خانهاخبار
مایکروسافت از لپ‌تاپ سرفیس بوک 2 رونمایی کرد؛ جدال با مک‌بوک‌های جدید اپل!

مایکروسافت از لپ‌تاپ سرفیس بوک 2 رونمایی کرد؛ جدال با مک‌بوک‌های جدید اپل!

شرکت مایکروسافت، به‌تازگی نسل جدید لپ‌تاپ‌های پرچمدار سرفیس‌ بوک را معرفی کرده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۷/۲۶

نسل جدید لپ‌تاپ‎های سرفیس بوک از نظر طراحی تغییراتی داشته است؛ مشخصات سخت‌افزاری آن ارتقاء پیدا کرده و ماندگاری شارژ باتری افزایش یافته است. همچنین، مایکروسافت سرفیس‌ بوک 2 را در دو اندازه به بازار عرضه می‌کند.

image

در نگاه اول، سرفیس بوک 2 شباهت‎های زیادی به نسل قبل دارد؛  با این‌حال، تغییرات جزئی در طراحی آن اعمال شده است. به عنوان مثال، لولاها و صفحه‌کلید بهبود پیدا کرده است. مانند نسل قبل، همچنان امکان جدا کردن نمایشگر از صفحه‏‌کلید وجود دارد.

همان‌طور که گفته شد، لپ‌تاپ سرفیس بوک 2 در دو مدل راهی بازار خواهد شد. مدل 13.5 اینچی و مدل 15 اینچی، حق انتخاب بیشتری به کاربران می‌دهند و می‌توانید بسته به نیاز خود، یکی از این دو مدل را خریداری کنید. مدل 13.5 اینچی به نمایشگری با رزولوشن 3000 در 2000 پیکسل مجهز شده و رزولوشن نمایشگر مدل 15 اینچی، 3240 در 2160 پیکسل است.

image

لپ‌تاپ‌های سرفیس بوک 2 با نمایشگر لمسی همراه شده‌اند و همچنین با قلم سرفیس پن جدید و سرفیس Dial سازگاری دارند. مدل 15 اینچی سرفیس بوک 2 از خنک‌کننده مجزا برای نمایشگر در هنگام استفاده از آن به عنوان تبلت و خنک‌کننده دیگر در صفحه‌کلید برای خنک‌ نگه‌داشتن دستگاه در هنگام پردازش محتوای سنگین، بهره می‌گیرد. با این‌حال، مدل 13 اینچی با پردازنده Core i7، تنها از خنک‌کننده در صفحه‌کلید بهره می‌گیرد؛ مدل 13 اینچی لپ‌تاپ جدید مایکروسافت با پردازنده Core i5 فاقد خنک‎کننده است.

image

لپ‌تاپ‏های جدید مایکروسافت از جمله مدل 13 و 15 اینچی، از پردازنده نسل هشتمی Core i7-8650U اینتل با چهار هسته پردازشی استفاده می‎کند که با فناوری Turbo Boost همراه شده است و باعث می‌شود تا هسته‌های پردازشی روی فرکانس 4.2 گیگاهرتز عمل کنند. نسخه ارزان‌قیمت مدل 13 اینچی  لپ‌تاپ سرفیس‌بوک 2 تنها با پردازنده نسل هفتمی Core i5-7300U در دسترس قرار خواهد گرفت.

image

در رابطه با تراشه گرافیکی به‌کار گرفته شده در لپ‌تاپ‌های سرفیس بوک 2، باید گفت که مدل 13.5 اینچی با پردازنده کیبی لیک به GPU اختصاصی Intel HD Graphics 620 مجهز شده است و می‎توانید مدل مجهز به پردازنده کافی لیک را با GPU قدرت‌مندتر Intel UHD Graphics 620 یا کارت گرافیک اختصاصی GeForce GTX 1050 با دو گیگابایت حافظه اختصاصی سفارش دهید. مدل 15 اینچی نیز به جی‌پی‌یو (واحد پردازش گرافیکی) Intel UHD Graphics 620 مجهز شده است و در صورت تمایل، نسخه قدرت‏مندتر آن با کارت گرافیکی GeForce GTX 1060 با شش گیگابایت حافظه اختصاصی از طریق وب‌سایت رسمی مایکروسافت قابل خریداری است.

