خانهاخبار
استقبال گرم: حامیان یاشیکا تنها در 4 ساعت بودجه ساخت دوربین Y35 را تامین کردند!

استقبال گرم: حامیان یاشیکا تنها در 4 ساعت بودجه ساخت دوربین Y35 را تامین کردند!

کارزار یاشیکا در کیک‌استارتر که حداقل سرمایه لازم را 100,000 دلار هدف‌گذاری کرده بود، طی 2 روز به مرز یک میلیون دلار رسید.
۱۳۹۶/۷/۲۱
دوربین جدید Yashica Y35 تنها چند روز پس از معرفی رسمی، شاهد برخی بهبودهای فنی خواهدبود که افزایش گشودگی دیافراگم ثابت از 2.8 به 2 از آن جمله است.

پیش‌تر اطلاع یافتید که یاشیکا پس از 14 سال دوری از دنیای عکاسی با دوربین جدید Yashica Y35 بازخواهدگشت و جذب سرمایه لازم برای تولید آن نیز از 10 اکتبر در سایت کیک‌استارتر کلید خورد.

اینک خبرهای رسیده چنین حکایت می‌کنند که پروژه یاشیکا با استقبال چشم‌گیر مردم مواجه شده و حامیان مالی طی تنها 4 ساعت توانستند سرمایه اولیه 100 هزار دلاری برای آغاز ساخت دوربین جدید را تامین کنند.

گزارش‌های یکی دو روز گذشته سایت‌هایی مثل photorumors و camerajabber نشان می‌داد میزان مشارکت‌های مردمی هواداران یاشیکا به مرز یک میلیون دلار رسیده و این در حالی است که تا پایان کارزار یادشده هنوز حدود 36 روز زمان باقی است.

با این اوصاف، پروژه Y35 در کیک‌استارتر را می‌توان یکی از موفق‌ترین پروژه‌های جذب سرمایه عمومی در حوزه عکاسی تا به امروز دانست.

دست‌اندرکاران پروژه یاشیکا ضمن قدردانی از حامیان مالی خود، از اعمال برخی بهبودهای فنی در دوربین Y35 خبر دادند که شاید مهم‌ترین آن‌ها افزایش درجه گشودگی دیافراگم ثابت از 2.8 به 2 است.

طبق آخرین اطلاعات منتشرشده، در دوربین جدید یاشیکا اولویت تنظیمات با دیافراگم ثابت است و سرعت شاتر را نیز خود دوربین به‌صورت خودکار محاسبه می‌کند. با این حال، یک حالت نوردهی پنج‌مرحله‌ای (-2/-1/0/+1/+2) و همچنین یک حالت نوردهی یک‌ثانیه‌ای در نظر گرفته شده است تا آزادی عمل عکاس افزایش یابد.

یادآوری می‌شود، دوربین Yashica Y35 اقتباسی دیجیتال از دوربین آنالوگ Yashica Electro 35 است که طی دهه‌های 1960 و 1970 میلادی از محبوبیت زیادی برخوردار بود.

تصویری از دوربین قدیمی و محبوب Yashica Electro 35 که دوربین جدید Y35 اقتباسی دیجیتال و امروزی از آن است.

و سر انجام اینکه، اکثر تنظیمات Y35 نه روی دوربین بلکه به‌صورت ثابت روی قطعه‌ای به‌ نام دیجی‌فیلم (فیلم دیجیتال) پیاده‌سازی شده است. درنتیجه، کاربران بسته به نیاز و سلیقه خود باید دیجی‌فیلم مناسب خود را انتخاب کنند.

عرضه دوربین عکاسی Y35 از آوریل 2018 آغاز خواهدشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهدی

۱۳۹۶/۷/۲۲
من یدونه از این یاشیکاها قدیمی شو دارم

علی

۱۳۹۶/۷/۲۱
من یدونه الکترو 35 یاشیکا دارم هنوزم سالمه. عکسایی میگرفت