خانهاخبار
بیکسبی 2: تلاش سامسونگ برای قدم نهادن فرای یک گوشی هوشمند

بیکسبی 2: تلاش سامسونگ برای قدم نهادن فرای یک گوشی هوشمند

نسل اول دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ حدود ۶ ماه قبل و همراه با گلکسی اس ۸/ اس ۸ پلاس معرفی شد، اما در امروز کمپانی ساسونگ در کنفرانس توسعه دهندگان خود موسوم به SDC، از نسخه ۲.۰ این دستیار رونمایی کرد.
۱۳۹۶/۷/۲۷

بیکسبی ۲.۰ طراحی شده تا فرای اکوسیستم گوشی‌های هوشمند به اجرا درآید. به طور کلی،‌دستگاه‌های متصل به وای‌فای می‌توانند از بیکسبی نیز بهره‌مند شوند. دستگاه‌هایی مانند تلویزیون‌ها، اسپیکرهای هوشمند و رایانه‌ها نیز می‌توانند بخشی از این محیط هوشمند باشند. طبق اعلام کره‌ای‌ها، این دستیار صوتی به زودی برای چند مدل از تلویزیون‌های این شرکت در بازارهای کره جنوبی و آمریکا عرضه خواهد شد. اما سامسونگ برای دستگاه‌هایی که قابلیت اتصال ندارند هم برنامه‌ای دارد که پروژه Ambiance نام دارد. در این پروژه، میکروفون‌های ارزان قیمت در مکان‌های مختلف قرار می‌گیرند تا خانه‌ها را هوشمندتر نمایند.

image

ایده پشت توسعه بیکسبی ۲.۰ این بوده است که استفاده از زبان طبیعی بتواند نسبت به مرور کردن صفحات اپلیکیشن‌ها، بهتر وظایف پیچیده را انجام دهد. دکتر اینجونگ ری، مدیر ارشد فناوری بخش نرم افزار و سرویس‌های سامسونگ به این نکته اشاره کرده که در بسیاری موقعیت‌ها، زبان طبیعی می‌تواند قوی‌ترین نوع رابط کاربری باشد، با این فرض که سیستم مذکور آن‌قدر هوشمند باشد که بتواند از آن تبعیت کند. این موضوع مشخصا برای دستگاه‌هایی صدق می‌کند که رابط کاربری قدرتمندی ندارند، مانند اپلیکیشن‌ها و خودروها.

image

دَگ کیتالوس، نایب رئیس سامسونگ الکترونیکس و مدیر عامل Viv Labs این موضوع را به خوبی درک می‌کند، زیرا او پیش از فروش Viv Labs به سامسونگ، دستیار صوتی سیری و سیستم تشخیص گفتار را تولید کرده است که توسط اپل خریداری شد. هنگامی که او در مراسم SDC حاضر شد، اعلام کرد متوجه شده است که رابط‌های صوتی پیش از این به آن نقطه که باید نرسیده‌اند، یعنی جایگاهی که از یک فناوری نوظهور به یک ابزار تبدیل شوند که در تار و پود زندگی روزانه مردم تنیده شده است. اما او به توسعه دهندگان نوید داد که این موضوع در آینده‌ای نزدیک و به لطف بیکسبی ۲.۰ محقق خواهد شد.

image

همچنین سامسونگ دریافت که بیکسبی ۲.۰ نیاز دارد تا منبع باز باشد و اعلام شد که هر کاری که توسعه دهندگان هم می‌توانند هر کاری که سامسونگ با بیکسبی انجام می‌دهد را انجام دهند. همزمان با معرفی نسخه دوم این دستیار صوتی، کیت توسعه بیکسبی ۲.۰ هم وارد فاز بتا شد. علاوه بر محصولات سامسونگ که به بیکسبی مجهز خواهند شد، شرکت‌های دیگر هم می‌توانند سخت افزار خود را با این دستیار دیجیتالی یکپارچه نمایند. در واقع این پروژه برای موفقیت نیاز به یک اکو سیستم حمایتی قوی دارد.

هنوز زود است که بخواهیم درباره عملکرد بیکسبی ۲.۰ نظر بدهیم، اما سامسونگ برای موفقیت این فناوری تمامی فعالیت‌های خود در حوزه اینترنت اشیا را که تحت پلتفرم SmartThings Cloud هدایت می‌شوند، متحد کرده است و همگی در یک API در دسترس قرار گرفته‌اند. این پلتفرم نیز برای شرکت‌های سخت افزاری و نرم افزاری سوم شخص قابل دسترس است و هدف کره‌ای‌ها از این اقدام این بوده که چند پارگی در حوزه اینترنت اشیار را که مشکلی بزرگ است، کاهش دهند. پلتفرم SmartThings Cloud یک فناوری پیچیده است که در چندین دیتا سنتر مختلف در مکان‌های مختلف زمین اجرا می‌شود تا منطق ریاضی، اعلان‌ها، رویدادها و دستورات را برای دستگاه‌های متصل فعال نماید.

image

با استفاده از بیکسبی ۲.۰ به عنوان رابط کاربری رایج و SmartThings Cloud به عنوان مرکز اطلاعات، سامسونگ همه آن‌چه را که برای ایجاد چشم انداز اینترنت اشیا (که به توسعه دهندگان وعده داده بود) نیاز داشت در اختیار دارد. کمپانی کره‌ای می‌تواند با استفاده از نفوذ اشتراک بخش سخت افزار و نرم افزار خود، این عرصه را به جلو پیش ببرد و حتی الهام بخش شرکت‌های دیگر برای فعالیت در این حوزه باشد. انتظار می‌رود که در نمایشگاه CES 2018 شاهد دموهای بیشتری از بیکسبی ۲.۰ باشیم. در حال حاضر هر دو شرکت گوگل و آمازون سخت مشغول کار روی این حوزه ‌اند، آمازون در جذب توسعه دهندگان برتر است و گوگل هم در توسعه علم عمیق و هوش مصنوعی؛ بنابراین سامسونگ برای رقابت با این دو کمپانی قدرتمند راه سختی پیش رو دارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

yashar2080

۱۳۹۶/۷/۲۹
اینایی که برای سام هنگ رویاست برای htc خاطرست..... دستیار صوتی شخصی htc... خیلی وقته این قابلیت رو داره

Bizhan

۱۳۹۶/۷/۲۷
???