خانهاخبار
Milvus 25mm F1.4، لنز فول‌فریم زایس برای کاربران کانن، سونی، نیکون و دیگران (با نمونه تصاویر)

Milvus 25mm F1.4، لنز فول‌فریم زایس برای کاربران کانن، سونی، نیکون و دیگران (با نمونه تصاویر)

زایس لنز واید Milvus 25mm F1.4 را مختص دوربین‌های تک‌لنزی انعکاسی (دی‌اس‌ال‌آر) با حس‌گر فول‌فریم، ساخته است.
۱۳۹۶/۷/۲۸
image

زایس با معرفی Milvus 25mm F1.4 شمار لنزهای خانواده میلووس را به 11 رساند. این لنز واید با فاصله کانونی ثابت 25 میلی‌متر، در کنار مدل‌های پیشین 35 میلی‌متری، 50 میلی‌متری و 85 میلی‌متری، چهارمین لنز فول‌فریم این خانواده با دیافراگم f/1.4 محسوب می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های لنز جدید زایس می‌توان به فوکوس صرفا دستی آن اشاره کرد که مطلوب بسیاری از حرفه‌ای‌ها است. زایس همچنین برای محافظت هرچه بیشتر از لنز، محفظه یا جداره آن را از جنس فلز ساخته و درزهای آن را به‌طور ویژه آب‌بندی کرده تا در برابر غبار و قطرات آب مقاوم باشد.

لنز Milvus 25mm F1.4 به‌مدد دیافراگم سریع و طراحی جدید اجزای اپتیکال خود، تصاویر پرکنتراست و بوکه‌های موزونی ثبت می‌کند و زایس نیز به همین جهت آن را هم برای عکاسی از مناظر و سازه‌ها و هم برای ثبت عکس‌ها و ویدیوهای خبری پیشنهاد کرده است. مضاف بر اینکه طبق ادعای زایس، حتی اگر دیافراگم لنز را روی حداکثر گشودگی تنظیم کرده باشید، مشکل بروز طوق‌های رنگی یا اصطلاحا color fringe روی تصویر به‌ندرت اتفاق می‌افتد.  

زایس نخستین لنزهای خانواده میلووس را در سال 2015 معرفی کرد. این لنزها با دست و بدون استفاده از موتور خودکار روی موضوع فوکوس می‌کنند و مختص دوربین‌های تک‌لنزی انعکاسی (دی‌اس‌ال‌آر) با حس‌گر فول‌فریم ساخته شده‌اند.

لنز Milvus 25mm F1.4 از نوامبر امسال با قیمت 2400 دلار وارد بازار می‌شود.

 

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

حسین ستاری

۱۳۹۶/۸/۲
واقعا فوق العادست!! میتونه عکاسی آسمان شب رو متحول کنه!

Samuel1987

۱۳۹۶/۷/۲۸
بسیار ارزشمند و فکر میکنم کارآمد
???