خانهاخبار
آیفون 6.46 اینچی اپل با پشتیبانی از قلم لمسی عرضه خواهد شد

آیفون 6.46 اینچی اپل با پشتیبانی از قلم لمسی عرضه خواهد شد

براساس یک شایعه جدید، اپل در حال مذاکره با شرکت‌های مختلف برای تولید قلم لمسی جدید است تا یک گوشی آیفون را با پشتیبانی از استایلوس در سال 2019 عرضه نماید.
۱۳۹۶/۷/۲۳

آیفون 10 (iPhone X) پیشرفته‌ترین گوشی تولید شده توسط شرکت اپل محسوب خواهد شد و کوپرتینویی‌ها این مدل را در تاریخ 3 نوامبر به بازار عرضه خواهند کرد؛ البته دریافت سفارش برای این محصول از 27 اکتبر آغاز می‎شود.

با وجود اینکه هنوز آیفون 10 به بازار عرضه نشده است، شایعات از عرضه نسل بعد آن یعنی آیفون‎های 2018 خبر می‌دهند که قرار است با آیفون 10 و آیفون 8 (و مدل «پلاس») جایگزین شوند. اطلاعات تازه منتشر شده به این موضوع اشاره دارد که احتمالاً اپل یک آیفون با پشتیانی از قلم دیجیتالی معرفی خواهد کرد.

یک منبع مطلع در صنعت به The Investor اعلام کرده است که اپل درنظر دارد یک آیفون جدید را با پشتیبانی از قلم لمسی در اوایل سال 2019 ارائه دهد. این منبع مطلع افزوده است که کوپرتینویی‏‌ها در حال حاضر با چندین شرکت مطرح که قلم لمسی تولید می ‌کنند؛ وارد مذاکره شده است تا شریک تجاری خود را مشخص نماید.

image

اینکه اپل برای عرضه آیفون با قلم لمسی برنامه‌ریزی کرده است، موضوع چندان جدیدی محسوب نمی‌شود زیرا می‌دانیم که این شرکت در حال‌حاضر چندین پتنت را به منظور ارائه قلم برای گوشی‌‏های هوشمند آیفون در طی چند سال اخیر به ثبت رسانده است.

کوپرتینونشین‌ها در سال 2016، قلم Apple Pencil را برای تبلت‌های آیپد پرو معرفی کرده‎ بودند؛ همچنین چندین قابلیت مربوط به یادداشت‌برداری به سیستم‌عامل iOS اضافه شده است. هنگامی‌که اولین آیفون معرفی شد، استیو جابز استفاده از قلم را در گوشی‌های هوشمند امری بیهوده توصیف کرده بود اما به‌نظر می‌رسد که استقبال کاربران از سری گلکسی نوت و رهبری اپل توسط تیم کوک، باعث شده است تا اپل از سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ی خود فاصله بگیرد. به همین جهت، کاملاً قابل پیش‌بینی بود که زمانی فرا برسد تا اپل آیفون با پشتیبانی از قلم لمسی ارائه دهد.

قلم S-Pen که در سری فبلت‌های گلسی نوت به کار گرفته شده است، بر مبنای فناوری رزونانس الکترومغناطیسی طراحی شده که شرکت سامسونگ را مجاب کرده تا تعدادی پنل اضافی را به زیر نمایشگر فبلت‌های گلکسی نوت اضافه نماید تا از قلم S-Pen پشتیبانی کنند. فناوری که اپل برای تولید قلم لمسی (استایلوس) خود روی آن کار می‌کند، خازنی است که نه تنها باعث کاهش هزینه تولید می‌شود؛ بلکه تجربه واقعی را مشابه با قلم‌های معمول برای کاربران به همراه خواهد داشت.

البته اپل نیاز دارد تا تغییراتی را در تراشه‌های سری A به وجود دارد تا این چیپ‌ست‌ها از از قلم‌های لمسی روی گوشی‌های آیفون، پشتیبانی کنند. همچنین انتظار داریم برنامه‎های مخصوصی نیز به سیستم‌عامل iOS افزوده شود که لذت یادداشت‌برداری را دو چندان خواهد کرد!

در حال‌حاضر، هنوز مشخص نیست که آیا اپل قلم‌های جدید را برای آیفون بعدی خود به صورت جداگانه عرضه خواهد کرد یا آن‌ها را به همراه آیفون جدیدش ارائه می‌دهد؛ البته با توجه به سابقه‌ای که از اپل سراغ داریم، احتمالاً برای خرید این قلم‌ها باید به صورت جداگانه هزینه کنید! از آنجایی‌که اپل در حال طراحی یک آیفون 6.46 اینچی است، منطقی به‌نظر می‏‌رسد که این مدل از قلم لمسی جدید اپل برای گوشی‌های آیفون پشتیبانی نماید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

sahar

۱۳۹۷/۱/۲۰
شما میاست بهش بگی خودش بلد نبوده چی بسازه

sahar

۱۳۹۷/۱/۲۰
شمایی ک میگین نوت ۸ بهتر از ایفونx پس داخل صفحه ایفون چی میخواین برین سامسونگ بگیرین زورتون میاد ک ایفون قیمتش بالا اقا نظر نده برو دنبال سامسونگ عجبا

Ali D

۱۳۹۶/۸/۲۰
ایول داداش
حرف حق جواب نداره

کریم

۱۳۹۶/۸/۱
داداشا انگار نمیدونید امریکا کیه؟!

رضا

۱۳۹۶/۷/۲۴
مطمن بود زیر این پست به عده هستن ک دنبال اینن ک اپل یه گاف بده بچسبن بگن اره سامسونگ اینجوری نیس
قلم نو اوری حساب نمیشه
ک سامسونگ زده
توجه داشته باشید اصلا کاربرد قلم تو گوشی کیفیتی نیس
پس انقدر گندش نکنید ک سامسونگ چون سری نوتش طرفدار زیاد داره پس قلمش کیفیت بهتری داره.