نگاهی به بهترین شاسی بلندهای کوچک سال 2017 از نظر عملکرد ایمنی بیندازیم.

اطلاعات زیر از جمع آوری داده‌های موسسه IIHS به دست آمده که 5 آزمون مختلف را در زوایا و شرایط مختلف بر روی هر خودرو انجام داده است. همچنین یکی از شاخصه‌های مهم در ایمنی خودروها در سال‌های اخیر، عملکرد خوب آنها در ترمز اضطراری خودکار است. ترمزگیری خودکار خودرو می‌تواند در زمینه پیشگیری از تصادفات بسیار موثر واقع شود. این سیستم‌ها در صورت نزدیک شدن سریع خودرو به یک خودروی دیگر و یا هر مانع دیگر را تشخیص می‌دهد و برای این موضوع به راننده هشدار می‌دهد. اگر راننده اقدام به کاهش سرعت نکرد، خود سیستم ترمزگیری می‌کند تا از تصادف جلوگیری کند و یا حداقل صدمات ناشی از تصادف را کاهش دهد. همچنین برخی سیستم‌های موجود در خودروها، می‌توانند عابرین پیاده و دوچرخه سواران را تشخیص دهند و برای جلوگیری از تصادف با آنها هم ترمز کنند.

بیشتر بخوانید:

ایمن‌ترین شاسی‌بلندهای متوسط سال 2017

ایمن‌ترین سدان‌های بزرگ و متوسط سال 2017

ایمن‌ترین خودروهای کوچک سال 2017

متاسفانه تنها یکی از خودروهای حاضر در این لیست یعنی تویوتا راو 4 به صورت استاندارد از ویژگی‌های ایمنی مهم بهره می‌برد. به همین دلیل به وجود سیستم ترمز خودکار اضطراری در هر یک از تریم‌ها و نسخه‌های مختلف خودروها اشاره می‌کنیم.

1. هوندا CR-V

image

کراس اوور کامپکت هوندا باوجود ظاهر ساده، محبوبیت بالایی کسب کرده است. اگر خودروی شما به سیستم ترمز اضطراری خودکار مجهز شود، یکی از ایمن‌ترین خودروهای این کلاس را در اختیار خواهید داشت. این سیستم بخشی از پکیج Honda Sensing است که در تریم‌های EX، EX-L و تورینگ عرضه می‌شود. دو موتور متفاوت برای محصول هوندا عرضه می‌شود؛ یکی موتور 2 لیتری 4 سیلندر با 184 اسب بخار و دیگری با 1.5 لیتر حجم و 4 سیلندر و مجهز به توربوشارژر که 190 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این قدرت توسط جعبه دنده خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. قیمت تریم مجهز به سیستم ترمز اضطراری، 27735 دلار است.

2. هیوندای توسان

image

شاسی بلند کامپکت هیوندای در همه آزمون‌های IIHS عملکرد موفقی داشته و به لطف وجود سیستم ترمز اضطراری خودکار می‌تواند از بسیاری از تصادفات جلوگیری به عمل آورد. این سیستم بخشی از پکیج آلتیمیت است که البته تنها برای مدل لیمیتد عرضه می‌شود. دو موتور متفاوت 2.0 و 1.6 لیتری برای توسان قابل انتخاب است که به ترتیب 164 و 175 اسب بخار قدرت دارند و این قدرت به وسیله جعبه دنده خودکار به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود. اگر قصد خرید یک نسخه مجهز به ترمز خودکار را دارید، باید 30725 دلار هزینه کنید.

3. کیا اسپورتیج

image

کراس اوور کیا در صورت تجهیز شدن به سیستم ترمز اضطراری خودکار، نمرات بالایی در آزمون‌های ایمنی خواهد گرفت. خریداران نسخه میان رده EX می‌توانند پکیج تکنولوژی را سفارش دهند و با سفارش آن، این ویژگی را دریافت کنند. البته در صورت خرید تریم بالا رده SX توربو، این سیستم را به صورت استاندارد دریافت خواهید کرد. دو موتور مختلف برای این خودرو قابل انتخاب است؛ یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر با 181 اسب بخار و یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو با 237 اسب بخار قدرت. فقط جعبه دنده خودکار در دسترس است اما برای انتقال قدرت، هم سیستم چهار چرخ متحرک و هم دیفرانسیل جلو در دسترس هستند. برچسب قیمتی 31595 دلار پیش روی خریداران است.

4. مزدا CX-3

image

متاسفانه تنها یکی از تریم‌های این کراس اوور کوچک و اسپرت مزدا به سیستم ترمز اضطراری هوشمند مجهز شده است و آن هم تریم بالا رده گرند تورینگ است. این سیستم بخشی از پکیج i-Activesense مزدا محسوب می‌شود. موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر به کار رفته در محصول مزدا، قادر است 146 اسب بخار قدرت تولید کند که این قدرت نه چندان زیاد، از طریق جعبه دنده خودکار به چرخ‌های جلو و یا هر چهار چرخ منتقل می‌شود. برای خرید یک مزدا CX-3 مجهز به ویژگی‌های ایمنی باید 27100 دلار پرداخت کنید.

