خانهاخبار
افزایش چشمگیر محبوبیت پنل‌‌های OLED در گوشی‌های هوشمند تا سه سال دیگر

افزایش چشمگیر محبوبیت پنل‌‌های OLED در گوشی‌های هوشمند تا سه سال دیگر

اخیرا گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد تا سال 2020 محبوبیت نمایشگرهای OLED از LCD پیش خواهد گرفت.
۱۳۹۶/۷/۲۶
image

سال 2017 تغییرات زیادی در چگونگی دید و حس ما از گوشی‌های هوشمند با خود به همراه داشت، اما هیچ چیز مهم‌تر از تغییر صفحه نمایشگرها به سمت نمایشگرهایی بدون حاشیه نبود. مادامیکه حاشیه‌ها باریک‌ تر و باریک تر می‌شوند و اندازه‌ی صفحه نمایش بزرگتر می‌شود، خود نمایشگر اهمیت بیشتری نسبت به چیزی که قبلا بود پیدا می‌کند. این ما را به سمت پرسیدن سوالی سوق می‌دهد که برای سالیان موجب افتراق کاربران شده است: LCD یا OLED؟

در حالی که سالها پیش جواب اغلب افراد ( و همچنین سازندگان گوشی) LCD بود، سامسونگ به خاطر بکار بردن آن در گوشی‌های پرچمدارش نظیر سری گلکسی S و گلکسی Note، نقش پر رنگی در محبوبیت OLED داشت.

یا به عبارت دیگر، OLED امروزه بیشتر از پیش محبوب شده است. و به نظر می‌رسد این گرایش به این زودی‌ها از چشم نمی‌افتد - در حقیقت، گزارش جدیدی از تحقیق انجام شده توسط موسسه‌ Display Supply Chain Consultants ادعا می‌کند که استفاده از OLED در گوشی‌های هوشمند تا سال 2020 از LCD پیشی می‌گیرد.

چیزی که اصلا تعجب آور نیست. در حال حاضر سری گوشی‌های هوشمند پر فروش در حال گذار به سمت تعبیه کردن این تکنولوژی در دستگاه‌های تولیدی خود هستند و سازندگان نمایشگرهای چندگانه از فرصت پیش آمده استفاده می‌کنند تا خطوط تولید OLED خود را بسازند. تغییر رویکردی که اجتناب ناپذیر است. اما رخ دادن این اتفاق در آینده نزدیک مورد تعجب آوری است - با در نظر گرفتن پیشرفت این صنعت از روز نخست تا به الان، سه سال زمان چندان درازی برای چنین تغییر رویکردی نیست.

یکی دیگر از پیش‌ بینی‌های عمده این است که تا پایان سال بعد تکنولوژی‌های OLED انعطاف‌پذیر  نسبت به رقیبان سخت خود محبوب‌تر خواهند شد. اینکه آیا گوشی‌های استفاده کننده از این OLED ها از صفحه نمایش منحنی برخوردار خواهند بود یا نه را باید منتظر گذشت زمان بود و دید اما با این حال، یک سازنده می‌تواند از یک پنل انعاطف پذیر در یک صفحه نمایش مسطح استفاده کند که می‌تواند مقرون به صرفه تر باشد (در حقیقت، بعضی از این گزارش‌ها ادعا می‌کنند که پنل‌های انعاطف پذیر OLED ارزانتر تمام می‌شوند).

قطعا این خبر برای کاربران نهایی خبر مسرت بخشی است. OLED از کیفیت تصویر بهتری برخوردار است و انرژی کمتری مصرف می‌کند (نمایش دادن رنگ مشکی محض نیازی به انرژی ندارد). هنوز برای دیگر سازندگان مشکلات عدیده‌ای بر سر راه ساختن این نمایشگر ها وجود دارد؛ سازندگانی که از تجربه‌ی بسیار کمتی در ساخت پنل‌های OLED مختص به خود برخوردارند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)