خانهاخبار
مدیر عامل بلک بری: دیگر خطری ما را تهدید نمی‌کند

مدیر عامل بلک بری: دیگر خطری ما را تهدید نمی‌کند

تا چند سال پیش شایعات فروش و واگذاری بلک بری رونق بسیاری داشت. اما اخیرا مدیر عامل این شرکت کانادایی در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که شرکت آن برهه را پشت سر گذاشته است و به قدرت به فعالیت‌اش ادامه می‌دهد
۱۳۹۶/۷/۲۶
image

زمانی بلک بری امیدوار بود که سیستم عامل موجود در گوشی‌های خود آنقدر قدرتمند باشد که بتواند به رقابت با سیستم‌ عامل‌های iOS و اندروید بپردازد. با اینکه بلک بری قطعا طرفداران وفادار خود را دارد، پلتفرم موبایلی این شرکت هیچوقت نتوانست آنطور که مدیران شرکت امیدوار بودند،‌ ظاهر شود.

در حقیقت همین امر موجب شد که بسیاری درباره آینده‌ این شرکت به شک و تردید بیافتند و حتی در برهه‌ای از زمان اوضاع چنان به نظر می‌رسید که انگار شرکت می‌خواهد به فروش گذاشته شود. با تمامی این تفاسیر، مدیرعامل بلک بری، جان چن، اعلام کرد که خطر از سر این شرکت گذشته است. او که با نشریه‌ی TheStreet مصاحبه کرده است، اینطور عنوان می‌کند که دوره‌ی گذار بلک بری به اتمام رسیده است.

برای آنهایی که از اخبار مطلع نیستند بگوییم که بلک بری قبلا اعلام کرده بود که دیگر قصد ندارند سخت‌ افزارهای خود را تولید کنند. به جای آن، قصد داشتند که لیسانس برند خود و نرم افزارشان را به شرکت‌هایی همچون TCL عرضه کنند. به نظر ایده‌ خوب و پولسازی بود زیرا این شرکت محاسبه کرده بود که با صرف فروختن لیسانس برنداش به بیرون 56 میلیون دلار به دست آورد، رقمی که چهار برابر مبلغی بود که سال پیش استفاده کرده بودند.

تا به حال، TCL چند دستگاه معدود تحت لیسانس بلک بری به بازار عرضه کرده که آخرین آنها گوشی بلک بری Motion است که یک گوشی هوشمند اندرویدی تماما لمسی به شمار می‌رود؛ این گوشی برخلاف گوشی‌های متاخر این شرکت از کیبورد فیزیکی معروف بلک‌بری برخوردار نیست.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)