خانهاخبار
دیتا سنتر اپل واقع در ایرلند و چالش‌های سر راه آن

دیتا سنتر اپل واقع در ایرلند و چالش‌های سر راه آن

اپل تمایل داشت تا سال 2017 مرکز دیتا سنتر ایرلند را راه اندازی کند اما بخاطر چالش‌ها و اعتراضات محلی هنوز ساخت و ساز این محل شروع نشده است.
۱۳۹۶/۷/۲۹
image

اپل در تلاش است که پرونده دیتا سنتر 1 میلیارد دلاری خود در County Galway، که دو سال منتظر آن مانده است، را پس بگیرد. هفته پیش بالاخره این شرکت تاییدیه ساخت و ساز را از دادگاه مرکزی ایرلند دریافت کرد. در حالی که انتظار می‌رود اپل ساخت و ساز در این مکان را آغاز کند، دو شهروند محلی چالش جدیدی را در سر راه شرکت قرار داده اند.

همانطور که در نشریه The Galway Advertiser گزارش شده است، دو وکیل مقیم آن ناحیه بر سر تاییده‌ دادگاه به اپل برای شروع ساخت و ساز درخواست تجدید نظر کرده‌اند. این درخواست روز چهارشنبه 25 اکتبر به دادگاه تسلیم شده است. قبلا، همان افراد با ابراز نگرانی‌های چند گانه‌ی محیط زیستی اپل را بر سر ساخت دیتا سنترش به چالش کشیدند، اما درخواست آنها توسط دادگاه رد شد.

مسئله‌های حفاظت از محیط زیست منبع بحث و جدل‌های معترضین در چند سال اخیر بوده است، که در اصل به این نکته اعتراض داشتند دیتا سنتر اپل تاثیری منفی بر جمعیت حیوانات محلی دارد و ممکن است منجر به راه افتادن بالقوه‌ سیل در زمین گلف زمین کناری شود. پس از آن، مسافت کم این دیتا سنتر با مرکز اتمی محلی این شهر باعث شد که اعتراضات جدیدی به ساخت و ساز این مکان شکل گیرد، هر چند که این مرکز اتمی سالهاست که از سیستم خارج شده است.

بسیاری از افراد محلی از وجود این دیتا سنتر در آن مکان استقبال می‌کنند. فردی که در این پرونده از ساختن این مکان استقبال می‌کند در گروه فیس بوکی برای نشریه Business Insider نوشته است که با دیدن چالش‌های جدید ایجاد شده برای این ساخت و ساز «قلب‌های بسیاری به درد آمده است».

اپل در اصل تمایل داشت که این دیتا سنتر تا اوایل سال 2017 ساخته و راه اندازی شود، اما پرونده‌های پشت سر هم موجب تاخیر بلند مدت ساخت این مرکز شده است. اگر اپل بتواند تاییدیه نهایی برای ساخت این مرکز را دریافت کند، دیتا سنتر Derrydonnell Forest برای 10-15 سال آتی مشغول ساخت و ساز خواهد بود و قرار است در این مرکز از سرویس‌هایی همچون App Store، Apple Music، Apple Pay و iCloud پشتیبانی شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

saeed666

۱۳۹۶/۷/۲۹
مردم ایران از خداشون همچین کمپانی های معروفی بیان اینجا کارخانه یا حتی یه نمایندگی بزنن اونوقت تو ایرلند اعتراض میکنن ببین ما کجا هستیم