خانهاخبار
بایدو از برنامه خود برای راه اندازی اتوبوس خودران در چین پرده برداشت

بایدو از برنامه خود برای راه اندازی اتوبوس خودران در چین پرده برداشت

اگر از علاقه‌مندان به دنیای فناوری باشید، قطعا نام بایدو را شنیده‌اید؛ کمپانی چینی جاه طلبی که قصد دارد با گوگل رقابت کند و همین حالا هم تا حدی جایگاه این غول فناوری را در چین تصاحب کرده است. یکی از حوزه‌های مورد علاقه این شرکت چینی اتومبیل‌های خودران است.
۱۳۹۶/۷/۲۸

بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری در چند سال گذشته سعی داشته‌اند تا مفهوم جدیدی به نام خودروهای بدون راننده و هوشمند را پایه گذاری کنند. یکی از این شرکت‌ها موتور جستجوی چینی بایدو است که تا به حال فعالیت‌ها و پیشرفت‌های چشمگیری هم داشته است و به تازگی برای پیشرفت بیشتر در این حوزه با BMW و مایکروسافت همکاری خود را آغاز نموده است.

image

اما به نظر می‌رسد علاقه بایدو تنها به خودروهای شخصی منتهی نمی‌شود و چینی‌ها به حمل و نقل عمومی هم چشم دوخته‌اند. در حاشیه کنفرانس D.Live وال استریت ژورنال، مدیر عامل بایدو فاش کرد که شرکتش قصد دارد یک اتوبوس خودران را در چین آزمایش کند. رابین لی اعلام کرد که بایدو با یک تولید کننده بزرگ اتوبوس در چین همکاری می‌کند و قصد دارد تا سال آینده یک جاده ویژه برای اتوبوس‌های خودران در کشورش راه اندازی کند.

البته این اولین بار نیست که درباره حرکت حمل و نقل عمومی به سوی وسایل خودران می‌شنویم. سنگاپور یکی از کشورهایی است که در این زمینه ابتکاراتی داشته است، مانند پادهای بدون راننده‌ای که می‌توانند مردم را از محله‌های مختلف به نزدیک‌ترین ایستگاه‌های اتوبوس برسانند. طرح دیگر سنگاپوری‌ها که توسط دانشگاه تکنولوژی نان‌یانگ این کشور طراحی شده است، یک اتوبوس مدرسه بدون راننده است که می‌تواند دانش آموزان را در اطراف کمپ‌های مورد نظر به گردش ببرد.

در حال حاضر با توجه به موارد و مشکلات قانونی و موانع انتظامی، فناوری‌های خودران هنوز از فاز آزمایشی به مرحله اجرایی نرسیده‌اند و زمان بیشتری برای رفع موانع و خلاء های پیش روی آن‌ها لازم است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)