 

مدل 13.5 اینچی و 15 اینچی لپ‌تاپ سرفیس بوک 2 در سه مدل با 256، 512 و 1 ترابایت حافظه SSD عرضه خواهد شد. همچنین نسخه‌ی پایه‌ آن‌ها به هشت گیگابایت حافظه رم LPDDR3 با فرکانس 1866 مگاهرتز مجهز شده است؛ البته امکان خریداری مدل مجهز به 16 گیگابایت حافظه رم وجود دارد.

image

لپ‌تاپ‌های جدید مایکروسافت دو درگاه USB-A 3.0، یک پورت یواس‌بی سی، اسلات حافظه SD، جک هدفون و پورت اختصاصی سرفیس به منظور شارژ دارند. همچنین خبری از درگاه تاندربولت به همراه لپ‌تاپ‌های جدید مایکروسافت نیست. مایکروسافت مدعی است که از نظر شارژدهی، لپ‌تاپ سرفیس بوک 2 نسبت به نسل قبل ارتقا پیدا کرده است؛ به همین جهت، می‌توانید با یک‌بار شارژ تا 17 ساعت به طور مداوم با اتصال نمایشگر به صفحه کلید به تماشای ویدیو بپردازید و در حالت تبلت، این شارژدهی باتری برای تماشای مداوم ویدیو به 5 ساعت کاهش پیدا می‌کند.

مدل 15 اینچی سرفیس‎بوک 2 با قیمت پایه 2499 دلار عرضه خواهد شد و نسخه 13.5 اینچی نیز 1499 دلار قیمت‎گذاری شده است. دریافت سفارش برای لپ‌تاپ جدید مایکروسافت از تاریخ 9 نوامبر آغاز می‌شود و سفارش مشتریان برای لپ‌تاپ‌های جدید سرفیس بوک 2 با نمایشگر 13.5 و 15 اینچی در تاریخ 16 نوامبر ارسال خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

alireza

۱۳۹۶/۷/۳۰
ههه نه باووووو؟
86 درصد دارن از ویندوز استفاده میکنن!!برنامه نویس؟؟???
آره برنام نویسی که میری مک میخره ولی روش ویندوز نصب میکنه???هروقت برنامه نویس شدی بیا سخن بگو???
جالبه که برنامه نویس های اپل واسه خود مکینتاش برنامه نمینویسن!!??
برو برو دیگه نبینم نظر

محمدعلي بهراميان

۱۳۹۶/۷/۲۷
نميدونم چطوري گفتي سيستم عامل بهتر از مك پرو ، ولي اينو جلو يه برنامه نويس و گرافيست نگو ، خندش ميگيره ?

arshia - all rights reserved

۱۳۹۶/۷/۲۶
دنیای این محصولات مایکروسافت با ایسر و ایسوس فرق میکنه
منظور این نیست که اونا خوب نیستن...بلکه منظور اینه که این گجت های مایکروسافت برای رقابت با محصولات شرکت اپل هستن که بابت کارایی کمتر قیمت بالایی رو طلب میکنن...
یعنی به چالش کشیدن بازار گجت های گرون قیمت که توش اپل جولان میداد.

ولید

۱۳۹۶/۷/۲۶
وقتی کیفیت کالا به حد مناسب برسد، مشتریان تنها به قیمت جنس نگاه خواهد کرد.
حالا لپ تاب های بازار به اندازه کافی رشد کرده که خواهشات مان را جواب گو باشد . شرکت ها باید به قیمت مناسب هم فکر کنند .
قمیت اش بلند است با اسوس و اسر نمی تواند رقابت کند. تنها در قیمت بلند با مک بوک رقابت میکند.

alireza

۱۳۹۶/۷/۲۶
قدرت بیشتر از مک پرو عمر باتری بیشتر از مک پرو سیستم عامل بهتر از مک پرو صفحه لمسی،قلم
گرافیک مجزا و... اونوقت این کجا باید با مک پرو مقایسه بشه؟؟