خانهاخبار
اسنپ‌دراگون 855 در دست توسعه، پردازنده 7 نانومتری با اسم رمز Hana

اسنپ‌دراگون 855 در دست توسعه، پردازنده 7 نانومتری با اسم رمز Hana

کوالکام، سازنده نامی پردازنده‌های موبایلی، قرار است نسل تازه پردازنده‌های پرچم‌دارش را به نام اسنپ‌دراگون 845 در آینده نزدیک معرفی کند. گزارش‌های تازه حاکی از آن هستند که سازنده مذکور ظاهرا روند توسعه نسل دو سال آینده یعنی 855 را هم آغاز کرده است.
۱۳۹۶/۷/۲۰

پردازنده آینده کوالکام به نام اسنپ‌دراگون 845 بارها در شایعه‌های مختلف مورد بحث قرار گرفت. شایعه‌های متعدد درباره این پردازنده مدعی شده‌اند سامسونگ قرار است از اسنپ‌دراگون 845 در گوشی‌های Galaxy S9 و S9 Plus که سال 2018 معرفی می‌شوند، بهره ببرد. همچنین انتظار می‌رود این پردازنده با تکنولوژی 10 نانومتری ساخته شود. اطلاعات تازه‌ای روز گذشته توسط رولاند کوانت، فاش کننده معروف، منتشر شده و مدعی شده است که کوالکام روند ساخت پردازنده نسل بعد از آن را هم به نام اسنپ‌دراگون 855 آغاز کرده است. او همچنین گفته است که این پردازنده احتمالا با تکنولوژی 7 نانومتری ساخته می‌شود و در گوشی‌های پرچم‌دار سال 2019 به کار می‌رود.

کوانت همچنین نقل قولی را از جورج فانگ، مهندس نرم افزار، که در پروفایل لینکدینش منتشر کرده بود، به اشتراک گذاشته و آن را سند اثبات وجود این پردازنده تازه معرفی کرده است. به نظر می‌رسد که کمپانی کوالکام در حال توسعه درایور هسته لینوکس برای دو پردازنده تازه 845 و 855 است. این فاش کننده همچنین می‌گوید پردازنده اسنپ‌دراگون 845 که پیش‌تر به عنوان « SoC پیچیده کوالکام، پردازنده تازه موبایلی (SDM845)» از آن یاد می‌شد با کد رمز Napali v2.0 شناخته می‌شود. همچنین کد رمز اسنپ‌دراگون 855 هم که « تازه‌ترین پردازنده کوالکام ( سری SDM855)» تعریف شده بود، Hana v1.0 است.

image

تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده ادعا می‌کنند که دیگر سامسونگ قرار نیست پردازنده‌های 7 نانومتری کوالکام را تولید کند. ظاهرا کوالکام حالا کمپانی تایوانی TSMC را برای ساخت پردازنده‌های اسنپ‌دراگون 855 انتخاب کرده است. پیش‌بینی می‎شود این پردازنده در گوشی‌های سری Galaxy S و Galaxy Note سامسونگ در سال 2019 به کار رود.

سایر گزارش‌ها دراین‌باره مدعی شده‌اند که اسنپ‌دراگون 855 نسبت به نسخه 845 از جهات متعددی بهبود خواهد یافت. یکی از فاش کنندگان چینی گفته است که عملکرد SD 855 احتمالا 30% تا 40% بهبود می‌یابد؛ قابلیت هوش مصنوعی و بهینه‌سازی مصرف انرژی‌اش هم نسبت به نسل قبلی بهتر خواهد بود.

image

همچنین پیش‌بینی می‌شود گوشی‌های مجهز به پردازنده SD855 از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک زیر صفحه نمایش بهره ببرند. البته این تکنولوژی در حال حاضر روی برخی گوشی‌های مجهز به اسنپ‌دراگون نسل حاضر وجود دارد اما انتظار می‌رود عملکرد آن در نسل‌ آینده 845 بهبود یابد. شایعه‌ها معتقدند که اسنپ‌دراگون 855 احتمالا در سه ماهه چهارم سال 2018 رسما رونمایی می‌شود و تکنولوژی حسگراثرانگشت اولتراسونیک هم با ورود آن به بازار در سال 2019 به ویژگی رایج در میان گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌شود.

با توجه به این موضوع که کوالکام هنوز اسنپ‌دراگون 845 را رسما معرفی نکرده است، صحبت و گمانه‌زنی درباره اسنپ‌دراگون 855 کمی زود به نظر می‌رسد. به همین خاطر همه این حدسیات و انتظارات فعلا در حد شایعه هستند و نباید 100% مورداعتماد قرار گیرند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ho3in

۱۳۹۶/۷/۲۱
این ۱۰ یا ۲۰ شماره که اضافه کردن چقدر تفاوت ایجاد میکنه در سرعت؟
ممنون میشم اگه پاسخ بدید.

Samuel1987

۱۳۹۶/۷/۲۰
خیلی عالی، به هر حال که من تا سال 2018 و 2019 و حتی اگه لازم بدونم 2020 صبر خواهم کرد و مطمئنم در صنعت تلفن همراه اتفاقات خوشایندی در راه هست که قسمت کوچکیش چیپست پردازنده هست