خانهاخبار
تیم کوک: یادگیری برنامه نویسی مهم‌تر از آموختن زبان است

تیم کوک: یادگیری برنامه نویسی مهم‌تر از آموختن زبان است

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در اظهار نظری جالب گفته است که یادگیری برنامه نویسی برای دانش آموزان مهمتر از آموختن زبان خارجی است.
۱۳۹۶/۷/۱۹
image

مدیر عامل اپل به فرانسه سفر کرده است تا با رئیس جمهور این کشور در مورد کارهای آموزشی و پرداخت مالیات مذاکره کند. او در این سفر مصاحبه‌ای انجام داده است که در آن به نکات حائز اهمیتی اشاره شده.

در این مصاحبه، که ویدئو آن را در انتهای مطلب گذاشته شده است، کوک به سابقه شرکت اپل اشاره می‌کند که از همان ابتدا بر خلاقیت بنا شده است و علاوه بر مهندسان و دانشمندان کامپیوتر، تیمی از هنرمندان و نوازندگان نیز در طراحی محصولات این شرکت سهیم بوده‌اند. او همچنین به تاثیر اپلیکیشن‌های موبایل اشاره کرده است که مثلا می‌توانند به افرادی که توانایی رفتن به کلاس‌های آموزش گیتار ندارند، نواختن گیتار یاد دهند.

اما مهمترین بخش صحبت‌های کوک در مورد برنامه‌نویسی است. کوک معتقد است یادگیری برنامه‌نویسی برای دانش آموزان فرانسوی بسیار مهم‌تر از یادگرفتن زبان انگلیسی است؛ چون یک زبان برنامه‌نویسی می‌تواند به 7 میلیارد نفر در سراسر جهان سود برساند. او البته گفت منظورش این نیست که مردم نباید زبان انگلیسی را بیاموزند ولی تصور می‌کند آموزش برنامه‌نویسی در مدارس همه کشورهای جهان امری ضروری است.

او در صحبت‌های خود زبان برنامه‌نوسی Swift را زبانی ساده توصیف کرد که یادگیری آن به اندازه کار با محصولات اپل راحت است و این شرکت سعی کرده است به شکلی ساده شرایط استفاده و آموزش آن را برای کاربران فراهم کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mking

۱۳۹۶/۷/۱۹
فعلا برن باگ های ios جدیدو برطرف کنن جای این حرفا