خانهاخبار
عکاسی پرتره تنها با یک لنز؛ گوگل تصاویر پرتره Pixel 2 را منتشر کرد

عکاسی پرتره تنها با یک لنز؛ گوگل تصاویر پرتره Pixel 2 را منتشر کرد

امروز گوگل برای به رخ کشیدن کیفیت عکس های پرتره پیکسل 2 و 2 ایکس ال، تصاویر پرتره گرفته شده با این دو را منتشر کرد. در ادامه با ما همراه باشید.
۱۳۹۶/۷/۲۷

پرچم‌داران جدید گوگل یعنی Pixel 2 و Pixel 2 XL اولین گوشی‌هایی هستند که مانند دوربین‌های DSLR می‌توانند تنها با یک لنز عکس پرتره بگیرند. پرتره به آن نوع از عکس‌ها گفته می‌شود که فوکوس دوربین کاملا بر روی سوژه باشد و پس‌زمینه تصویر مات شود. این گوگل این فناوری را مدیون فناوری‌های پیشرفته هوش‌مصنوعی و یادگیری‌ماشینی است. اما این عکس‌ها چقدر خوب هستند؟

درست زمانی که همه داشتند درباره حالت پرتره در دوربین پیکسل‌های جدید گمانه‌زنی میکردند، گوگل دسته‌ای از تصاویر پرتره گرفته‌شده با این دوربین‌ در دنیای‌واقعی را منتشر کرد و ما بسیار مشتاقیم تا آن‌ها را باشما به اشتراک بگزاریم. 

«تنها با یک لنز دوربین، عکس‌های پرتره Pixel 2 / 2 XL واقعا تحسین برانگیزاند.»

آیفون ۷ پلاس اپل سال گذشته رقابت عکس‌های پرتره در موبایل‌ها را کلید زد. این موبایل اولین دستگاهی بود که همراه با دوربین دوگانه تله‌فوتو با قابلیت گرفتن عکس پرتره معرفی شد. ولی بعضی عکس‌ها ظاهر جالبی نداشتند و در لبه مابین فرد و پس‌زمینه بسیار مصنوعی به نظر می‌رسیدند؛ بخصوص هنگامی که وارد جزییات موها در عکس می‌شدیم. 

عکس های زیر نشان‌دهنده این هستند که Pixel 2 و Pixel 2XL بسیار در این بابت از رقبا پیشی گرفته‌اند. حتی بر تک‌تک تارهای مو هم فوکوس شده و رنگ ها بسیار گیرا، زنده و واقعی هستند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

علی

۱۳۹۶/۷/۲۹
خیر در فارسی ما واژه Portrait رو پرتْره میخونیم

SAEED

۱۳۹۶/۷/۲۷
مگه Portrait نیست ؟ تلفظ صحیحش پرتره هست یا پرتریت ؟

علی

۱۳۹۶/۷/۲۷
هرچقدر هم که بتونه بکگراند رو مات کنه، به هر حال لنز واید هست و به خاطر اعوجاج اصلا برای پرتره مناسب نیست.

Samuel1987

۱۳۹۶/۷/۲۷
خیلی ارزشمند و خوبه این قابلیت دوربین گوگل پیکس 2 و به زودی طبق اخبار این قابلیت به دوربین باکیفیت گلکسی s8 و s8 plus با بروز رسانی و ارتقای نرم افزار اضاف میشه ...

h

۱۳۹۶/۷/۲۷
عکس شماره 11 خیلی خوشگله