خانهاخبار
وان‌پلاس: جمع‌آوری اطلاعات کاربران را متوقف می‌کنیم

وان‌پلاس: جمع‌آوری اطلاعات کاربران را متوقف می‌کنیم

به احتمال زیاد علاقه‎مندان به گوشی‌های هوشمند وان‎پلاس از مشکلاتی که برای جدیدترین پرچم‌دار این کمپانی به وجود آمده، باخبرند. این‎بار نیز در اتفاقی تازه این کمپانی چینی به انتقال اطلاعات محرمانه کاربران دست زده است. با جی اس ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۷/۲۳

ظرف روزهای گذشته، کاشف به عمل آمده که تولیدکننده چینی وان‎پلاس اطلاعات محرمانه گوشی‌های هوشمند کاربرانش از جمله اطلاعات مربوط به شماره سریال، شماره IMEI (کد 15 رقمی مربوط به آنلاک کردن گوشی)، آدرس MAC (آدرس برقراری ارتباط از طریق شبکه)، نام شبکه گوشی‎های هوشمند، و نام شبکه اینترنت بی سیم را جمع‌آوری کرده است.

به محض انتشار این خبر، کمپانی وان‎پلاس در پی پاسخ برآمد، این شرکت مدعی شد که انتقال داده‎ها در فضایی کاملا امن انجام شده و تنها برای انطباق نرم‎افزار با عادت‎های رفتاری کاربران صورت گرفته و به زودی نیز متوقف خواهد شد.

کارل پای موسس کمپانی وان‎پلاس نیز در پستی که در صفحه اختصاصی‎اش منتشر کرده، به جمع‎آوری داده‎های گوشی‌های هوشمند کاربران اعتراف نموده و به آن‎ها اطمینان داده که این اطلاعات را تحت هیچ شرایطی در اختیار شرکت‎های سودجو قرار نخواهد داد. وی در ادامه اظهار داشت که این کمپانی جمع‎آوری اطلاعاتی همچون شماره تماس‎ها، آدرس‌های MAC و داده‎های WiFi را متوقف کرده است.

به گفته کارل پای، به زودی امکان ویژه‌ای برای کاربران گوشی‌هایی با سیستم عامل اکسیژن فراهم خواهد شد که پیش از هر اقدامی، از کاربران درخواست دارد تا در صورت تمایل به شرکت در برنامه «تجربه استفاده از گوشی‌های OP» به نصب برنامه بپردازند. در هنگام نصب؛ برنامه، کاربران را از جمع‌آوری اطلاعات آگاه می‌کند. همچنین در صورت شرکت کاربران در این برنامه، کمپانی وان‌پلاس توافق‌نامه‌ای را تنظیم خواهد کرد و چگونگی انتقال داده‎های گوشی را برای کاربران شرح می‌دهد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

saeed666

۱۳۹۶/۷/۲۳
دیدین بازم این برندهای چینی گند زدن. اگه کسی نمیفهمید اینا بازم اطلاعات کاربران رو جمع آوری میکردن؟. این کمپانی های چینی و کره ای بخاطر سود هر کاری میکنن. مخصوصا چینی ها هم حق کپی رایت رو نگه نمیدارن همم اطلات کاربران رو میدزدن عوضی ها