خانهاخبار
سئات از سرمایه‌گذاری در ایران منصرف شد

سئات از سرمایه‌گذاری در ایران منصرف شد

مدتی پیش سئات اسپانیا اعلام کرد به سرمایه گذاری در ایران علاقه دارد اما مسئولان این شرکت در آخرین اظهار نظر خود انصراف از این کار را اعلام کرد.
۱۳۹۶/۷/۲۹

فولکس واگن یک کمپانی بزرگ است که شرکت‌های زیادی را تحت مالکیت خود دارد و سئات هم یکی از آنها است. سئات چندی پیش اعلام کرد که علاقه مند است در کشورهایی چون ایران سرمایه گذاری کند و به تولید خودرو بپردازد اما ظاهرا نظر مسئولین این کمپانی برگشته و از این کار منصرف شده‌اند.

سئات بخشی از کمپانی بزرگ فولکس واگن است که در کشور اسپانیا قرار دارد. سئات قصد دارد تمرکز خود را بر روی بازارهای اروپایی و دیگر مناطق بگذارد. یک سخنگوی شرکت سئات، روز چهارشنبه 26 اکتبر در مراسمی که در شهر برلین کشور آلمان برگزار می‌شد، در پاسخ به سوالی از سوی خبرنگار خبرگزاری رویترز گفت که کنفرانس مطبوعاتی اخیر ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، علت این تصمیم نبوده و سیاست‌های جدید آمریکا تاثیری بر روند تصمیم گیری سئات نداشته است.

ترامپ در این کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که قصد ندارد پاینبدی ایران به برجام را تایید کند و قصد دارد به هر طریقی که شده به این توافق پایان دهد. این سخنگو ادامه داد:

علت این کار این است که در حال حاضر سئات باید بر روی بازارهای بزرگ خود در اروپا تمرکز کند چراکه همچنان پتانسیل پیشرفت و گسترش بالایی دارد از جمله در کشورهایی چون ایتالیا و فرانسه و نیز مناطق دیگری چون آمریکای شمالی و لاتین.

image

 

مدیر بخش اجرایی سئات در ماه مارس اعلام کرده بود که دولت اسپانیا از آنها دعوت کرده تا فعالیت خود را در کشورهایی چون ایران گسترس دهد و در حال مطالعه و بررسی جوانب مختلف بود. سئات هم تمایل داشت تا فعالیت‌های خود را به بازارهای خارج از اروپا ببرد.

سئات تنها برند تولید کننده خودروهای خانوادگی فولکس واگن است که رشد بیش از 10 درصدی را در بازار اروپا تجربه کرده است به شکلی که در 9 ماهه نخست سال میلادی، با افزایش 15 درصدی تولید، موفق شده 294 هزار خودرو را به دست مشتریان برساند.

اولین حضور سئات در خارج از خاک اروپا پس از 67 سال، به تاسیس کارخانه‌ای در کشور الجزایر مربوط می‌شود که با همکاری یک توزیع کننده محلی، این اتفاق رخ داد. همچنین یک سخنگوی کمپانی فولکس واگن گفته که به دقت در حال بررسی شرایط کشور ایران و توسعه خودروسازی در کشور بوده‌اند.

سئات پس از یک دهه، بالاخره توانسته به سوددهی برسد و قصد دارد راهکارهای تقویت وضعیت مالی خود را بررسی کند و با استفاده از شرایط مختلف، به رشد خود ادامه دهد. امیدواریم مسئولین داخل کشورمان با تقویت روابط، سرمایه‌های جدیدی را برای داخل به ویژه برای بخش خودرو جذب کنند و مانع از بین رفتن انگیزه خودروسازان خارجی برای سرمایه گذاری در ایران شوند. 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)