خانهاخبار
فروش 10.5 میلیون گوشی نوکیا در اولین سال بازگشت

فروش 10.5 میلیون گوشی نوکیا در اولین سال بازگشت

نوکیا پس از چند سال سکوت، امسال با عرضه چند گوشی اندرویدی دوباره به میدان رقابت بازگشت. کارشناسان معتقدند محصولات این سازنده از فروش خوبی در بازار برخوردارند و ممکن است آمار فروش این کمپانی تا سال 2018 به تعداد 10.5 میلیون دستگاه برسد.
۱۳۹۶/۷/۲۲
image

تامی آهونین، کارشناس صنعت موبایل و مدیر پیشین کسب و کار 3G نوکیا، روز گذشته اعلام کرد که نوکیا احتمالا موفق می‌شود 10.5 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در اولین سال بازگشتش به این عرصه به فروش برساند. بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران با محاسبه داده‌هایی که در دسترس داشتند به این نتیجه رسیده‌اند که نوکیا توانسته است تعداد 100000 دستگاه تلفن همراه را در سه ماهه اول سال 2017 بفروشد. همان‌طور که می‌دانید، کمپانی HMD Global در این بازه زمانی برند نوکیا را با عرضه گوشی نوکیا 6 تنها در کشور چین احیا کرد و این آمار فروش هم از همین جهت چشم‌گیر به نظر می‌رسد. در ادامه عرضه جهانی محصولات این برند، کارشناسان حدس می‌زنند نوکیا موفق شد 1.4 میلیون دستگاه تلفن هوشمند را در ماه ژوئن به فروش برساند. تامی آهونین دراین‌باره مدعی شده که این سازنده توانسته است در سه ماهه سوم 2017 تعداد 2.5 میلیون گوشی هوشمند بفروشد.

این مدیر سابق اجرایی نوکیا پیش‌بینی کرده است که این کمپانی احتمالا سه ماهه چهارم امسال را به خاطر جمعی از عوامل مهم، با فروش تعداد 3.5 میلیون دستگاه به پایان می‌رساند. علاوه بر وجود گوشی‌های عرضه شده نوکیا مانند نوکیا 3، 5، 6 و پرچم‌دار 8 و احتمال ادامه فروش آن‌ها، بسیاری از کارشناسان معتقدند که HMD Global در این مدت احتمالا دو گوشی دیگر هم معرفی و عرضه می‌کند. آهونین همچنین می‌گوید که فروش محصولات موبایلی در روزهای آخر سال معمولا افزایش می‌یابد و این روند امسال هم قطعا ادامه پیدا می‌کند. صرف‌نظر از سه ماهه اول سال 2017 که محصولات نوکیا هنوز به‌صورت جهانی عرضه نشده بود، HMD Global احتمالا موفق می‌شود تعداد 10.5 میلیون گوشی هوشمند تا نیمه سال 2018 به فروش برساند. محققان معتقدند این آمار احتمالا تا زمان جشن یک‌سالگی بازگشت نوکیا به عرصه موبایل محقق می‌شود.

به‌جز عرضه نسبتا موفق گوشی‌های میان رده و پایین رده نوکیا ازجمله نوکیا 3، نوکیا 5 و نوکیا 6، HMD همچنین در تلاش است گوشی‌های قدیمی‌تر را هم پشتیبانی کند. نوکیا 3310 (2017) ، نسخه به‌روزرسانی شده گوشی محبوب 3310 (200) نمونه‌ بازر و موفقی از این موضوع است. این سازنده فنلاندی بازارهای متعددی را مورد هدف قرار داده اما در قبضه تمام و کمال آن‌ها هنوز موفق ظاهر نشده است. برای مثال نوکیا 8، پرچم‌دار نوکیا، قرار نیست در آمریکا عرضه شود. شایعه شده است که نوکیا قصد دارد به زودی یک گوشی پایین رده ارزان به نام نوکیا 2 و یک پرچم‌دار بدون حاشیه و سطح بالا به نام نوکیا 9 را معرفی کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

farhad

۱۳۹۶/۸/۴
نوکیا همونطوری که توی ویندوزفون کوچیکترین موفقیتی نداشته اینجام بین بزرگان اندرویدی همچون سامسونگ و سونی هم نمیتونه شاخ وشونه بکشه و به زانو درمیاد و دوباره باید بره 1100 خودشو تولید کنه و به خوبی خوشی به حیات خودش پایان بده

ه سعیدی

۱۳۹۶/۸/۱
کاش گارانتی معتبر در ایران براش بیاد. اینک ک فقط وبسایت مای نوکیا گارانتی می کنه

رامین

۱۳۹۶/۷/۲۶
خوب معلومه هوآوی gr3بخر

فرشاد

۱۳۹۶/۷/۲۲
جی سی ام به نظرت نوکیا3 ارزش خرید داره یا نه......................................................... ممنون میشم اگه جواب بدین............. با قیمت500 هزار تومن چی پیشنهاد میدین؟؟؟؟؟؟