5. مزدا CX-5

image

دیگر کراس اوور کامپکت مزدا، CX-5 است که او هم از نظر ایمنی، بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد. در صورت خرید تریم تورینگ و سفارش دادن پکیج i-Activesense و یا خرید تریم گرند تورینگ (که به صورت استاندارد از این ویژگی بهره می‌برد)، شما سیستم ترمز اضطراری خودکار را دریافت خواهید کرد که در امر پیشگیری از تصادف بسیار موثر واقع می‌شود. برای کراس اوور مزدا یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر در نظر گرفته شده که می‌تواند 187 اسب بخار قدرت تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده خودکار به چرخ‌های جلو و یا هر چهار چرخ منتقل کند. 27480 دلار، قیمتی است که باید برای خرید آن بپردازید.

6. میتسوبیشی اوتلندر

image

 

اوتلندر را می‌توان یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین شاسی بلندهای کمپانی ژاپنی میتسوبیشی دانست. کراس اوور کامپکت سه ردیفه میتسوبیشی، در نسخه‌های SEL و GT به سیستم ترمز اضطراری خودکار مجهز است که بخشی ار پکیج قابل سفارش تورینگ است. دو موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر و 3.0 لیتری 6 سیلندر برای اوتلندر قابل انتخاب است که به ترتیب 166 و 224 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. این نیرو به وسیله جعبه دنده خودکار به چرخ‌های جلو و یا هر چهار چرخ انتقال می‌یابد. برای خرید اوتلندر باید 30090 دلار از حساب بانکی‌تان برداشت کنید.

7. نیسان روگ

image

شاید روگ خودروی چندان جذابی نباشد اما مطمئنا عملکرد خوب آن در آزمون‌های ایمنی و کیفیت و اصالت ژاپنی، دلائل خوبی برای انتخاب آن هستند. در مدل بالا رده SL، یک پکیج پلاتینوم در دسترس است که به سیستم ترمز اضطراری خودکار مجهز است. همچنین یکی از ویژگی‌های خوب این سیستم، امکان تشخیص عابرین پیاده است که در کمتر پکیجی یافت می‌شود. موتورهای 2.0 و 2.5 لیتری 4 سیلندر برای این کراس اوور قابل انتخاب هستند که به ترتیب 176 و 170 اسب بخار قدرت را تحویل راننده می‌دهند. این قدرت به وسیله جعبه دنده خودکار به چرخ‌های جلو و یا هر جهار چرخ منتقل می‌شود. پرداخت 33925 دلار برای خرید این خودرو کافی است.

8. سوبارو فارستر

image

سوبارو فارستر تنها کراس اوور حاضر در این لیست است که به صورت استاندارد به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز شده و البته قیمت مناسبی هم دارد. همچنین در صورت انتخاب نسخه‌های لیمیتد و تورینگ، شما یک پکیج EyeSight را دریافت خواهید کرد که سیستم ترمز اضطراری خودکار را هم در اختیار شمار قرار خواهد داد. سوبارو فارستر با دو موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر با 170 اسب بخار قدرت و موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو با 250 اسب بخار قدرت قابل خریداری است که این نیرو با جعبه دنده اتوماتیک به هر چهار چرخ فرستاده خواهد شد. برای خرید این خودرو باید 33015 دلار بپردازید.

9. تویوتا راو 4

image

همانگونه که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، راو 4 تنها خودروی حاضر در این لیست است که به صورت استاندارد با سیستم ترمز اضطراری خودکار عرضه می‌شود. همچنین این سیستم قادر است عابرین پیاده را تشخیص دهد. محصول تویوتا تنها با یک موتور 2.5 لیتری قابل خریداری است که 176 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و آن را به وسیله جعبه دنده خودکار به هر چهار چرخ و یا چرخ‌های جلو می‌فرستد. برای خریدن یک راو 4 باید 25405 دلار هزینه کنید. 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

آیدین

۱۳۹۶/۸/۲
در بازار آمریکا اسم دیگه ی میتسوبیشی ای اس ایکس ، OUTLANDER SPORT هستش !

علی دلبخواه

۱۳۹۶/۸/۱
ممنون از توجهتون

علیرضا

۱۳۹۶/۸/۱
هفتا زاپنی دوتا کره ای...... اروپایی و آمریکایی!!!!!! صفرتا.... تفاوت برترینها اینجا مشخص میشه..... البته خودم به شخصه به این آمار شک دارم مثلا ولوو که بنیانگذار این تکنولوژیه کجاست؟!

Reza

۱۳۹۶/۷/۳۰
جناب دلبخواه تصویری که پست کردیدmitsubishi asx هست نه اوتلندر