خانهاخبار
انتشار بسته امنیتی اکتبر و اندروید نوقا 7.1.2 برای نوکیا 6

انتشار بسته امنیتی اکتبر و اندروید نوقا 7.1.2 برای نوکیا 6

کمپانی HMD Global چندی پیش وعده داد که قرار است همه گوشی‌های اندرویدی امسالش را به اندروید 8 اوریو ارتقا دهد. در شرایطی که حدودا 3 ماه تا پایان سال 2017 باقی مانده، فایل به‌روزرسانی به اندروید نوقا 7.1.2 برای نوکیا 6 امروز منتشر شد.
۱۳۹۶/۷/۲۲
image

کمپانی HMD Global امروز به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای گوشی نوکیا 6 منتشر کرده که قرار است آن را به اندروید نوقا نسخه 7.1.2 ارتقا دهد. این به‌روزرسانی سیستم عامل ویژگی هشدار درباره مصرف باتری گوشی را هم با خود به همراه می‌آورد. این ویژگی درواقع به‌عنوان یک گزینه تازه در منوی تنظیمات باتری دیده می‌شود و اطلاعات بیشتری درباره اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی فراهم می‌کند. به‌روزرسانی نرم‌افزاری تازه نوکیا 6 علاوه بر این ویژگی‌ها، شامل بسته امنیتی ماه اکتبر است و همچنین رابط کاربری و پایداری سیستم را هم بهبود می‌بخشد.

این به‌روزرسانی نرم‌افزاری در حال حاضر به‌صورت خودکار منتشر می‌شود و انتشار آن برای همه دستگاه‌های نوکیا 6 در سرتاسر جهان ممکن است چند روز طول بکشد. البته همه کاربران قادر خواهند بود در صورتی که هشدار دریافت این فایل را مشاهده نکردند، ان را به‌صورت دستی جستجو و دریافت کنند. نوکیا دراین‌باره به همه کاربرانش توصیه می‌کند روند دانلود فایل به‌روزرسانی را حتما تحت شبکه پایدار Wi-Fi دریافت کنند و متحمل هزینه اضافه در ارتباط سلولار نشوند. بهتر است کاربران  از همه اطلاعات گوشی پیش از نصب این فایل روی کارت حافظه microSD یا کامپیوتر شخصی نسخه بکاپ تهیه کنند و همچنین سطح انرژی باتری را هم تحت کنترل بگیرند تا دستگاهشان در خلال روند نصب خاموش نشود. البته قسمت مهم ماجرا آنجاست که این فایل حدودا 665 مگابایت حجم دارد و فضای خالی حافظه داخلی گوشی باید حداقل به همین میزان باشد.

کمپانی HMD Global در اوایل سال 2017 گوشی نوکیا 6 را رسما معرفی کرد. مشخصات فنی این گوشی درواقع ترکیبی از ویژگی‌های پایین رده و میان رده است. این گوشی از تراشه 64 بیتی کوالکام اسنپ‌دراگون 430 با پردازنده 8 هسته‌ای از نوع ARM Cortex A53 با قدرت فرکانس حداکثر 1.4 گیگاهرتز قدرت می‌گیرد و پردازنده گرافیکی‌اش هم Adreno 505 است. نوکیا 6 صفحه نمایش 5.5 اینچی با وضوح تصویر 1920 در 1080 و نسبت نمایش 16:9 دارد و در دو نسخه با کانفیگ مختلف معرفی شده است. مقدار رم در این نسخه‌ها معادل 3 و 4 گیگابایت و حافظه داخلی‌شان به‌ترتیب 32 و 64 گیگابایت است که با کارت حافظه جانبی microSD قابل ارتقاست. دوربین اصلی گوشی مذکور به یک لنز 16 مگا پیکسلی مجهز شده و حسگر سلفی‌اش 8 مگا پیکسلی در نظر گرفته شده است. ظرفیت باتری غیرقابل تعویض نوکیا 6 معادل 3000 میلی‌آمپر و به جایگاه سیم‌کارت هیبریدی با پشتیبانی از دو سیم‌کارت یا یک سیم‌کارت و یک کارت microSD به‌صورت هم‌زمان مجهز شده است. این گوشی به‌صورت پیش‌فرض یه سیستم عامل اندروید نوقا نسخه 7.1.1 مجهز شده بود و انتظار می‌رود در خلال ماه‌های آینده تا پیش از آغاز سال 2018 به اندروید 8.0 اوریو هم به‌روزرسانی شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۶/۸/۲۱
نرم افزارهایی ک نصب کردیم پس از آپدیت می پرن؟

hadi

۱۳۹۶/۷/۲۴
من که کلن از نوکیا نا امید شدم اینقد که سیستم عامل عوض کرد اخرم بعد چند سال پشتیبانی(همون به روز رسانی سیستم عامل اما برنامه جدید هیچی)ولش کرد من از همون اول تمام گوشیام نوکیا بود الان لومیا۹۳۰دارم اما دیگه اصلن سمته نوکیا نمیرم

اسماعیل

۱۳۹۶/۷/۲۲
سلام صبرکن نوکیا 10 بیاد بگیرش احتمالا دوربین 41 مگاپیکسلی هست اطلاعاتی به بیرون درز کرده فعلا مشخص نیست دقیق، ولی خوب حداقل بالای 4 و بیشتر قیمتشه

سعید

۱۳۹۶/۷/۲۲
نوکیا تازه از راه رسیده سیستمشو به روز رسانی کرد و به بازار فرستاد ولی هنوز برای سامسونگ A5 2017 آبدیت نوقا نیومده.. واقعا ایول نوکیا. منتظرم تا نوکیا ۹ بیاد تا بگیرم.